16. آذر 1399 - 9:35   |   کد مطلب: 24634
در حالیکه داغ دل مردم از شهادت دانشمند هسته ای کشور تازه است فضای مجازی پر می شود از دروغ و شایعه علیه خانواده ایشان. خبری که در مورد بی حجابی دختر شهید فخری زاده تا دیروز در فضای مجازی دست به دست میشد امروز با پیگیری های انجام شده تکذیب شد و رو سیاهی آن برای بدخواهان و ناآگاهان برجای ماند.

 

 سمیه نوش آبادی دبیر نهضت سواد رسانه استان همدان در یادداشتی نوشت

 فضای مجازی بستری است که مدیران و گردانندگان آن  در حالی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر هستند در خود از نقض کنندگان آشکار آزادی بیانند و حقوقی برای انسانها قائل نیستند.

کاربران فضای مجازی یکبار دیگر شاهد این بی احترامی و بی حرمتی صاحبان اینستاگرام بودند. بازتاب ترور دانشمند هسته ای کشور در فضای مجازی توسط کاربران ایرانی برای حامیان تروریست ها در حدی ناخوشایند بود که مثل سال گذشته (در جریان شهادت سردار سلیمانی)اینستاگرام در یک اقدام کاملا غیر منطقی و ناقض آزادی بیان پست و استوری های مربوط به شهید فخری زاده را حذف کرد.

مدیران اینستاگرام با این اقدام خود بار دیگر این موضوع را برای مسئولان ارتباطات و مردم ایران به صورت شفاف عنوان کردند که حاکمیت سایبری این فضا در دست انهاست و از انتشار هر مطلبی که به مذاقشان خوش نیاید جلوگیری میکنند. و سوالی که باید از مسئولان بپرسیم این است که چرا باید حاکمیت سایبری در فضای کشور در دست بیگانگان باشد؟

از سوی دیگر در حالیکه داغ دل مردم از شهادت دانشمند هسته ای کشور تازه است فضای مجازی پر می شود از دروغ و شایعه علیه خانواده ایشان.  خبری که در مورد بی حجابی دختر شهید فخری زاده تا دیروز در فضای مجازی دست به دست میشد امروز با پیگیری های انجام شده تکذیب شد و رو سیاهی آن برای بدخواهان و ناآگاهان برجای ماند.

نکته ای که با انتشار این موضوعات و اخبار کذب و حمله به شخصیت های برجسته و انقلابی بیشتر نمایان میشود این است که وقتی کاربران در فضای مجازی آزادند هر مطلبی را فارغ از صحت و سقم آن منتشر کنند، سواد رسانه و داشتن تفکر انتقادی تنها راه مصون کردن مردم از شایعات و مقابله با جنگ روانی دشمن در فضای مجازی  است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار