24. فروردين 1396 - 12:04   |   کد مطلب: 16214
در جامعه افراد بسیباری به واسطه نوع شغل خویش مجبورند در هر زمان و مناسبتی در محل کار باشند و بیشتر لحظات مهم سال را در کنار خانواده خود نیستند. در این گزارش صحبت های تعدادی از این افراد را می خوانید.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, لحظه تحویل سال

به گزارش شبنم همدان، سال نو برای مردم ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از دوست داشتنی ترین لحظه ها ثانیه های پایانی سال و آغاز سال جدید است اعضای یک خانواده همه در تکاپوی نو شدن هستندخانواده ها  لحظات شیرینی کنار یکدیگر تجربه می کنند. در اولین ماه از سال جدید به سراغ تعدادی از افرادی رفتیم که در ثانیه های مهم زندگی کنار خانواده های خود حضور ندارند و در حال انجام وظیفه هستند تا لبخندی بر لب عزیز یک خانواده  بنشانند .

 

لحظات حساس زندگی را در کنار خانواده دومم هستم

در مرکز آموزشی درمانی فوق تخصص  قلب وعروق  فرشچیان شهر همدان هوشنگ هدایت سوپروایزر بیمارستان در ارتباط با حضور در ثانیه های  تحویل سال  در کنار بیماران  اظهار کرد : به واسطه شغلی که انتخاب کرده ایم بخشی ازلحظات شیرین زندگی را در کنار بیماران وهمکاران می گذرانیم .  به همان شکل که می گویند مدرسه خانه دوم یک دانش آموز است بیمارستان هم به نوعی خانه دوم من است چون بخشی از روز یا شب را در کنار همکاران و بیماران سپری می کنم.

وی افزود:آغاز سال نو در کنار همکاران و بیماران لحظات خاصی است. سال تحویل به معنی شروع دوباره است بر اساس وظیفه وشغلی که دارم افتخار می کنم لحظه  سال تحویل  کنار بیماران  بودم. با هر لبخند  و دعایی که بیماران در حق پرستاران و پزشکان می کنند احساس می کنم شامل حال تک تک اعضای  خانواده من نیز می شود , حس می کنم لطف خدا شامل حال من شده است که  توفیق خدمت به هموطنانم را یافته ام و همه می دانند خدمت به خلق نیز نوعی عبادت است .

 

تحویل سال بیماران در کنار رئیس دانشگاه علوم پزشکی

یکی از کارکنان مرکز اموزشی درمانی  فوق تخصصی قلب وعروق فرشچیان در ارتباط با بهترین خاطره خود از لحظه  تحویل سال  اذعان کرد :حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی وهمراهان وی در ثانیه های تحویل در بیمارستان بسیار برایم دلگرم کننده بود ایشان سال نو  را به همکاران وبیماران تبریک گفتند ,از بیماران نیز عیادت کردند.

از محسن قاسمی (راننده اتو بوس شهری )پرسیدم  هنگام سال تحویل مشغول چه کاری بودید ,از اینکه این لحظات مهم زندگی در کنار خانواده حضور ندارید احساس نارضایتی پیدا نمی کنید  ؟

 

آغاز سال برای یک راننده اتوبوس

راننده اتوبوس پاسخ داد :لحظات تحویل سال  برای هر خانواده ای بسیار مهم و ارزشمند است ,همه افراد دوست دارند این لحظات را در کنار خانواده خود سپری کنند. من شاهد دوندگی ها وعجله کردن  افراد در ثانیه های پایانی سال  بوده ام, اتوبوس در لحظات پایانی سال بسیار شلوغ است زیرا در شهر همدان تعداد زیادی از خانواده ها در اماکن مقدس ,باغ بهشت سال را تحویل می کنند از اینکه آنها به مقصد دلخواهشان می رسانم  خوشحال هستم

وی افزود : با اینکه امسال لحظه تحویل سال  کنار خانواده ام حضور نداشتم اما عمیقا همه انها را دوست دارم ,تلاش می کنم در سال جدید زندگی بهتری برای انها فراهم نمایم ضمنا امسال  با تعداد زیادی از مسافران در  داخل اتوبوس و بین راه سال را تحویل کردیم .

 

رفتگری که لحظه تحویل سال نیز جارویش را زمین نگذاشت

از (یکی از رفتگران شهرداری در محوطه سبزه میدان ) پرسیدم لحظه تحویل سال  در کجا حضور داشتید و چه حسی از این لحظه  دارید ؟

وی پاسخ داد :لحظه سال تحویل خیابان بابا طاهر بودم در این خیابان   جمعیت زیادی برای مراسم تحویل سال جمع شده بودند   اما کار من بعد از اتمام  مراسم وخلوت شدن خیابان ها شرو ع شد .

وی اذعان کرد :سعی وتلاش من در این است که موقعیتی  فراهم اورم که  خانواده ام  در اسایش زندگی کنند هر چند درامد زیادی ندارم اما تمام پشتوانه زندگی من لقمه حلالی است که بر سر سفره خانواده ام می برم 

 

در اولین دقاقیق سال نو یک راننده پراید را جریمه کردم

از یک افسر راهنمایی و رانندگی  می پرسم امسال هنگام تحویل آیا مشغول ماموریت بوده است وبهترین خاطره ای که هنگام سال تحویل در حین ماموریت دارد چیست؟

امیر حسین اکبری(افسر راهنمایی ورانندگی )اظهار کرد :روزهای پایانی سال آغاز مسافرت های نوروزی است. امسال روزهای شروع سال را در ماموریت سپری کردم.  سال قبل اولین سال شروع به کار من بود مادرم قبل از خروج از خانه برایم اب وقران آورد به او گفتم مگر من می خواهم به مسافرت بروم مادرم پاسخ داد: به مسافرت نمی روی اما دلم می خواهد کارت را  در سایه کلام الله مجید شروع کنی .

این افسر راهنمایی و رانندگی گفت: سال قبل نزدیک ساعت 8 صبح سال تحویل شد, من  راننده یک پراید را  به علت نبستن کمربند ایمنی ,سبقت غیر مجاز جریمه کردم یکی ازمردان  سرنشین   پراید پیاده شد وبا من روبوسی کرد از اینکه فرزندش را برای رعایت نکردن نکات ایمنی جریمه کرده بودم بسیار خوشحال بود ومی گفت ممکن بود با سبقت های غیر مجازی که پسرم  می گیرد جان خودش و بقیه را به خطر بیاندازد این خاطره برایم بسیار جالب بود چون اکثرا افراد نسبت به جریمه شدن اعتراض دارند و اینجا این پدر برای جریمه شدن فرزندش از من تشکرکرد .

اکبری افزود :همه افراد ناجا ,افسران راهنمایی و رانندگی  تلاش خود را به کار می برند تا مسافران نوروزی سالم به مقصد برسند مطمئنا این افراد چشم انتظاران وعزیزانی دارند که بی صبرانه منتظر انها هستند هنگامی که خبر ناگوار یک تصادف را می شنوم بسیار ناراحت می شوم چون اهداف امثال من فراهم اوردن بستری برای سفر امن ,بی خطر است  امیدوارم روزی فرا برسد که قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه نهادینه شود, هشدارها جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار