7. دى 1393 - 22:21   |   کد مطلب: 4481
جمعی از بانوان فرهیخته از کشورهای الجزایر، تونس، فرانسه و سنگال امروز با خانم فاطمه رهبر نایب رییس کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
رهبر: انقلاب اسلامی ایران گام‌های بلندی در جهت احقاق حقوق زنان در جامعه برداشته است

به گزارش  شبنم ها به نقل از مجلس نیوز ، فاطمه رهبر در ابتدای این دیدار ضمن تشریح جایگاه والای زن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: زن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جایگاه خطیر و والایی دارد و انقلاب اسلامی ایران گام‌های بلندی در جهت احقاق حقوق زنان در جامعه برداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات غرب علیه انقلاب اسلامی به ویژه اعمال فشارها و تحریم‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: هر چند اعمال تحریم‌های ناعادلانه غرب برخی مشکلات اقتصادی را به وجود آورد اما اینگونه تحریم‌ها درب‌های کشور را نخواهد بست و جمهوری اسلامی در مقابل غرب و استکبار جهانی از حقوق مردم مستضعف و مظلوم دفاع خواهد کرد.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی دفاع از مظلومین است، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی دفاع از مظلومین و ایستادگی در برابر ظلم و نابرابری است و جمهوری اسلامی همواره حامی مظلومین از جمله ملت و مردم مظلوم سوریه، عراق، لبنان و فلسطین است.

بانوان و فعالین سیاسی از کشورهای الجزایر، تونس، فرانسه و سنگال نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی نسبت به توسعه روابط کشورشان با جمهوری اسلامی اعلام علاقه‌مندی کردند.

خانم جمیله از تونس ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: با حضور در ایران با عظمت رهبری و قدمت و تمدن دیرینه ایران که مرهون و مدیون انقلاب است آشنا شدیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری با قدمت دیرینه است و وقوع انقلاب اسلامی ایران به شکوفایی علوم و فن‌آوری در تمامی زمینه‌ها منجر گردیده است.

این گروه در ادامه بر استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در روابط با جمهوری اسلامی به ویژه گسترش ارتباطات پارلمانی با جمهوری اسلامی تاکید کردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار