24. خرداد 1396 - 9:42   |   کد مطلب: 17198
انتظارات مردم و نمایندگان انها از دولت:
تکرار فسادهای مالی خارج از تحمل مردم است
پس از پایان هر انتخاباتی کشور آماده تحول میشود و زمان عمل به وعده ها فرا می رسد. این بار نیز مردم ، از رئیس جمهور منتخب انتظاراتی دارند که در این گزارش مطالبات مهم مردم و نمایندگان آنها را از دولت دوازدهم می خوانید.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir, afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم همدان، 

بیش از75 درصد از مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشتند. ملتی که  بار دیگر با حضور خود به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران آری گفتند . در سالهای پس از انقلاب هر جا که  انقلاب اسلامی به حضور ملت ایران نیاز داشت در صحنه حاضر شدند و هر بار با خواسته ای به پای صندوق های رأی رفتند این بار  مردم انقلابی مطالباتی  از دولت دوازدهم دارند .در این خصوص گفتگویی با حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در ارتباط با مطالبات مردم از دولت دوازدهم انجام دادیم .

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی: در ایجاد اشتغال مدیران باید در حد جهادی عمل کنند

از نظر شما   دولت دوازدهم چه تغییراتی باید در کابینه دولت انجام دهد تا بتواند برنامه ششم توسعه را به مرحله اجرا در آورد؟

حاجی بابایی, شبنم ها

نماینده همدان و فامنین اظهار داشت : 12 /6درصد در کشور افراد بیکار وجود دارد و این رقم به علاوه تعداد متولدین بین سالهای 1365 تا 1370 که مجموع آن یک میلیون و دویست هزار نفر است که  به میزان افراد نیازمند شغل جدید  افزوده می شود.  طبق برنامه توسعه دولت باید سالیانه 330 هزار شغل جدید ایجاد نماید ,این تعداد  به اضافه یک میلیون و دویست هزار شغل نشان می دهد یک میلیون و پانصد هزار شغل در طی سال جاری باید در کشور ایجاد شود تا از میزان   بیکاران کشور کاسته شود.

وی افزود: در ایجاد اشتغال و پایین آوردن نرخ بیکاری در کشور  تنها مدیرانی می توانند موفق عمل کنند که در حد جهادی حرکت کنند.

وی تصریح کرد:  وزرائی که مالک چندین کارخانه باشند نمی توانند مسئولیت به عهده بگیرند. افراد باید برای ایفا مسئولیت تخصص کافی داشته باشند, افراد کابینه باید همگون باشند وچهره سیاسی به خود نگیرند بلکه چهره کابینه باید مبنی بر کار باشد تا مجلس نیز از آن دفاع کند .

نماینده شورای شهر همدان: در دولت آینده باید 50 درصد کابینه تغییر کند

در خصوص مطالبات مردم از دولت به سراغ نماینده مردم همدان در  شورای اسلامی شهر همدان رفتیم و با وی گفتگو کردیم.

شورای شهر همدان

از نظر شما در کابینه دولت دوازدهم چه تغییراتی ممکن است رخ دهد و چه انتظاری از دولت آینده برای توسعه شهر همدان دارید ؟

کامران گردان در خصوص انتظارات از دولت آینده و تغییراتی که در کابینه باید رخ دهد  اظهار داشت : توان عده ای از وزرا برای اداره وزارت خانه بسیار پائین است و انتظار می رود دولت آینده 50 درصد کابینه را تغییر دهد و از وزرای جوان تر و کارآمدتر برای دستیابی به تعهدات و  وعده هایش استفاده نماید.

وی افزود : در دولت دوازدهم باید در بحث مدیریت شهری نسبت به برنامه توسعه شهری تفکر شود زیرا تمام درآمد های شهرداری به خزانه دولت واریز می شود ,اگر  برگشت به صورت قطره چکانی باشد این مساله در توسعه شهری چالش برانگیز خواهد بود. دولت ومجلس باید به دنبال مدیریت یکپارچه شهری باشند انتخاب شوراها و شهردار در آن به صورت موثرتری دیده خواهد شد.

به سراغ معصومه ابراهیمی فرزند سردار شهید حاج ستار ابراهیمی و نویسنده جوان کشور رفتیم تا مطالبات فرزندان شهدا و جوانان را از زبان وی از دولت آینده بشنویم.

فرزند سردار شهید ستار ابراهیمی: تکرار فسادهای مالی خارج از تحمل مردم است

از وی پرسیدیم از نظر شما  دولت دوازدهم نسبت  به چه مواردی باید اهمیت  دهد   که در دولت یازدهم کمتر مورد توجه قرار گرفته اند ؟

فرزند شهید ابراهیمی

معصومه ابراهیمی   اظهار داشت :در دولت یازدهم گامهای مهمی در راستای آبادانی کشور برداشته شده است اما این اقدامات بسیار ناکافی به نظر می رسد. در نگاه نخست بحث معیشت مردم و شکاف  طبقاتی مساله مهم و اساسی جامعه است. متاسفانه هر بار شاهد گزارش  اختلاس های گوناگون بوده ایم اما برخورد مناسب  با این گونه موارد بسیار زمان بر  و خارج از حوصله مردم است .

ابراهیمی افزود : از انجایی که بنده  عضو بنیاد نخبگان هستم در سال های اخیر به دلیل نبود اعتبار و بودجه هیچ گونه تسهیلاتی به بنیاد نخبگان اختصاص پیدا نکرده است. قطعا نخبگان بخش تاثیر گذاری در جامعه هستند حضور آنها در میادین مختلف نباید نادیده گرفته شود .

خواسته ما حرکت یکپارچه دولت و مردم برای عمل به فرمایشات رهبری است

برای اینکه دولت دوازدهم دولت همه ملت  ایران باشد مطالبه شما چیست ؟

این بانوی نخبه  اذعان داشت :به فرمایش رهبری سال 1396 به عنوان سال تولید _اشتغال نامگذاری شده است. به عنوان مثال در بخش تولید  کشاورزی کشاورزان  با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. دولت  می تواند با طرح یکپارچه سازی که منجر به تولید بیشتر و هزینه کمتر می شود این مشکل را در بخش تولیدات کشاورزی مرتفع نماید  .برای عمل به فرمایشات رهبری لازم است حرکت جهادی در کشور صورت بگیرد و همه ادارات و آحاد مردم به صورت یکپارچه و یک رنگ به سمت آبادانی کشور حرکت کنند و بدین صورت نباشد که هر یک از ادارات به صورت جزیره ای عمل نماید به عنوان مثال من  در اداره آموزش و پرورش فعالیت می کنم و روزانه  شاهد موازی کاری و بخشنامه های رنگارنگی در بخش آموزش و پرورش  هستیم که همه موارد یک خواسته مشترک دارند اما با استفاده از  روش های گوناگون اجرا می شوند. بهتر است در دولت جدید از این کاغذ بازی ها و موازنه کاری ها پیشگیری به عمل آید.یکپارچه سازی دولت و ملت  میسر نمی شود مگر با اعتماد بر جوانان و تجربه ارزنده بزرگسالان در کنار یکدیگر، آحاد  جامعه را به سمت پیشرفت , تولید ملی و اشتغال سوق دهند .

 

چرا با وجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند 2030 مطرح شده است

در خصوص انتظارات از دولت دوازدهم گفتگویی با طاهره فامیل خلیلی  معاون انجمن های دانش آموزی انجام دادیم .

انتظارات شما از دولت دوازدهم به عنوان یکی از اعضای فعال جامعه فرهنگی چیست ؟

معاون انجمن های دانش آموزی اظهار داشت :در گام نخست دولت باید به تعهدات و وعده هایش عمل کند و در برخی وزرات خانهها باید تغییرات اساسی صورت بگیرد از جمله وزارت خانه آموزش و پرورش از وزیر گرفته تا برنامه هایش باید تغییر پذیرد. جای سوال دارد چرا با وجود سند تحول بنیادین اسنادی  همچون 20 30  مطرح می شود.

وی افزود:  دولت باید معیشت اقتصادی افراد جامعه و اشتغال جوانان را در اولویت برنامه های خود قرار دهد کابینه دولت دوازدهم باید فارغ از جناح بندی های سیاسی همت و تلاش خود در عرصه های مختلف داخلی و سیاسی به کار گیرد تا بتواند مشکلات جامعه را مرتفع نماید .

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار