10. اسفند 1396 - 13:09   |   کد مطلب: 21004
گزارشی از اسوه های استقامت:
جهاد مادران شهدا پس از شهادت فرزندانشان
مادر یکی از شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: جهاد مادران شهدا پس از شهادت فرزندانشان آغاز می شود ,الگو و اسوه مادران شهدا حضرت زینب (س)می باشند که پس از شهادت عزیزانشان جزع و فزع نکردند .فرزندان ما در راه خدا شهید شده اند و در مکتب عاشورا پرورش یافته اند آیا از آنها جز این انتظار می رفت .

به گزارش شبنم ها

مادران شهدا صبری ورای تصور هر بیننده ای دارند. مهر و محبت , برق نگاه مادران شهدا ناخود آگاه تو را مجذوب می کند. مادرانی از جنس لطافت و مهربانی که پاره تن خود را سخاوتمندانه تقدیم انقلاب و سرافرازی مکتب اسلام  نموده اند .مادران شهدا با تاسی از حضرت  ام البنین (س)و حضرت زینب (س)عزیزترین بخش وجودشان  را بدرقه میدان های  نبرد نموده اند تا اسلام زنده بماند.

 

به مناسبت رحلت جانسوز حضرت  ام البنین (س )گفتگویی با فاطمه الهامی مادر شهیدان محمد حسین ضرابیان و علی رضا ضرابیان انجام دادیم .

 

مادر دو شهید دفاع مقدس: با طیب خاطر برگه رضایت فرزند 16 ساله ام را برای رفتن به جبهه امضا کردم

مادر شهید در خصوص نحوه شهادت فرزندانش گفت :محمد حسین ضرابیان در سن 13 سالگی در 24 ماه مبارک رمضان  در بمباران  استادیوم قدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد .صدام آن روز درباره بمباران شهر اولتیماتوم داده بود و همه افراد خانواده با علم به اینکه شهر بمباران خواهد شد در دو نسخه وصیت نامه نوشتند یک نسخه را به همراه خود نگه داشتند و نسخه دوم را در منزل نهادند,از منزل به بیرون رفتند . چند ماه پس ازشهادت محمد حسین ,علی رضا نیز  در سن 16 سالگی از طریق پایگاه شهید قاسمی  به جبهه اعزام شد و بنده برگه رضایت نامه علیرضا را با طیب خاطر امضا نمودم .

مادر شهید در مورد شهادت فرزند دومش گفت: علی رضا در سال 1364در عملیات کربلای پنج از ناحیه عصب های دست راست دچار مجروحیت بسیار شدید  شد .علی رضا پس از چند ماه دوری از جبهه تصمیم گرفت دوباره به جبهه بازگردد به او گفتم تو که دیگر کاری نمی توانی انجام بدهی به چه علت می خواهی  دوباره به جبهه باز گردی او پاسخ داد :"ایا شما گمان می کنید توانایی دادن یک لیوان آب را هم به رزمندگان ندارم ".علی رضا در سال 1367 در منطقه ماهوت عراق به شهادت رسید .

 

پیش بینی شهادت فرزند عزیز برای مادران شهدا دور از انتظار نبود

این مادر دلاور و استوار در مورد رشادتهای زنان ایرانی گفت :در طی 8 جنگ تحمیلی زنان همگام با  مردان و با پشتیبانی و حمایت معنوی از فرزندان و همسران  جبهه های حق علیه باطل را لحظه ای خالی نگذاشتند .مادران و همسران شهدا همواره می دانستند در چه راهی قدم نهاده اند , آنها پیش بینی شهادت عزیزانشان را داشتند و مساله شهادت عزیزان دور از انتظار نبود.

 

وی افزود :در طی سالهای جنگ همواره در مراسم یادبود شهدا  و جلسات هفتگی به همراه دیگر مادران شهدا در منزل خانواده شهید حضور می یافتیم و موجب تسلی خاطر, تشویق خانوده های شهدا می شدیم .ثمره حضور مادران شهدا  به گونه ای بود که خانواده شهدا پس از این حضور ارامش خاطر می یافتند .

 

مادر شهید ضرابیان: جهاد مادران شهدا پس از شهادت فرزندانشان آغاز می شود

مادر شهید ضرابیان گفت :جهاد مادران شهدا پس از شهادت فرزندانشان آغاز می شود ,الگو و اسوه مادران شهدا حضرت زینب (س)می باشند که پس از شهادت عزیزانشان جزع و فزع نکردند .فرزندان ما در راه خدا شهید شده اند و در مکتب عاشورا پرورش یافته اند آیا از آنها جز این انتظار می رفت .

 

صلابت مادران شهدا در خاطره ای از راوی موزه دفاع مقدس

 در خصوص صلابت و پایداری مادران شهدا با محمد باقر نوابی راوی موزه دفاع مقدس و فرمانده دوران دفاع مقدس گفتگو می کنیم ایشان در طی سالهای جنگ خبر شهادت رزمندگان را به خانواده های انان اطلاع می دادند .

 

نوابی به یکی از بهترین خاطرات خود و صلابت مادر شهدا اشاره داشت و گفت :در 1365/25/8  بنده ماموریت یافتم خبر شهادت  شهید بزرگوار بختیاری از اهالی روستای بابا پیر  را به خانواده ایشان اطلاع دهم. هنگامی که همراه دوستانم به منزل شهید مراجعه نمودیم قبل از اینکه ما سخنی بگوییم  مادر شهید بختیاری سوال کردند :" ایا خبر شهادت فرزندم را برای من اورده اید. دیشب خواب عجیبی دیدم در عالم خواب مشاهده کردم در داخل روستا سیل خروشانی ایجاد شده است ,سیل یک لنگه از کفش مرا به همراه خود برد ."بنده با مادر شهید صحبت کردم ,درباره اجر و ثواب شهادت و خانواده شهدا سخن گفتم و در پایان به او گفتم فرزند تو به شهادت رسیده است .

 

به دلیل سوختن کامل پیکر شهید مادر نتوانست با فرزندش وداع کند

نوابی ادامه داد:جنازه شهید بختیاری در اثر بمب شیمیایی دشمن به صورت کامل سوخته بود و تنها از طریق  پلاک قابل شناسایی بود ,زمانی که جسد شهید را به روستای بابا پیر منتقل کردیم دایی شهید می خواست طبق آئین روستا جنازه شهید را به  منزل انتقال دهد, پس از خداحافظی نزدیکان  در منزل جنازه را برای تدفین به گلزار شهدا ببرند .با توجه به  اینکه جسد شهید کاملا سوخته و سیاه شده بود ,ممکن بود یکی ازنزدیکان در تابوت را باز کند بنابراین امکان انتقال جسد به منزل وجود نداشت و من نیز  نمی توانستم چنین موضوع دلخراشی را به خانواده شهید اطلاع دهم بنابراین این موضوع را برای دایی شهید عنوان کردم .سالها پس از این ماجرا مادر شهید بختیاری بارها علت این امر را از من جویا شد و من برای او واقعیت را بازگو نمودم  ,مادر شهید پس ازشنیدن واقعیت امر  آهی کشید و گفت:" فرزندم من در راه خدا شهید شده است مهم این است که در پیشگاه پرئردگار رو سفید باشد ."

 

گفتگویی با خواهر شهید اکبر فرجیان زاده در خصوص مادر و برادر بزگوارشان انجام دادیم .

 

خواهر شهید اظهار داشت :اکبر فرجیان زاده در سال 1334 در خانواده ای مذهبی متولد شد .شهید فرجیان زاده  علاقه وافری به ائمه اطهار (س)داشت ,در زمینه مذهب نیز مطالعات زیادی انجام داده بود. تاکید شهید فرجیان زاده حتی در وصیت نامه خویش همواره  انجام واجبات و ترک محرمات بود .

 

خواهر شهید ادامه داد :اکبر فرجیان زاده از اعضا سپاه پاسداران بود, هنگامی  که جهت تشکیل سپاه پاسداران به ایلام اعزام شد در شهرستان کانی سخت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.شهید اکبر فرجیان زاده قبل از اعزام به جبهه های نبرد امادگی های لازم را در خانواده برای نحوه مواجعه با  مساله شهادت  ایجاد کرده بود و همواره گوشزد می کرد پایان و ثمره زندگی باید شهادت باشد .

 

خواهر شهید اکبر فرجیان زاداه: مادرم در جلسات هفتگی مادران شهدا را به صبر دعوت می کنند

خواهر شهید در خصوص مادر بزرگوارشان تاکید داشت :پس از شهادت اکبر مادر آنچنان با صلابت و پایداری برخورد کردند که در جلسات هفتگی نیز  سایر مادران شهدا  را  به صبر و استقامت دعوت می کردند و همواره  خط مشی حضرت زینب (س)به مادران یاد آور می شدند .

 

خواهر شهید تصریح داشت :از مسئولین کشوری تقاضا دارم اختلافات جناحی را کنار بگذارند و همه برای پیشرفت همه جانبه کشور تلاش جهادی  نمایند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار