24. بهمن 1394 - 10:13   |   کد مطلب: 9281
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در حال حاضر 9 هزار نفر زوج همدانی در انتظار دریافت وام ازدواج هستند.
 انتظار 9 هزار زوج همدانی برای دریافت وام ازدواج

 به گزارش شبنم ها،اسداله ربانی مهر در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، اظهار داشت: در 9 ماه ابتدایی امسال 14 هزار و 300 زوج همدانی وام ازدواج دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: میزان وام پرداختی به زوجین 43 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: 20 بانک و مؤسسه مالی و اعتباری در استان موظف به پرداخت وام ازدواج هستند.

وی با اشاره به میزان همکاری بانکها در پرداخت وام ازدواج، یادآور شد: میزان پرداختی در 6 ماهه ابتدای امسال 9 میلیارد تومان بود در حالیکه در نیمه دوم سال میزان پرداختی به 43 میلیارد افزایش یافت.

وی ادامه داد: بانک ها در نیمه اول سال همکاری چندانی در این زمینه نداشتند اما با توجه به تأکید استاندار همدان، همکاری در پرداخت وام ازدواج به طور قابل توجهی افزایش یافت.

ربانی مهر از ثبت 13 هزار و 567 ازدواج در 9 ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و افزود: تعداد سه هزار و 21 طلاق نیز در این مدت به ثبت رسیده است.

وی همچنین تصریح کرد: هنوز آمار مربوط به تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده در 10 ماه ابتدایی سال جمع بندی نرسیده و تا پایان بهمن ماه آمار در این خصوص اعلام خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به فعالیت بیش از پیش مجمع خیرین ازدواج استان همدان، یادآور شد: مجمع خیرین ازدواج در استان از ابتدای سال جاری تشکیل شده و مجمع شهرستان نهاوند یکی از فعالترین مجامع در کشور به شمار می رود.

وی در پایان از حضور مجمع خیرین ازدواج در نمایشگاه جهیزیه که به زودی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان همدان برگزار می شود، خبر داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار