11. مهر 1402 - 21:20   |   کد مطلب: 25252
استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه:
پیامبر برای اخلاق و علم مبعوث شد
استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) علمی برای امت آورد که همه از آوردن آن عاجز باشند گفت: ایشان برای گسترش اخلاق و ادب در جوامع و افزایش علم و آگاهی تلاش‌های بسیاری کردند.

به گزارش شبنم‌ها شامگاه عصر امروز مراسم جشن ولادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق(ع) در میدان امام خمینی(ره) با حضور مردم برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهدی جوادی در این مراسم با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) قبل از آن که به دنیا بیایند پدر خود را از دست دادند گفت: پیامبر اسلام از رحمت پدر محروم بود اما خود رحمت للعالمین شد.

 

استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه باید ویژگی‌های شخصیتی پیامبر مهربانی‌ها را برای جهانیان تبیین کنیم افزود: ادب او از کودکی باعث شد تا لقبِ امین بگیرد؛ حضرت محمد(ص) آنقدر مومن بود تا اینکه خداوند او را به پیامبری برگزید و ویژگی امین بودن او کمک کرد با قلم عشق حقایق را کتابت کند.

 

حجت الاسلام جوادی با تاکید براینکه پیامبر اسلام برای دو هدف برگزیده شد گفت: ایشان به دنیا آمد برای اینکه دنیا پراز ادب شود؛ دنیای امروز دنیای بی‌ادب است، دنیای امروز اخلاق خوبی ندارد و مردم قدر یکدیگر را نمی‌دانند.

 

وی ادامه داد: دومین هدفی که پیامبر داشت گسترش علم و آگاهی در دنیا بود؛ جوانان باید مطالعه کنند و بدانند که پیامبر با خود کتابی آورد که معجزه جهان است.

 

استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه پیامبر اسلام علمی برای امت آورد که همه از آوردن آن عاجز باشند تصریح کرد: جامعه اسلامی با علم پیامبر اسلام می‌تواند همه عالم را فتح کند و هیچ علمی اندازه علم خداوندی که در دست پیامبر بود نیست.

 

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه باید کمک کنیم علم حضرت محمد(ص) که همه در قرآن است را نشر دهیم عنوان کرد: باید قرآن‌ها را از تاقچه‌ها پایین بیاوریم و به آن عمل کنیم، ما هرروز به قرآن نیاز داریم و جامعه بیش از پیش به قرآن نیاز دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروزه برخی جوامع بشری ادب دارند اما علم ندارند گفت: در مقابل برخی جوامع دیگ علم دارند اما ادب ندارند و ما به عنوان جامعه اسلامی باید هردو این ها را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

 

استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه پیامبر اسلام تنها پیامبری بود که امت خود را نفرین نکرد افزود: هیچ پیامبری به اندازه حضرت محمد(ص) اذیت نشد، ایشان بیشترین سختی‌ها را تحمل کرد اما مردم جامعه او را آزار و اذیت کردند.

 

حجت الاسلام جوادی در پایان تاکید کرد: باید پیامبر اسلام را به بچه‌ها بشناسانیم، آنهایی که پیامبر(ص) را می‌شناختند خوبی‌های او را پخش نکردند و به خوبی اورا به نسل جدید معرفی نکردند.

 

انتهای پیام/سع

دیدگاه شما

آخرین اخبار