4. مهر 1402 - 11:55   |   کد مطلب: 25230
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تاکید کرد:
آمادگی پیشگیرانه شهرداری برای فصل بارش
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت تدوین و اجرای دستورالعمل اقدامات احتیاطی برای آمادگی فصل‌های پاییز و زمستان تاکید کرد.

به گزارش شبنم‌ها به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا افزود: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و پیش رو بودن زمستان و تحلیل الگوهای پیش یابی دریافتی از هواشناسی و احتمال بارش نزولات آسمانی؛ قبل از شروع بارش‌ها مدیریت شهری اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی مناسب را در زمینه آب گرفتگی داشته باشد.

 

نظری اضافه کرد: همچنین به منظور فراهم آوردن تجهیزات و امکانات، ارتقای اثربخشی، کنترل شرایط، حفظ آمادگی کامل به ویژه نیروی انسانی، بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها، ارائه خدمات بهینه و تسهیلات ویژه برای همشهریان ، ایجاد هماهنگی ضرورت دارد.

 

 نظری با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های فراوان در سال جاری، تاکید کرد: لازم است برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارندگی؛ پاکسازی رودخانه‌ها و نهرها به خوبی انجام شود چرا که یک لحظه غفلت مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده و می‌طلبد از هم اکنون ستادها ایجاد و ساماندهی صورت پذیرد.

 

 وی با تاکید بر اینکه حوزه خدمات شهری از رودخانه‌ها بازبینی داشته باشد، یادآور شد: همدان یکی از شهرهایی است که رودخانه‌های آن از داخل شهر عبور می‌کند و لازم است پاکسازی خوبی صورت پذیرد همچنین فرهنگ سازی در خصوص عدم ریختن زباله در رودخانه‌ها باید انجام شود.

 

 وی با اشاره به وضعیت یخبندان معابر در فصل زمستان و اثرات آلودگی نمک بر محیط زیست آب‌های زیرزمینی اظهار داشت : امسال قرار است پاشش محلول پتاسیم در معابر را اجرایی کنیم که در مرحله نخست به صورت  نقطه‌ای به عنوان پایلوت در شهرک مدرس اجرا خواهد شد.

 

وی لازمه استفاده از محلول برای یخ زدایی معابر را پیش بینی  هوا و اعلام دقیق هواشناسی برشمرد و گفت: لازم است در سال جاری مکان‌های محیط زیست برای عملیاتی کردن نصب دوربین‌های پایش تعیین و اعلام شود.

 

نظری هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در خدمت رسانی به مردم را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در بسیاری از مواقع عدم هماهنگی بین سیستم‌ی عامل بروز حوادث نیز می‌شود .

 

رضایی: ضرورت توجه به انضباط شهری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه بر انضباط شهری تاکید کرد و گفت: ایجاد انضباط شهری از وظایف شهرداری است و باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد .

 

علی رضایی یکی از معیارهای ارزیابی مدیریت کارآمد را مدیریت هزینه برشمرد و یادآور شد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها، انضباط مالی، تنظیف و جمع آوری زباله و غیره از جمله این معیارها است.

 

وی تاکید کرد: لازم است شهرداری در امر نهادینه کردن فرهنگ شهرو.ندی، آموزش‌هایی برای افزایش سطح آگاهی مردم داشته باشد .

 

حیدری: ارتقای ایمنی فضاهای مدیریت شهری جدی گرفته شود

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بر ارتقای ایمنی در فضاهای مرتبط با مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: بهداشت و ایمنی محیط کار از اصول و وظایف دستگاه‌های اجرایی است که موضوع HSE  باید در این زمینه جدی گرفته شود .

 

مهدی حیدری با بیان اینکه شهرداری باید در زمینه HSE  ورود پیدا کند، گفت: چندین ماه است که بر تشکیل اداره HSE  تاکید داریم اما اقدامی صورت نگرفته است؛ این در حالی است که در بسیاری از خسارت‌هایی که شهرداری می‌بیند این اداره می‌تواند از بروز اینگونه خسارات ها پیشگیری کند.

 

حیدری بیان اینکه شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه HSE  بسیار ضعیف عمل کرده است اضافه کرد: چنانچه در این حوزه خوب عمل می‌کردیم شاهد بروز حوادث ناگواری از جمله حادثه تلخ جان باختن یکی از همکاران در حوزه خدمات شهری نبودیم.

 

 حیدری با تاکید بر اینکه باید ساختار را اصلاح کرد تا حوادث ناگوار تکرار نشود، اظهار داشت:   طبق قانون شهرداری می‌تواند در قبال تخلفات کارگاهی کارها و عملیات اجرایی پروژه‌ها را تعطیل کند .

 

وی همچنین با اشاره به تلاش و زحمات حوزه مدیریت بحران شهرداری همدان گفت: مدیریت بحران دلسوزانه و با زحمات فراوانی به وظایف خود عمل می‌کند اما متاسفانه این حوزه  در مدیریت شهری  جدی گرفته نمی‌شود به گونه‌ای که در بودجه سال جاری از کل بودجه مدیریت شهری تنها یک درصد و در بودجه پنج ماهه نخست نیم درصد آن تحقق یافته و این فاجعه است.

 

 وی تاکید کرد: حوزه ایمنی و سلامت و پیشگیری نیازمند بودجه و تجهیزات مهمی است که  باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار