22. اسفند 1394 - 10:30   |   کد مطلب: 9737
نماینده استان همدان در شورای اصناف کشور و رئیس اتاق اصناف ملایر گفت: امسال در هیچ‌کدام از شهرستان‌های استان نمایشگاه برگ بهاره برگزار نشده و جای خود را به فروش فوق‌العاده داده است.
فروش فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه بهاره شد

 به گزارش شبنم ها،"احمد تیموری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه همدان، افزود: بنا بر ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت به علت رکود بازار از برپایی نمایشگاه مستقیم کالا در آستانه سال جدید جلوگیری به‌عمل آمد و فروش فوق‌العاده و حراج در واحدهای صنفی جایگزین شد.

وی اظهار کرد: در این راستا هر واحد صنفی دارای پروانه کسب می‌تواند تقاضای خود را به اتاق اصناف ارائه دهد که بر اساس آن اجناس خود را مطابق با ماده 84 قانون نظام صنفی 15 درصد زیر قمیت بازار به فوروش می‌رسانند.

تیموری با تأکید بر اینکه تمامی واحدهای صنفی باید در رابطه با شرکت در طرح فروش فوق‌العاده از اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف مجوز بگیرند، افزود: این اقدام در گسترش واحدهای صنفی به منظور ارائه تخفیف در سطح شهر موثر بوده و دیگر در فروش عید به 100 غرفه نمایشگاه بسنده نمی‌شود.

وی یادآور شد: در اجرای طرح فروش فوق‌العاده همشهریان می‌توانند از گوشه و کنار شهر اجناس و اقلام مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه خریداری کرده و با مشکلات عدیده‌ای چون پارکینگ و ترافیک مواجه نخواهند بود.

رئس اتاق اصناف ملایر خاطرنشان کرد: در ایام پایان سال و در طول تعطیلات نوروز چند اکیپ بازرسی از سوی واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف، گشت‌های مشترکی را با اداره صنعت، معدن و تجارت و همکاری بازرسان اتحادیه‌ها داشته و بر نحوه عملکرد کسبه و نرخ‌های ارائه شده به مشتریان نظارت کاملی خواهد شد.

تیموری با بیان اینکه با هرگونه تخلف برابر قانون برخورد می‌شود، اظهار کرد: در نخستین‌بار تخلف فرد متخلف برابر ماده 68 قانون نظام صنفی 2 برابر مبلغ گرانفروشی جریمه خواهد شد.

باید به سمت ایجاد صنوف تولیدی و کارگاه‌های کوچک رفت

رئیس اتاق اصناف ملایر به وجود 11 هزار واحد صنفی در سطح شهرستان اشاره و اظهار کرد: تعداد واحدهای صنفی موجود بیش از حد استاندارد است.

تیموری توضیح داد: مطابق با استاندار کشوری باید به ازای هر 37 خانوار یک واحد صنفی وجود داشته باشد در حالیکه در ملایر به ازای هر 7 خانوار، یک واحد صنفی وجود دارد.

وی بر لزوم بررسی نیاز واحدهای صنفی و ترسیم یک فوق راهبری برای این موضوع تأکید کرد و گفت: باید از اشباع شدن بعضی صنوف توزیعی مثل خوار و بار و پوشاک جلوگیری کرد و به سمت ایجاد صنوف تولید و کارگاه‌های کوچک رفت.

تیموری این امر را گامی موثر در راستای رونق اقتصاد، اشتغالزایی، توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: اصناف یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور محسوب می‌شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار