12. بهمن 1400 - 8:12   |   کد مطلب: 24953
در حاشیه تجمع امروز فرهنگیان استان همدان
این همه هیاهو و فراخوان برای هیچ !
قریب دو هفته است که هیاهوی شورای خودخوانده ای به نام فرهنگیان ، تقریبا تمام گروههای فرهنگیان در فضای مجازی را پر کرده است. هیاهویی که با عدم اعتماد و استقبال فرهنگیان از این مجموعه سیاسی به هیچ تبدیل شد

 

به دلیل بی برنامه بودن ،ناکارآمدی و تخلف های دولت قبل ، معیشت کارکنان دولت وضع خوبی ندارد . یکی از وسیع ترین گروههای حقوق بگیر دولت ، معلمان هستند که در شرایط نامساعد معیشتی ناشی از سوء مدیریت دولت قبل و تحریم ظالمانه هستند .

قریب دو هفته است که هیاهوی شورای خودخوانده ای به نام فرهنگیان ، تقریبا تمام گروههای فرهنگیان در فضای مجازی را پر کرده است.
تبلیغات پرحجم و فریبنده با شعارهای ظاهرا  صنفی و دروغ بزرگ مطالبه معیشت فرهنگیان ، با همراهی مطلق جریانات معاند و خارج نشین همراه شده است .
 از روز شنبه موضوع با تحصن و امتناع تعداد محدودی از شاغلین آموزش و پرورش از حضور در کلاس های درس رقم خورد .
انتشار تصاویر مختلف و حتی قدیمی و تکرار زیاد آن در گروههای مجازی از عمیق بودن عملیات روانی و پست پرده های این ماجرا خبر می داد .‌
روز یکشنبه نیز این تصاویر با حجم بسیار کمتر منتشر شدند و حجم تبلیغات بر روی تجمع روز دوشنبه در ادارات آموزش و پرورش متمرکز شد.

نهایتا امروز صبح ، تعداد محدودی از فرهنگیان و بازنشستگان در اداره کل آموزش و پرورش جمع شده و شعار داده و رفتند . حال چند سوال مهم وجود دارد که امیدواریم آن دسته از معلمان حاضر در تجمع پاسخ دهند .

اول : تکلیف دانش آموزانی که در این وضعیت نابسامان افت تحصیلی ناشی ازکرونا برای پیگیری مطامع سیاسی این انجمن‌ها و کانونهای بدون مجوز سیاسی مدعی صنفی، در این چند روز رها شدند ، چیست ؟!

دوم : معلمی رسالتی سنگین دارد، بارها از ایثار معلمان گفته و نوشته ایم ولی افراد حاضر در این تجمع ها بیشتر به فریب خوردگانی شبیه هستند که قربانی مطامع سیاسی گروه خاصی شده اند . کاش حداقل از خود سوال می کردند که این گروههای خاص در طول هشت سال گذشته کجا بوده اند ؟!

سوم : واقعا دلیل عدم همراهی اکثریت مطلق فرهنگیان و بازنشستگان با این تجمع‌ها علیرغم تبلیغات فراوان مجازی و پیامکی ، چیست ؟! حضور دو یا سه صد نفر از جمعیت چند ده هزار نفری فرهنگیان و بازنشستگان نشان از عدم همراهی قاطبه معلمان زحمتکش با این جریان فریبکار را دارد .  

و نهایتا ؛ از دولتمردان و نمایندگان مجلس می خواهیم در اسرع وقت برای سر و سامان دادن به معیشت کارکنان و حقوق بگیران دولت و رفع تبعیض در پرداخت ها اقدام نمایند. .

همچنین برای احقاق حقوق و حریم شخصی نقض شده دانش آموزان و اعتراض به حق والدین توسط معدود نفرات شرکت کننده در این تجمع ها و تحصن ها نیز اقدام شود . برای شروع کار می توان از جابجایی مدیران ناکارآمد بر جای مانده از دولت قبل در ادارات آموزش و پرورش و مدارس شروع کرد .

دیدگاه شما

آخرین اخبار