23. دى 1394 - 8:52   |   کد مطلب: 8809
امروز با گذشت چند سال از روی کار آمدن دولت یازدهم وتصدی گری امور زنان توسط خانم مولاوردی و همچنین با وجود تبلیغات فراوانی که این معاونت و حتی مسئولین دولتی تا سطح رئیس جمهور درخصوص توجه ویژه دولت به بخش زنان و خانواده ارائه می شود، همچنان مشکلات و معضلات این حوزه به قوت خود باقیست.

به گزارش شبنم ها به نقل از گوهرشادنیوز، با روی کار آمدن دولت یازدهم یا همان دولت تدبیر و امید، بعضی از افراد، گرو ها و احزاب که 8 سالی به واسطه داشتن تفکرات خاصی که مورد پسند عموم جامعه نبود،  از عرصه سیاست و فعالیت های سیاسی جامعه به دور مانده بودند. به بهانه حضور در دولت اعتدال به تکاپو افتاده و به منظور ورود به دستگاه حکومتی و تأثیر گذاری برجامعه از هر تلاشی کوتاهی نکردند و البته در میان افراد خود باخته و وابسطه به اندیشه های سوخته غربی نیز برای پیاده کردن امیال و خواسته های خود به  عرصه رقابت وارد وارد شده تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

بهره برداری برخی افراد فمنیست مآب از شخصیت منفعل مولاوردی

افراد وابسته به تفکرات فمنیست یکی از این گروه ها بود، که با روی کار آمدن، شهیندخت مولاوری در کسوت معاونت امور زنان ریاست جمهوری با بهره گیری از شخصیت منفعل او توانستند اهداف و افکار خود را به حوزه زنان و خانواده وارد کنند.

معاونت امور زنان ریاست جمهوری، به عنوان تنها مرجع قانونی در دولت وظیفه رسیدگی و حل مشکلات حوزه زنان و خانواده را که توسط بخش های مختلف از جمله شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود را عهده دار می باشد.

امروز با گذشت چند سال از روی کار آمدن دولت یازدهم وتصدی گری امور زنان توسط  خانم مولاوردی همچنان مشکلات و معضلات حوزه زنان به قوت خود باقیست.

توضیحاتی در خصوص فعالیت های چند ساله معاونت زنان

زنان به عنوان نیمی از جمعیت خواسته ها و نیاز هایی دارند که وظیفه هر حکومتی است که به آنها رسیدگی کند، در کشور ماهم براساس آنچه قانون و شرع مقدس اسلام تعیین کرده، دستگاه حکومتی وظیفه رسیدگی به مسائل و نیاز های حوزه زنان را زیر نظر معاونت امور زنان به عهده دارد.

با توجه به شرایط و زمان های مختلف مشکلات و دغددغه های حوزه زنان و خانواده متفاوت می باشد در حال حاضر و با توجه به جمیع شرایط خواسته ها و مشکلات این حوزه را می توان به خواست زنان در خصوص ازدواج، افزایش مرخصی زایمان، ساماندهی بیمه زنان خانه دار، کم کردن ساعات کار برای زنان شاغل، رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار و حل معضلاتی چون طلاق و معضل بی حجابی تقسیم نمود.

اما اینکه چرا امروز با گذشت چند سال از روی کار آمدن دولت یازدهم وتصدی گری امور زنان توسط  خانم مولاوردی  و همچنین با وجود تبلیغات فراوانی که این معاونت و حتی مسئولین دولتی تا سطح رئیس جمهور درخصوص توجه ویژه دولت به بخش زنان و خانواده ارائه می شود، همچنان مشکلات و معضلات این حوزه کاهش نیافته و حتی در پاره ای موارد به دامنه مشکلات آن افزوده شده است.

اما با کمی تأمل در خواهیم یافت این مسائل و خواسته با وجودی اینکه چند سالی است که به صورت جدی مطرح  بوده اما هیچ گاه به صورت واقعی از سوی معاونت امور زنان که متولی حل و رسیدگی به آنها بوده ، مورد توجه واقع نشده است.

اختصاص بودجه دوبرابری به حوزه زنان

البته بیان این مطالب به معنای این نیست که معاونت امور زنان در این چند سال تصدی گری شان در دولت  بیکار نشسته و کاری انجام نداده است بلکه برعکس این معاونت خیلی هم فعال بوده و از هر دوره دیگر فعالیت هایش بیشتر بر سر زبان ها افتاده است و روزی نیست که رسانه ها خبری را از فعالیت این معاونت منشر نکند. هرچند این فعالیت ها با چنجال های اجتماعی و گاهاً سیاسی همراه بوده است.

اما اینکه چرا با وجود فعال بودن معاونت امور زنان و خرج هزینه های بسیار دراین معاونت (اختصاص بودجه دو برابری به این معاونت نسبت به دوره های قبل) خواسته ها و مشکلات حوزه زنان و خانواده به قوت خود باقیست؟ سئوالی است که باید خانم مولاوردی و هیأت احرایی شان بدهند.

رسوخ اندیشه های فمنیستی به حوزه زنان

رسوخ اندیشه های فمنیستی در معاونت زنان پاسخی که می توان برای این پرسش بیان کرد. البته این قضیه را باید در مشاوران و اطرافیان خانم مولاوردی جستجو نمود.

برابری جنسیتی دراشتغال، پیگیری قانونی کردن حضور زنان در ورزشگاه ها، قانونی کردن سفر زنان بدون اجازه همسر و اخیراً هم نگاه جنسیتی به حضور زنان در مجلس و ... حکایت رسوخ اندیشه های فمنیستی به سیستم حکومتی کشور را دارد که سفرهای متعدد خانم مولاوردی و هیأت های همراشان به کشورهای مختلف و شرکت در اجلاسیه های دفاع از حقوق زنان مهر تأییدی بر حرف های ماست.

ذکر پاره ای دلایل از علت رفتار دوگانه معاونت امور زنان که دائماً در تریبون های مختلف ادعای حل مشکلات زنان را مطرح می کند، قضیه را برای ما آشکارتر خواهد کرد.

سهمیه بندی جنسیتی در اشتغال، پیگیری قانونی کردن حضور زنان در ورزشگاه ها ، قانونی کردن سفر زنان بدون اجازه همسر، اخیراً هم نگاه جنسیتی به حضور زنان در مجلس و ... که سفرهای خانم مولاوردی و هیآت همراهشان به کشورهای متعدد و شرکت در اجلاسیه های حقوق زنان که منجر به پذیرفتن احرای برخی قوانین پین الملی در کشور شده است، البته آنچه در این خصوص حائز اهمیت است، پذیریش این قوانین که گاهی مغایر با عرف، شرع و قوانین جمهوری اسلامی است، می تواند، در صورت اجرایی نشدن، تصویب قطنامه های حوق بشری علیه کشورمان را به دنبال داشته باشد و شرایطی سختر در روابط بین المللی برای ما رقم بزند.

غفلت معاونت امور زنان از وظایف اصلی خود

تمام مطالبی که در بالا آورده شد، بیانگر این مطلب است که متأسفانه معاونت امور زنان ریاست جمهوری با غفلت از وظیفه اصلی خود( به عنوان یک مرجع قانونی در رسیدگی به حل مشکلات و معضلات حوزه زنان و خانواده) خواسته یا ناخواسته وارد بازی خطرناک سیاسی شده که نه به نفع دولت است و نه به نفع ملت.

مشغولیت امور زنان به حل مسائلی که نیاز و خواسته بخش اندکی از جمعیت زنان می باشد، این قضیه را ممکن است در ذهن مجسم کند که این معاونت نه به دنبال حل مشکلات حوزه زنان و خانوادهاست، بلکه  آنها با پیگیری خواسته های فمنیستی برخی افراد و گرو ها هدفی جز تلاش برای کسب آرای انتخاباتی ندارند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار