5. شهريور 1394 - 7:06   |   کد مطلب: 7145
دوست داشتم فرزندان بیشتری داشته باشم اما به دلیل شهادت همسرم در دفاع مقدس تقدیر الهی بود که تنها یک فرزند داشته باشم، این درحالی است که هیچگاه نباید تک فرزندی تبدیل به الگویی برای جوانان شود.
شورای شهر , بانوان , طوبی حجازی

 به گزارش شبنم ها به نقل از زنان قم ،روز شوراها یادآور مجامعی مردمی است که همواره به فکر مشکلات مردم و حل معضلات آنان می باشد است این درحالی است که زنان همواره سهم بسزایی از این مجامع را عهده دار بوده و نقش موثری را ایفا کرده اند.

لطفا خودتان را معرفی کنید.

طوبی حجازی هستم ، دانش آموخته زبان و ادبیات عرب بوده و مدت 8سال است که افتخار حضور در شورای شهر استان قم را دارم.

آیا تاکنون بانوان در شورای شهر حضور داشتند یا شما اولین هستید.

نه به طور متوسط در هر دوره از شورا دو خانم در شورا شرکت داشته اند و الان هم که چهارمین دوره از شورا است بنده به همراه خانم ارجمند در شورا هستیم.

خانم حجازی قبل از حضور در شورای شهر قم چه سمتی را داشته اند.

خوب قبل از اینکه وارد شورای شهر قم شوم در مدارس شاهد افتخار داشتم در خدمت فرزندان شهدای معزز بوده و به ایفای تکلیفم می پرداختم.

چند فرزند دارید و آیا کارکردن شما منافاتی با تربیت فرزندانتان نداشته است.

من دارای یک فرزند پسر هستم اما باید بگویم هیچگاه قائل به تک فرزندی نبوده و دوست نداشتم تنها یک فرزند یا حتی دو فرزند داشته باشم بلکه دوست داشتم فرزندان بیشتری داشته باشم اما مشیت الهی این طور بود چراکه زمانی که فرزندم کوچک بود، همسرم تصمیم به حضور در جبهه گرفت و بعداز مدتی مفقودالاثر شد تا اینکه خبر شهادت وی را برایم آوردند بنابراین این تقدیر الهی بود که من تنها یک فرزند داشته باشم و نباید این موضوع تبدیل به الگویی برای جوانان بشود چراکه داشتن فرزندهای متعدد شیرینی خودرا دارد.

مادرانی که تصمیم به اشتغال می گیرند به طور قطع باید تعادلی بین کار و زندگی خود ایجاد کنند تا آسیبی به فرزندانشان نرسیده و آنان در سلامت کامل روانی رشد کنند چراکه مهمترین گوهر زندگی فرزندان هستند.

نظر شما در رابطه با حضور بانوان در اجتماع و مجامع کاری چیست.

به همان اندازه که حضور بانوان در مجامع لازم و ضروری است، حفظ شان و شخصیت وی نیز لازم است چراکه همواره در محیط های کاری مسائلی هست که حل و فصل آن تنها از عهده بانوان بر آمده وبانوان به جهت جنسیت خود قادر به درک و حل آن هستند این درحالی است که نباید از وجود بانوان استفاده ابزاری شده و در مشاغلی از آنان استفاده شود که شخصیت آنان را دچار آسیب و خدشه کند بنابراین بانوان باید به نوع کار خود دقت کافی داشته و به جای تبدیل شدن به نیروی ارزان و ابزاری از تخصص های خود بهره بگیرند.

آیا خاطره شیرینی از حضور در شورای شهر دارید.

هرگاه توانستم مشکلی از مردم را حل و فصل کنم به طور قطع آن واقعه برای من یک خاطره شیرین است و هیچ شیرینی بالاتر از حل مشکلات مردم نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار