12. مهر 1402 - 15:17   |   کد مطلب: 25251
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۱۱۰ ناشر بزرگ و درجه یک در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس حضور دارند گفت: چند کار پژوهشی و ادبیات پایداری در حوزه رمان و خاطرات صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در نشست خبری با اشاره به اینکه در کنگره شهدا همدان سه کمیته و مسولیت دارند گفت: اتفاقات خوبی به همت اعضای این کمیته که از دستههای مختلف هستند رقم خورد و یکی از آنها کمیته رسانه است.

 

 

مسعود ویژه خاطرنشان کرد: کمیته دوم وظیفه تالیف کتاب را برعهده دارد و خوشبختانه کتابهای زیادی در این کمیته به تصویب رسید که تعدادی از آنها چاپ شده و تعدادی دیگر در دست چاپ هستند.

 

وی با بیان اینکه ۵۳ عنوان کتاب با موضوعات مختلف و با اولویت کودک و نوجوان به تألیف درآمده است تصریح کرد: تنوع موضوعات بسیار بالا است اما کتاب های کودک و نوجوان با تصویرگری‌های جدید به داستان های دفاع مقدس پرداخته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۱۰ ناشر بزرگ و درجه یک در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس حضور دارند گفت: چند کار پژوهشی و ادبیات پایداری در حوزه رمان و خاطرات صورت گرفته است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: دو فیلم سینمایی شهید قهاری با حمایت بنیاد روایت و شهید همدانی در حال آماده‌سازی است.

 

ویژه با اشاره به نمایش بزرگ فصل شیدایی افزود: فصل شیدایی با مشارکت سازمان اوج، شهرداری همدان، ستاد کنگره و سپاه استان اتفاقی بی‌نظیر رقم خورد و ۱۵۰ هزار نفر از این برنامه جذاب بازدید کردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: چندین مستند نیز درحال آمادهسازی است و آلبوم موسیقی شهدا با عنوان «نغمه هور» نیز در آستانه تولید و تدوین است تا در اجلاسیه کنگره شهدا رونمایی شود.

 

وی با اشاره به گرامیداشت استاد حمید حسام در سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال نیز برگزاری گرامیداشت خانم دباغ در دستور کار است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲۰ درصد تخفیف برای همه کتابها در نظر گرفته شده است عنوان کرد: این تخفیف از سوی وزارت ارشاد بودکه اتفاق خوبی است و در کنار آن برخی ناشرها نیز تخفیفهای بیشتری درنظر گرفته‌اند.

 

ویژه با اشاره به برگزاری برنامه هایی همچون شبهای روایت با حضور راویان استان و کشور، جشن کتاب کودک و نوجوان و نشست تخصصی با موضوع ادبی، فرهنگی و اجتماعی در این نمایشگاه گفت: اجرای نمایش خیابانی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌رو است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور وزیر ارشاد اسلامی در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: وزیر ارشاد اسلامی حتما در افتتاحیه، اختتامیه و یا در یکی از روزهای برگزاری نمایشگاه به همدان سفر می‌کنند و از نمایشگاه بازدید خواهند داشت.

انتهای پیام/سع

دیدگاه شما

آخرین اخبار