20. آبان 1399 - 12:01   |   کد مطلب: 24619
دموکرات ها در به کارگیری روش های رسانه ای و پیچیده، تبحر خاص دارند و با روی کارامدن بایدن آغاز مجدد جنگهای شناختی اطلاعاتی را خواهیم داشت و برای مقابله با این خطر نیازمند بسیج ملی در عرصه بصیرت افزایی و مقابله با جریان تحریف داخلی و همچنین گسترش نهضت سواد رسانه در کشور هستیم .

عصر ارتباطات و دنیای رسانه بر همه مناسبات بشر تأثیر گذاشته و عرصه فعالیت های سیاسی رابا بازی های رسانه ای گره زده است.  قدرت رسانه که به حق قدرتمندترین نیرو برای جهت دهی به افکار عمومی است به راحتی صاحبان رسانه ها را در تحقق خواسته های سیاسی شان یاری می کند. میدان جنگ امروز دنیای رسانه است. رسانه ها اصلی ترین بخش در جنگ های هیبریدی وادراکی جدید هستندکه هر روز بیش از پیش مخاطبان خود را مسخ میکنند.
تبلیغات رسانه ای غرب با کمک جریان نفوذ در کشور هر روز بیش از پیش در صدد ضربه به استقلال کشور است چنانچه در روزهای اخیر و در جریان انتخابات آمریکا شاهد آن بودیم. آنچه به طور ضمنی و از طریق رسانه ها به مردم ایران القا شده است چیزی جز فریب رسانه ای دشمنان و سو استفاده از پایین بودن سطح سواد رسانه مردم ایران نیست.
بر خلاف آنچه رسانه ها با تزویر و نیرنگ در اذهان عمومی جا انداخته اند پیروزی دموکرات ها در آمریکا هیچ ارجحیتی برای کشور ما ندارد و مردم این را به تجربه خواهند فهمید. سیاست های کلی آمریکا ثابت است و بر عکس تصور ساده لوحان با روی کار آمدن دموکرات ها ما با جنگ های پیچیده تر رسانه ای مواجه خواهیم بود.
این بازی کثیف خائنان داخلی است  که با گرانی سرسام آور دلار و تورم غیر قابل تصور در ماههای اخیر سعی دارند دموکرات ها را ناجیان کشور ما معرفی کنند.
سوال اساسی این است که چرا در کارزار انتخابات آمریکا در آن سوی کره زمین، آشفتگی در بازار اقتصادی ایران در حدی میشود که قیمت دلار تا 30 هزار تومان بالا می رود و به محض اعلام پیروزی بایدن یک شبه دلار چند هزار تومان پایین می آید؟ آیا این اتفاق هدفی جز القای تاثیرگذار بودن دموکرات ها در وضعیت و معیشت مردم دارد؟ این خدعه بازی جدیدی است برای خام کردن ملت و باز کردن باب مذاکرات تازه و دادن انتیاز های بیشتر . به راستی رئیس جمهوری که هنوز صحت انتخاب وی تایید نشده است  و هنوز هیچ نقشی در اقتصاد کشور خودش ندارد چرا باید در اقتصاد ایران تا این حد تاثیر گذار باشد؟ اصلا مگر هنوز اتفاقی افتاده است که قیمت ها اینگونه بالا و پایین میشود. این بازی کثیف جریان تحریف برای نفوذ در اذهان عمومی است و تنها با تحلیل و تفکر میتوان در مقابل آن ایستاد.
تنها مرور تاریخ این نکته را آشکار میسازد که بیشترین تحریم ها علیه ایران در دوره ریاست جمهوری دموکرات ها بر کشور ما تحمیل شده است. کارتر اولین تحریم اقتصادی علیه ایران را اعمال کرد و ممنوعیت واردات نفت و مسدود کردن دارایی های ایران در زمان ریاست جمهوری او اجرا شد.
 کلینتون دیگر رئیس جمهور دموکرات این کشور با تمدید تحریم ها و وضع قانون ایسا برای منع معاملاتی نفتی با ایران کار هم حزبان خود را ادامه داد.
ما نباید فراموش کنیم که در دوران اوباما، هم حزبی جو بایدن،  بیشترین تحریم ها بر ایران تحمیل شده  و در آن دوران بایدن نیز کنار اوباما و معاون او بوده است پس این تصور که دموکرات ها باعث تغییرات مثبت در اوضاع اقتصادی ایران خواهند شد خیال خامی بیش نیست و تجربه ثابت کرده است که هر یک بیش از دیگری فشارهای اقتصادی بر کشور ما را تکرار خواهند کرد.
همچنین طبق اظهارات ترامپ ، دولت  اوباما در تشکیل داعش دست داشته و این سند تاکید دموکرات ها بر جنگ های نیابتی است که نقاب پاک ضد جنگ انها را برمیدارد.
به طور کلی میتوان گفت دموکرات ها در به کارگیری روش های رسانه ای و پیچیده، تبحر خاص دارند و با روی کارامدن بایدن آغاز مجدد جنگهای شناختی  اطلاعاتی را خواهیم داشت و برای مقابله با این خطر نیازمند بسیج ملی در عرصه بصیرت افزایی و مقابله با جریان تحریف داخلی و همچنین گسترش نهضت سواد رسانه در کشور هستیم .

همچنین با توجه به اینکه خط مقدم جنگ های شناختی فضای مجازی و پلتفرم های آن است و بیشتر پلتفرم های مورد استفاده در کشور، غیر بومی هستند  و در  بحرانها هیچ تسلطی بر انها نداریم ؛ راه اندازی شبکه ملی اطلاعات  به عنوان بستری امن و سنگ بنای حکمرانی رسانه ای کشور امری ضروری است
یادداشت از: سمیه نوش آبادی
ذبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی در استان همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار