18. آبان 1398 - 18:09   |   کد مطلب: 23919
سینما در صد سال گذشته قطعا مهمترین و راهبردی ترین ابزار تمدن غرب برای پیشبرد اهداف خود در حوزه سبک زندگی و استراتژی های کلان سیاستگذاری شده توسط اندیشمندان خود بوده است.

به گزارش شبنم ها به نقل از عصر همدان؛ نگاهی به روند ظهور و بروز سینما به عنوان یک ابزار مهم تمدن ساز در کشورمان ایران این نکته مهم را به همگان اثبات می کند که وارد کنندگان جعبه جادو به کشور دنبال اهدافی خاص همچون تغییر نگرش ایرانیان به دنیای پیرامون بوده اند.

در واقع هنگامی که تبار شناسی دقیقی از نخستین تهیه کنندگان و کارگردانان سینمای ایران صورت میگیرد متوجه این نکته اساسی می گیریم که در پس پرده وارد کردن یک هنر صنعت عظیم و دارای ابعاد مختلف و پیچیده طراحی دقیق و هوشمندانه جهت طی کردن مسیر تغییر باورهای یک ملت نهفته است.

انقلاب اسلامی اما بر مبنای فقه پویا و متعالی شیعی با سینما نیز همچون سایر مظاهر و مبانی تمدن برخوردی هوشمندانه دارد.

تبیین دقیق نوع استفاده از سینما و هنر تصویر توسط امام خمینی و سپس نظرات درخشان و بالنده رهبری در باب نقش و جایگاه سینما در رشد و پیشرفت کشور راه را بر ورود و ظهور جریان انقلابی اصلی در سینما باز کرده و امروز این هنر صنعت  که ساخت آثار دینی و ملی و انقلبی درآن به منطقه ای ممنوعه بدل شده بود به دست جوانان و فیلمسازان انقلابی بعضا صحنه به تصویر کشیدن آثاری راهبردی می شود.

سینمای انقلاب اسلامی نیز در چهل سال گذشته با فراز و نشیبهای مختلف رو برو وبده است. فیلم سینمای منطقه پرواز ممنوع را باید نقطه عطفی جدی حتی در مسیر سینمای جریان انقلاب دانست.

حضور تهیه کننده ای از جریان بوجود آمده توسط جشنواره سینمایی عمار به عنوان سازنده اثر، پرداختن به موضوعی راهبردی و حیاتی برای کشور،به تصویر کشیدن یک موضوع روز (پرونده جاسوسان امنیتی) و از همه مهمتر ساخت اثری با رویکرد خانواده و نوجوان محور دلایلی است که دیدن این فیلم را برای خانواده های ایرانی جذاب میکند.

منطقه پرواز ممنوع بعد از سالها با تلفیق درست مباحث مهم و روز کشور با جذابیتهای نوجوان و خانواده پسند نظیر قهرمان سازی و الگو سازی مناسب  و همینطور استفاده خوب و درست از هنر کارگردانی و رعایت مباحث فنی اثری مناسب و جذاب برای نسل جدید کشور فراهم کرده است.

حبیب میرزایی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار