20. فروردين 1403 - 11:00   |   کد مطلب: 25540
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان:
جانمایی مصلا همدان از ابتدا اشتباه بود
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مصلا باید مکانی برای مراسم‌های مذهبی و فرهنگی باشد و در جذب مردم موثر است، گفت: هنگام جانمایی مصلا به مواردی از جمله راه، وضعیت ترافیکی شهر، مکانی برای برگزاری نمایشگاه‌ها، فضایی برای تشکل‌های مردمی و فرهنگی و همچنین پارکینگ توجه نشده است.

ناصر صفری‌افلاکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی  شبنم ها،  با بیان اینکه پروژه مصلا شهر همدان سال‌های سال است که نیمه‌کاره باقی مانده است، گفت: سال گذشته در بودجه ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفتیم و با توافقاتی که داشتیم قرار شد یک زمین به ارزش ۲۵ میلیارد تومان داده شود تا تمام مبلغ به صورت کلی داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال نیز ۹ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده است، افزود: امیدواریم هرچه زودتر این بودجه تزریق شود.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پاسخ به این سوال که آیا بودجه سال قبل و زمین در نظر گرفته شده به هیئت امنا داده شده است یا خیر، گفت: هیئت امنا گلایه‌هایی پیرامون دریافت بودجه داشتند اما در کل بودجه در ردیف عمرانی بوده و با توجه به اینکه تزریق بودجه به صورت تقسیم شده و مرحله‌ای مشکلات خود را داشت قرار شده بود زمین یکجا داده شود.

 

صفری‌افلاکی ادامه داد: البته این موضوع مربوط به حدود ۶ ماه پیش است و هم‌اکنون نمی‌دانم زمین داده شده است یا خیر اما به جد ریاست شورا پیگیر این موضوع بودند و شهردار نیز چراغ سبز نشان داده بودند.

 

وی با بیان اینکه در مجموع نسبت به مکان پروژه مصلا نقدهایی دارد، عنوان کرد: واقعا جانمایی این پروژه اشتباه بوده است، شما تصور کنید هر هفته جماعتی می‌خواهند به اینجا بروند و نماز بخوانند، آیا پارکینگ از چهار طرف درنظر گرفته شده است؟ با این وضعیت ترافیک و محدودیت ترافیکی شهر آیا مکان مصلا در مرکز شهر درست است؟

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: مصلا در جذب مردم برای حضور در مراسم‌های مذهبی و فرهنگی بسیار تأثیرگذار است اما آیا جانمایی مصلا در همدان به‌گونه‌ای است که همه اقشار بتوانند به راحتی به این مکان بروند؟ مصلا باید از نظر دسترسی در بهترین نقطه باشه نه اینکه بالای تپه‌ای باشد که می‌توانست کاربری بهتری خصوصا در حوزه گردشگری و تفریحی داشته باشد.

 

صفری‌افلاکی با اشاره به اینکه مصلا باید در نقطه‌ای باشد که مقصد نهایی همه راهپیمایی‌ها باشد، گفت: آیا مصلا در نقطه‌ای جانمایی شده است که از راهپیمایی بتوان به آن سمت حرکت کرد و در عین حال مسیر به گونه‌ای باشد که خیل جمعیت به خوبی نمایان شود؟ حال اگر به قیمت امروز ده هزار میلیارد تومان خرج کنیم و فایده نداشته باشد تکلیف چیست؟

 

وی ادامه داد: متأسفانه روز قدس هنوز جمعیت راهپیمایی را آغاز نکرده بود اما عده زیادی از مردم به حسینیه امام می‌رفتند تا برای نماز، جا بگیرند و این موضوع خوب نیست.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه الان که پروژه مصلا فقط تکه‌ای آهن است می‌تواند تغییر جایگاه داشته باشد، گفت: آنطور که مشخص است قرار است یک سوم پروژه اصلی را ایجاد کنند و در این حالت اصلا پیش‌بینی بسیاری از موارد از جمله راه، شرایط وجود مکانی برای برگزاری نمایشگاه‌ها، فضایی برای تشکل‌های مردمی و فرهنگی و همچنین پارکینگ پیش‌بینی نشده است.

 

صفری‌افلاکی خاطرنشان کرد: اگر مطالعات بهتری برای جانمایی پروژه می‌شد حالا با این همه چالش مواجه نبود، یکی از مکان‌های مناسب برای مصلا همدان می‌توانست دانشگاه بوعلی باشد و اگر چهل ساله پیش به‌ فکر مصلا بودیم شاید لازم نبود از دانشگاه هم زمینی بگیریم.

 

وی با بیان اینکه در همه این سال‌ها برای حسینیه امام خمینی(ره) هزینه زیادی صرف شده است، افزود: اگر همه این هزینه‌ها جمع می‌شد و صرف ایجاد یک مصلا در دانشگاه بوعلی که به بلوار نزدیک است و بسیاری از مشکلات رفت و آمد را نداشت و دری‌های متعددی داشت، می‌کردیم الان یک مصلا بسیار مناسب در شهر همدان وجود داشت.

 

صفری‌افلاکی در پایان عنوان کرد: البته دانشگاه بوعلی هنوز می‌تواند طرف معامله ما باشد، اگر دو دانشکده را تحویل بگیریم و زمین و پروژه دانشگاه را تحویل آن‌ها دهیم می‌توان مصلا را در این نقطه ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار