13. مهر 1402 - 10:03   |   کد مطلب: 25256
مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: حوزه‌های علمیه قطب فرهنگی جامعه اسلامی هستند، چرا که در آن طلاب بعد از گذران دوره‌های تحصیلی حوزه در سطوح مختلف، در جامعه حاضر شده و در سنگرهای دینی، اعتقادی و علمی فعالیت می‌کنند.

به گزارش شبنم ها  آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی شب گذشته در مراسم واقفین صالحین و خیرین حوزه علمیه همدان، با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های جاری در اسلام است، اظهار داشت: این موضوع یکی از نکات ضروری و قابل توجه است و لذا امیدواریم موقوفات مختلف با کمک صدا و سیما، اصحاب رسانه و خیرین شناسایی و معرفی شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه معرفی موقوفات خود سبب ترویج و اشاعه آن در سطح جامعه می‌شود، گفت: از مسائل مؤثر در توسعه استان خصوصاً در بُعد خیرات مبرات، دستگیری از مستضعفین و کمک به مراکز فرهنگی دینی، مسئله وقف است.

 

مدیر حوزه علمیه استان همدان، با بیان اینکه اگر بتوانیم سنت وقف را به خوبی در جامعه تبیین کنیم، سبب رشد و پویایی جامعه خواهد شد، یادآور شد: در حال حاضر باید تلاش شود تا موقوفاتی که از حالت وقفیت خارج شده‌اند به عرصه وقف بازگردند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا حسینیه‌ها، تکایا و مراکزی چون حوزه‌های علمیه و مساجد به قطب فرهنگی فعال تبدیل شوند، اظهار کرد: در این زمینه اگر افراد متمکن و ثروتمند بتوانند موقوفاتی را برای برای حوزه‌های علمیه وقف کنند، شرایط خوبی در عرصه منابع پایدار خواهیم داشت.

 

آیت الله موسوی اصفهانی، افزود: حوزه‌های علمیه قطب فرهنگی جامعه اسلامی هستند، چرا که در آن طلاب بعد از گذران دوره‌های تحصیلی حوزه در سطوح مختلف، در جامعه حاضر شده و در سنگرهای دینی، اعتقادی و علمی فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری متولیان اوقاف، وقف به جایگاه اصلی خودش برگردد، گفت: تصرف در چیزی که حق وقف است، غصب محسوب می‌شود.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: موفقیت در عرصه معرفی و ترویج فرهنگ وقف، مرهون نگاه همگانی است و لذا همه باید کمک کنیم تا حکم خدا در مملکت جاری شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار