18. بهمن 1393 - 22:42   |   کد مطلب: 4898
آموزش بیش از ۳ هزار نفر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان همدان

به گزارش شبنم ها به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،شهرام صادقی با اشاره به اقدامات این سازمان اظهار داشت: محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در اولویت فعالیت‌های این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری ازدوهای جهادی و هجرت در این راستا افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته بسیجیان در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام شدند و عملکرد خوبی در زمینه محرومیت‌زدایی از این مناطق داشتند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان بیان داشت: طی سال جاری 70 گروه جهادی دانشجویی برای خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی به روستاهای مختلف استان اعزام شدند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات اجرایی اعزام گروه‌های جهادی مساجد و محلات است که در این خصص نیز 120 گروه جهادی به مناطق مختلف اعزام شدند.

صادقی با اشاره به اعزام 100 تیم پزشکی به همت بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: این تیم‌ها نیز با استقرار در مناطق محروم استان به ارائه خدمات پزشکی از قبیل ویزیت افراد و توزیع رایگان دارو پرداختند.

وی با اشاره به همکاری دیگر دستگاه‌ها در سطح استان تصریح کرد: امید است این همکاری‌ها و کمک‌ها در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان بیش از پیش باشد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با تأکید بر نهادینه کردن و ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی در جامعه ابراز داشت: این نوع تفکر تعالی و پویایی یک جامعه را در ابعاد مختلف رقم می‌زند و این مهم باید مدنظر قرار گیرد.

وی از مهمترین ویژگی‌های یک بسیجی را کار برای رضای خدا عنوان کرد و افزود: با وجود محدودیت منابع بسیجیان با ایثار و ازخودگذشتگی در قالب ادوهای جهادی برای رفع محرومیت از مناطق مختلف فعالیت می‌کنند.

صادقی با بیان اینکه اردوهای جهدی حرکت عظیمی در راستای سازندگی و محرومیت‌زدایی است، گفت: از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان ورود به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی است.

وی ادامه داد: در این راستا نیز برای آموزش اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها گام‌های مؤثری با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی برداشته شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به برگزاری اردوهای 3 روزه در عرصه‌های مهندسی کشاورزی با همکاری نظام مهندسی کشاورزی استان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت حضور خیرین در این زمینه است که به برگزاری این اردوها کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه فقط اردوهای جهادی جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی در فصل تابستان برگزار می‌شوند، اظهار داشت:  در طول سال اردوهای جهادی دیگر مانند محلات و مساجد، تیم‌های پزشکی و... برای انجام فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌رسانی همچنان ادامه دارند.

صادقی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی مانند ساخت خانه عالم، خانه بهداشت، تعمیر مساجد و محلات و ... تصریح کرد: کمک به جمع‌آوری جهیزیه و خانواده‌های بی‌سرپرست، همکاری در برگزاری جشن عاطفه‌ها و ... نیز از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است که توسط بسیج خواهران انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امسال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، این امر در سرلوحه امور قرار گرفت و گروه‌های جهادی بیشتر به سمت توانمندسازی خانواده‌ها سوق داده شدند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به آموزش افراد و توانمندسازی خانواده‌ها یادآور شد: در سال جاری 3 هزار نفر در این راستا آموزش دیده‌اند.

وی بیان داشت: امید است این اقدامات گامی مؤثر برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و توانمندی خانواده‌ها و کمک به اقتصاد روستایی و مشاغل خانگی باشد.

صادقی در پایان با اشاره به برنامه‌های ایام الله دهه فجر ابراز داشت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای برنامه‌های فرهنگی، اعزام گروه‌های جهادی از بسیج محلات و مساجد و بهره‌برداری از پروژه های عمرانی از قبیل دو خانه بهداشت در شهرستان اسدآباد و فامنین اشاره کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار