25. شهريور 1396 - 10:35   |   کد مطلب: 18647
یکی از عرضه کنندگان نوشت افزار اسلامی اظهار داشت: مسئولین نهادهای دولتی و شورای شهر هیچ گونه همکاری جهت برپایی نمایشگاه انجام نداده اند.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, نوشت افزار اسلامی

به گزارش شبنم همدان:

بازگشایی مدارس موجب توجه خاص خانواده ها به بازار لوازم التحریر شده است و در روزهای پایانی شهریور این بازار گرم و پر جنب و جوش است.

در فروشگاههای عرضه لوازم التحریر ، اجناس خارجی چه در کیفیت و چه از نظر کمیت نسبت به اجناس ایرانی برتری دارند و طرح های اسلامی نسبت به دیگر طرح ها اقلیت هستند. در این بین نمایشگاههایی برای عرضه نوشت افزار ایرانی اسلامی برپا شده است که به آنجا رفتیم تا اوضاع فروش این محصولات را از نزدیک ببینیم.

نمایشگاه عرضه محصولات نوشت افزار اسلامی همدان  در صحن امامزاده عبدالله بر پا شده است. جایی که مقدس است و مخاطبین خاص خود را دارد . در این گزارش  گفتگویی با عرضه کنندگان و خریدارن انجام دادیم .

حسین زارعی عضو شورای موسسه مردم نهاد اندیشه و انقلاب و عرضه کننده نوشت افزار اسلامی، در خصوص استقبال مردم از این نمایشگاه اظهار داشت :خوشبختانه استقبال مردم همدان از غرفه های نوشت افزار بسیار دلگرم کننده بوده است. این استقبال نشان میدهد لقب دارالمؤمنین شایسته این شهر است.

 

گلایه مسئول برگزاری نمایشگاه نوشت افزار اسلامی از مسئولین شهر

زارعی در انتقاد از مسئولین شهر گفت:  متاسفانه مسئولین نهادهای دولتی همچون  استانداری و  شورای شهر  هیچ گونه همکاری جهت برپایی نمایشگاه انجام ندادند ,همچنین بخش های مختلف دولتی برای صدور مجوز برپایی نمایشگاه سنگ اندازی های بسیاری کردند .

وی  در خصوص کمبود تبلیغات برای این نمایشگاه  اضافه کرد : نه تنها مساعدتی در امر تبلیغات از سوی هیچ نهادی دریافت نکردیم بلکه سنگ اندازی هایی نیز در این زمینه وجود داشت و  حتی برای نصب بنر نیز ممانعت هایی صورت گرفت  در حالی که در شهرهای دیگر به راحتی برای عرضه محصولات فرهنگی اسلامی  تبلیغ گسترده ای انجام می شود .

مسئول برگزاری نمایشگاه لوامز التحریر اسلامی تصریح کرد:  اکثرخریداران نوشت افزار اسلامی ، افراد مذهبی هستند که برای زیارت  امامزاده آمده اند این در حالی است که اگر تبلیغات بیشتری صورت می گرفت قطعا  افراد زیادی از نوشت افزار اسلامی استقبال می کردند .

 

کیفیت نوشت افزار اسلامی از انواع خارجی بیشتر است

حسین زارعی در ارتباط با کیفیت نوشت افزار اسلامی تاکید کرد :این محصولات از لحاظ کیفیت  کاغذ با محصولات خارجی برابری می کند و از  لحاظ کمیت برگه ها تولیدات داخلی برتر از محصولات خارجی هستند .  در تولید  نوشت افزار اسلامی سعی شده است همه سلایق در نظر گرفته شود  در رنگ امیزی روی جلد دفترهایی  که از قهرمانان شاهنامه الگو  گرفته اند  سعی شده است از رنگ های شاد و روشن استفاده شود .

یک معلم ابتدایی: تصویری که کودک هر روز بر روی نوشت افزار میبیند در ذهن او ثبت می شود

طاهره گروسی معلم پایه سوم اظهار داشت :اکثر افراد جامعه از افزایش بی رویه  جراحی های زیبایی  در ایران متعجب هستند اما به این نکته توجه ندارند که  وقتی کودک هر روز تصویر روی  نوشت افزار را مشاهده می کند، این تصاویر در ذهن او ثبت می شوند.

این معلم تاکید کرد:  زمانی که دختر من  تصویر باربی ها را بر روی جلد تماشا می کند در ذهن  او  از معنای  زن بودن باربی و جذاب بودن شکل می گیرد و تنها خصوصیت زن بودن در زیبائ خلاصه می شود. کارتون های خارجی با هدف تغییر فرهنگ کودکان ما وارد بازار می شوند.

 

نقش طرح نوشت افزار در شخصیت کودکان

گروسی در مورد فاجعه تهاجم فرهنگ بیگانه به جامعه گفت:  همان طور که در جامعه مشاهده می کنید فرهنگ دختران ایرانی تغییر کرده است و سن آرایش کردن در بین دختران بسیار تقلیل پیدا کرده است.  از سوی دیگر پسرها نیز از این قائله بی نصیب نبوده اند و  قهرمانان افسانه ای ذهن آنها جای خود را به شخصیت های پوشالی برنامه های کارتونی غربی  داده است  .

وی خاطر نشان کرد : شاید در نگاه نخست  تصاویر باربی و  قهرمانان پوشالی بر روی نوشت افزار  اهمیت چندانی نداشته باشند  اما مطمئنا  در ذهن پویای کودک و نوجوان  که به دنبال قهرمان پروری و الگو و هویت هستند اثر زیان باری ایجاد خواهد کرد .

گروسی اشاره  کرد :با وجود تفاوت قیمتی که محصولات فرهنگی اسلامی با  خارجی دارد ترجیح می دهم نوشت افزار اسلامی تهیه کنم چون  برای فرهنگ و هویت فرزندم ارزش بیشتری قائل هستم .

شهید حججی قهرمان کودکان ایران زمین

نازنین زهرا به همراه خانواده اش برای خرید نوشت افزار اسلامی امده است می گوید :من داستان شهید برونسی را قبلا از زبان مادرم شنیده بودم  برایم بسیار خوشایند است که تصویر او بر روی جلد دفترم قرار دارد .

محمد هادی برادر نازنین زهرا گفت :من تصویر شهید حججی را دوست دارم چون در اینده می خواهم همچون او یک قهرمان شوم .

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار