8. مهر 1402 - 9:11   |   کد مطلب: 25240
رشادت دلاورمردان غیور ایرانی در طول ۸ سال دفاع مقدس هنوز با گذشت سال‌ها همچنان دنیا را در تعجبی عمیق فرو می‌برد که این کشور چگونه توانست بدون هیچ امکاناتی در برابر هجوم دشمنی بایستد که دنیا همراه آن است؟

به گزارش شبنم‌ها کشور عزیزمان ۲۱۳ هزار و ۲۵۵ شهیدگلگون کفن ایرانی دارد که در طی ۸ سال دفاع مقدس با رشادتی مثال زدنی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند.

 

سهم استان همدان از شهدای کشور، ۸ هزار شهید است که تعدادی از آن‌ها هنوز مفقودالاثر هستند.

 

در سال‌های اخیر عده‌ای سعی بر این داشتند تا شهدا را با نام گروه‌های خود به تصرف درآوردند اما غافل از اینکه شهدا نه تنها متعلق به مردم ایران بلکه متعلق به هر فردی در هر نقطه‌ای از جهان هستند که با روحیه‌ای ایثارگرانه و غیورمردانه برای دفاع از وطن و ناموس خود، مقابل دشمنان و زورگویان ایستادگی می‌کند.

 

در همین راستا گفتگویی داشتیم با نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری که در ادامه می‌خوانید.

 

دنیا با تعجب به موفقیت‌های جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس نگاه می‌کند

 

آیت الله غیاث‌الدین طاهامحمدی با بیان اینکه مسئله دفاع یک حس غریزی است که خداوند در وجود انسان قرارداده است گفت: زمانی که امنیت افراد در خطر باشد طبیعی است که برای دفاع از خود اقدام می‌کنند و اگر دفاع نباشد دشمن به هیچ‌کس رحم نمی‌کند.

 

او با اشاره به اینکه روزهای قبل نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی بمب هسته‌ای خود را به رخ دنیا کشید افزود: باید در برابر کسانی که بر جان و مال و ناموس مردم تجاوز می‌کنند ایستادگی کرد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه دفاع از وطن یکی از واجبات است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند:« زمانی به دلیل بی‌کفایتی شاهان، نقاطی از سرزمین ایران به پادشاهان اقوام و کشورهای دیگر هدیه شد» اما توجه داشته باشید که در دوران جنگ تحمیلی با وجود همه سختی‌ها از وجب به وجب این مرز و بوم دفاع کردیم.

 

آیت‌الله محمدی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس از یک کشور سیم خاردار خریدیم و کشور سومی آمد و جلوی آن را گرفت و مانع ایجاد کرد، حالا کشوری که دیروز سیم خاردار وارد می‌کرد امروز تسلیهات جنگی صادر می کند و هواپیما می سازد.

 

او با بیان اینکه زیر سایه دفاع مقدس است که با همت مردم و نخبگان وطن دوست و خداپرست به کشور قدرتمندی در جهان تبدیل شده‌ایم گفت: نسل حاضر باید از اتفاقات گذشته آگاه شود و بداند مردم در زمان شاهان چه وضعیت خفت‌باری داشتند.

 

این مقام مسئول با اشاره به موفقیت‌های علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران افزود: در زمان پهلوی نه دانشگاهی بود و نه امکاناتی برای تحصیل و پیشرفت اما زیرسایه جمهوری اسلامی همه مردم توانستند تحصیل کنند و به دانشگاه بروند.

 

آیت‌الله محمدی خاطرنشان کرد: در گذشته و زمان شاهان از اسرائیل تخم مرغ وارد می‌کردیم اما هم‌اکنون کشور از نظر پزشکی در جهان حرف نخست را می‌زند.

 

او با تاکید براینکه امروز دشمن در فضای مجازی سم پاشی و دروغ‌پراکنی می‌کند تا مردم مخصوصا نسل جوان واقعیت‌های جامعه را نبینند تصریح کرد: متأسفانه در این میان عده‌ای هم هستند که فریب دشمن را می‌خورند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه دنیا علیه ما بود گفت: وقتی توانستیم از خاک کشور دفاع کنیم، همه دنیا به نظام جمهوری اسلامی با اعجاب نگاه کردند و هنوز هم می‌گویند ایران با این تحریم‌ها چگونه سرپا مانده است؟

 

او در پایان عنوان کرد: باید شکر گذار خداوند باشیم و همواره از رزمندگان، شهدا، جانبازارن خانواده‌هایشان بابت رشادت‌هایی که داشتند و دارند تشکر می‌کنیم.

 

در ادامه گفتگویی داشتیم با یک جوان دهه هفتادی که می‌خوانید.

 

دفاع مقدس دل‌های بیدار را جذب خود کرد

 

سعید عبدی با اشاره به اینکه حق و باطل از ابتدای تاریخ تاکنون رو در روی هم بوده‌اند گفت: این حق و باطل در دوران دفاع مقدس ایران اسلامی بود و دنیایی که مقابل آن ایستاده بود.

 

وی با اشاره به اینکه حق همیشه اسلام بوده و باطل همیشه خلاف اسلام تصریح کرد: حق بودن ایران از اسلام نشأت گرفته است چراکه ما به آرزوی معصومین(ع) که برپایی حکومت اسلامی بود جامعه عمل پوشاندیم اما جبهه باطل که کفر بود چشم دیدن این را نداشت به همین دلیل توسط صدام که یک عنصر کفر بود به کشور ما حمله شد.

 

عبدی ادامه داد: امروز بازهم شاهد جبهه حق و باطل هستیم و خوشبختانه در جبهه حق توانسته‌ایم جایگاه واقعی خود را در جهان پیدا کنیم.

 

این جوان دهه هفتادی با تاکید براینکه ایران اسلامی توانسته دل‌های بیدار جهان را به سمت خود بکشاند گفت: اگرچه همچنان دشمن که جبهه باطل است با توان چند برابری با ما در جنگ است اما طبق فرمایش خداوند حق، در نهایت پیروز است و در راستای این مبارزه است که گوهر وجود انسان‌ها پدیدار می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان این مرز و بوم راه شهدا را ادامه خواهند داد و همچون شهدای دفاع مقدس برای این مرز و بوم از جان و مال خود می‌گذرند تا وجبی از این خاک را به دشمن ندهند.

 

دفاع مقدس دنیا را متعجب کرد رشادت دلاورمردان غیور ایرانی در طول ۸ سال دفاع مقدس هنوز با گذشت سال‌ها همچنان دنیا را در تعجبی عمیق فرو می‌برد که این کشور چگونه توانست بدون هیچ امکاناتی در برابر هجوم دشمنی بایستد که دنیا همراه آن است؟

 

طبیعی است که پاسخ ما به این سوال‌ها با چشم عقل قابل پذیرش نیست و فقط باید با چشم دل آن‌ها را پذیرفت اما نکته قابل توجه در اینجا آن است که باید حقایق را برای نسل جوان و آیندگان به خوبی تبیین کرد تا اگر روزی با سخنان مسموم در خصوص دفاع مقدس مواجه شدند به راحتی آن‌ها را نپذیرند و بتوانند پاسخگوی شبهات باشند.

 

بدون شک امروز هرچه داریم را مدیون مردمانی هستیم که دغدغه وطن داشتند و برای حفظ خاک جمهوری اسلامی از عزیزترین داشته خود، یعنی جان گذشتند.

 

دفاع مقدس پر است از رمز و رازهایی که در کلمات نمی‌گنجد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار