24. اسفند 1395 - 15:33   |   کد مطلب: 15808
متاسفانه این روزها چهارشنبه سوری شهر به میدان نبرد بدل می شود که از هر سمتی صدای انفجار به گوش می رسد وبا این صدا ها سلامتی افراد سالمند ,بیماران قلبی ,زنان باردار ,کودکان به خطر می افتد .
پیشینه چهارشنبه سوری, ایران باستان, اساطیر ایرانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

پیشینه چهارشنبه سوری در اساطیر ایرانی

 

پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی

 

به گزارش شبنم همدان : سياوش يكى از مظلومترين چهره هاى شاهنامه است كه وقتى زن پدرش سودابه ، به او دل بست هرگز به مكر نامادرى گرفتار نشد.

تااينكه اين جسارت به گوش پدرش كيكاووس رسيد و شديدا مورد خشم او گرديد ،
 سياوش از پدر خواست تا براى اثبات پاكى و بي گناهيش ازهفت تونل آتش گذر كند و اگر سالم بيرون آمد، آنرا دليل بى گناهيش بداند.

این آزمون آتش در آخرين سه شنبه(بهرام شید ) سال انجامید و او سرفرازانه بيرون آمد ، 
به دستور پدر قرار شد که فردایش یعنی چهارشنبه (هرمز شید)در وسط میدان اصلی شهر سوری به کل مردم بدهد که شد چهارشنبه سوری ...
و اين روز جشن ملى شناخته شد. 
وماهم واپسين سه شنبه را به ياد پاكى و انسانيت با پريدن از روى آتش جشن ميگيريم .
چهارشنبه سوری در حقیقت نشانی از پاکی ایرانیان است 
این جشن به این زیبایی،
 فلسفه زیبایی دارد 
 ایران پرمهر چنین است .
وی افزود :متاسفانه امروزه سه شنبه اخر سال خیابان هارا به میدان نبرد تبدیل می کنند در حالی هیچ توجهی به سلامتی  افراد سالمند وبیماران قلبی وکودکان نمی کنند .
وی اظهار کرد :متاسفانه با خبرهایی که شنیده می شود چهارشنبه سوری همچنان قربانی می گیرد در حالی که با پویش مردمی که برای حمایت از شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو ایجاد  شد امیدوارم امسال پس از این شاهد هیچ حادثه ای مرتبط با چهارشنبه سوری نباشیم.

امروز سه شنبه اخر سال است و روز چهارشنبه سوری امروز از هر طرف صدای مهیبی شنیده می شود گویا چهارشنبه سوری با چهارشنبه سوزی صدای انفجار عجین شده است .
لیلا نصری پرستار بخش CCU بیمارستان امام حسین درباره پیشینه چهارشنبه سوری در گذشته می گوید :سیاوش يكى از مظلومترين چهره هاى شاهنامه است كه وقتى زن پدرش سودابه ، به او دل بست هرگز به مكر نامادرى گرفتار نشد.تا اينكه اين جسارت به گوش پدرش كيكاووس رسيد و شديدا مورد خشم او گرديد ،
 سياوش از پدر خواست تا براى اثبات پاكى و بيگناهيش ازهفت تونل آتش گذر كند و اگر سالم بيرون آمد، آنرا دليل بى گناهيش بداند.

وی اظهار کرد :امیدوار بودیم که با پویش مردمی که در حمایت از آتش نشانان پلاسکو ایجاد شد این سر وصدا ها متوقف شودنسبت به سالهای قبل کمتر شده است اما هنوز متوقف نشده است .
از چند سوپر مارکت درباره فروش مواد محترقه سوال کردم که چند مغازه دار پاسخ دادند :امسال به هیچ عنوان مواد محترقه نمی فروشند 
چند دست فروش نوجوان برای شب عید تبلیغ اجناس خود را می کردند بالن آرزوها ,تی ان تی ,فشفشه بی خطر به سمت آنها رفتم از آنها سوال کردم مواد محترقه ای سر وصدای آنها را می شنویم در کجا به فروش می رسند ؟
حامد اذعان کرد :چون امسال ماموران شهرداری در سطح شهر حضور دارند کسانی که مواد محترقه خطرناک یا صدا دار می فروشند آنها را در مقابل چشم مردم عرضه نمی کنند کپسول ,دینامیت ,اکلیل سرنج ,بمبک ,نارنجک ,منور را در جایی دورتر از مکانی که ایستاده اندآنها به مشتریان که تقاضا می کنند  می فروشند.
از او می پرسم بیشتر گروه سنی مشتریان شما چه کسانی هستند ؟
فروشنده نوجوان پاسخ داد : اکثرا جوانان و والدین بچه ها هستند که فشفشه وبالن آرزوها را می خرند اما کودکان ونوجوانان هم تی ان تی خریداری میکنند .
از او سوال فکر می کنی چرا حوادث خطرناک چهارشنبه سوری برای نوجوانان پیش می آید ؟
حامد اذعان کرد :برای اینکه اکثر انها حوادثی را که برای افراد از تلویزیون رخ داده است را به تمسخر می گیرند ,فکر می کنند خودشان مهارت بیشتری دارند نمی دانند بازی با مواد محترقه بازی با جان خودشان و خانواده شان است هریک از افراد سعی می کنند مواد محترقه دستی پر سر وصدا تری ایجاد کنند ویا حتی همین مواد محترقه بی خطر را کنار بنزین یا مواد اشتعال زا نگهداری می کنند .
شما که به همه موارد اشراف دارید چرا مواد محترقه می فروشید ؟
وی پاسخ داد :فشفشه و تی ان تی وبالن آرزو کاملا بی خطر است .
بعد از شنیدن سخنان حامد با خود اندیشیدم ما هر کدام چقدر از باورهایمان را عملی می کنیم آیا بالن آرزوها یکی از اداب ورسوم ایرانی است چرا هرسال کشور چین کالا وفرهنگ بیشتری را به سایر کشورها صادر می کند .

انتهای پیام/

پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری پیشینه چهارشنبه سوری اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی اساطیر ایرانی ایرن باستان ایرن باستان ایرن باستان ایرن باستان ایرن باستان ایرن باستان ایرن باستان ایرن باستان ایرن باستان ایرن باستان

دیدگاه شما

آخرین اخبار