19. بهمن 1393 - 20:19   |   کد مطلب: 4904
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهردار همدان از برگزاری سلسله نشست‌های آموزش فرهنگ شهروندی با موضوع سبک زندگی اسلامی در محلات سطح شهر همدان خبر داد.
برگزاری سلسله نشست‌های آموزش فرهنگ شهروندی در محلات همدان

  به گزارش شبنم ها به نقل از  فارس ،محمدرضا بیاناتی امروز  از آغاز برگزاری سلسله نشست‌های آموزش فرهنگ شهروندی با موضوع سبک زندگی اسلامی در محلات سطح شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با توجه به رویکرد، تدابیر و سیاست‌گذاری‌های اعضای شورای شهر و شهرداری همدان در خصوص توجه ویژه به امور اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: این نشست با موضوع «دوستان فرزندان ما چگونه باید باشند؟» با حضور اساتید برجسته در 20 بهمن ماه از ساعت 15:30 دقیقه در پایگاه مقاومت شهید مدنی برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با اشاره به هدف برگزاری این نشست‌های فرهنگ شهروندی یادآور شد: اصلاح و بهبود مشکلات اجتماعی و رفتاری کودکان، تغییر سبک زندگی شهروندان و سوق آنها به روش زندگی اسلامی ـ ایرانی، آشنایی مردم با مسائل بنیادی روانشناسی و فرهنگ شهروندی و به طور ویژه شیوه‌های صحیح فرزندپروری، آشنایی والدین با محیط‌های اجتماعی و دوستان فرزندان، نقش دوستان در تربیت و موفقیت فرزندان، آشنایی با شیوه‌های صحیح دوست‌یابی فرزندان و هدایت آنها در محیط دوستان از اهداف برگزاری این نشست‌هاست.

وی مهارت‌‌ دوست‌یابی را نخستین پایه‌های شکل‌گیری هویت و برقراری ارتباط مؤثر اجتماعی با محیط اطراف دانست و با بیان اینکه شهروندان باید با آموزش انتخاب صحیح دوست و یادگیری شیوه‌های صحیح دوست‌یابی شاخص‌های مهم تشخیص سلامت روان را مد نظر قرار دهند، افزود: به عقیده اکثر کارشناسان حوزه علوم اجتماعی و روانشناسی، گروه همسالان در پی‌ریزی و تکامل شخصیت فردی کودکان و نوجوانان بسیار اثرگذار هستند.

بیاناتی با تأکید بر اینکه گروه همسالان نقش مهمی در زندگی افراد دارند، افزود: از این‌رو آموزش مهارت‌های چگونگی انتخاب مناسب گروه دوستان و شیوه‌های مؤثر رفتاری برای برقراری ارتباط مناسب و تعامل صحیح با همسالان حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: باید نوجوانان بیاموزند که نباید به‌راحتی تابع گروه همسالان قرار گیرند زیرا دوست‌یابی مهارتی است که باید به عنوان تثبیت هویت فردی، تقویت اندیشه‌های اجتماعی، گسترش استعدادهای فردی در میدان رقابت دوستان تبدیل شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار