10. بهمن 1398 - 12:11   |   کد مطلب: 7814
میگو از جمله مواد غذایی است که به خاطر ظاهری که دارد شاید خیلی ها مایل به استفاده از آن نباشند به همین دلیل لازم می دانم که بگویم خوراک میگو یکی از خوشمزه ترین خوراک هایی هست که توصیه می کنم حتما یه بار امتحان کنید .
 خواص میگو + طرز تهیه خوراک میگو

 میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری به ویژه آهن و فسفر دارد که برای کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است. میگو منبع عالی ویتامین B۱۲، ویتامین D، سلنیوم، پروتئین با کیفیت بالا، چربی های غیر اشباع و آهن و نیاسین است. ویتامین D۳ به طور طبیعی در فراورده های حیوانی یافت می شود که غنی ترین آنها روغن ماهی است. سلنیوم در انواع غذاهای دریایی موجود است و آثار آنتی اکسیدانی آن در جلوگیری از سرطان موثر است.

 

مواد لازم برای تهیه خوارک میگو:

پیاز 1 عدد

بادمجان 1 عدد متوسط

هویج 1 عدد متوسط

فلفل دلمه ای 1 عدد کوچک

قارچ ورقه شده 1 فنجان

میگو 300 گرم

ذرت کنسروی نصف فنجان

سیر 1 حبه درشت

نمک ، فلفل سیاه به مقدار لازم

آب لیموی تازه 1 عدد

 

طرز تهیه :

ابتدا پیاز نگینی را در روغن تفت دهید تا سبک شود سپس بادمجان را که از قبل نگینی شده است را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید. در ادمه هویج را درشت رنده کنیم  و به پیاز و بادمجان اضافه می کنیم تا تفت بخورد. سپس فلفل دلمه ای نگینی شده را نیز بریزید و بگذارید تا تفت بخورد.

قارچ و میگو خرد شده را نیز هم زمان اضافه کرده, شعله را کمی زیاد کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید تا قارچ و میگو نیز خوب بپزند

.

نکته: اگر شعله کم باشد میگو و قارچ هردو آب می ندازند و سفت می شوند. زمان پخت میگو و قارچ خیلی کوتاه است و در حد 3 تا 4 دقیقه زمان می برد.

 

در انتها  سیر رنده شده , ذرت و نمک و فلفل را نیز اضافه می کنیم و شعله را خاموش می کنیم. بعد از خاموش کردن آب لیموی تازه را روی خوراک بریزید و سرو کنید.

 

شیدا دوست رضوی/ کارشناس آشپزی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار