24. بهمن 1400 - 9:11   |   کد مطلب: 24983
هفته ای که گذشت شاهد معرفی جدیدترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام خیبرشکن و جوسازی آمریکایی ها و صهیونیست ها بودیم که در این زمینه چند نکته تحلیلی باید مدنظر قرار گیرد:

 

 هفته ای که گذشت شاهد معرفی جدیدترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام خیبرشکن و جوسازی آمریکایی ها و صهیونیست ها بودیم که در این زمینه چند نکته تحلیلی باید مدنظر قرار گیرد:

1 - در بازه زمانی سالهای 2015 تا 2020 بیش از  35 درصد کل تسلیحات دنیا در غرب آسیا فروش رفته است. امروزه عربستان حدود 12 درصد از کل خرید اسلحه دنیا را در اختیار دارد. در چنین وضعیتی قطعا استفاده جمهوری اسلامی از توان نظامی، مبتنی بر یک واقع بینی صحیح است.

2 - اما با وجود خریدهایِ جنون آمیز و دیوانه وارِ کشورهایِ حوزه خلیج فارس، هیچکدام مانند جمهوری اسلامی صاحب امنیت پایدار و بومی نشده اند. حمله به ابوظبی از سوی انقلابیون یمن نشان داد که امنیت شنی آنها چقدر زود فرو می پاشد.

3 - آنتونی کوردزمن ادعا می کند که از پایان جنگ جهانی دوم تا سال 2020، آمریکایی ها حدود 142.3 بیلیون دلار به رژیم صهیونیستی کمک کرده اند ولی علاوه بر اینکه نمی تواند در مقابل جمهوری اسلامی عرض اندامی نماید از مقابله با گروههای کوچک مقاومت نیز درمانده است.

4 -  البته این عجز صرفا محدود به حوزه راهبرد نیست چرا که در حوزه تاکتیک یعنی در تقابل بین موشک هایِ ایرانی و سامانه هایِ پدافندی ِ آمریکایی و صهیونیستی نیز آنها با شکست مواجه شده اند.

5- نکته دیگر اینکه، برخلاف بلوف هایی مانند برجامِ موشکیِ آمریکایی و پلن بیِ صهیونیستی، امروز موشک خیبرشکن به کمک دیپلمات های ایرانی آمده و کفه ترازو را به نفع ایران در مذاکرات سنگین تر نموده است.

نکته پایانی اینکه نهضت امام(ره) و مکتب امامین انقلاب باعث عزت آفرینی و استقلال به ایران و ایرانی ها شده است. امروز جمهوری اسلامی با کمترین میزان بودجه نظامی به نسبت  کشورهای منطقه، دارای یک امنیت پایدار و بومی است که حاصل مدیریت جهادی و انقلابی است و باید پاس داشته شود.
 ربیعی

دیدگاه شما

آخرین اخبار