13. مهر 1402 - 10:26   |   کد مطلب: 25259
استان همدان آماده برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان بوده و پیش بینی شده در هر شب اجلاسیه ۴ هزار نفر شرکت کنند.

به گزارش شبنم ها سردار مظاهر مجیدی  صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه 11 سال پیش بود که‌ اولین کنگره شهدا را در استان برگزار کردیم و جا دارد از مسئولانی که در آن زمان زحمت بسیاری کشیدند قدردانی کرد اظهار داشت: انعکاس این رویداد بزرگ حائز اهمیت است و باید در کشور خودنمایی کند و لازمه آن این است که شما ما را یاری کنید.

 

وی با تشریح برنامه‌های اجلاسیه افزود: برگزاری دعای ندبه با حضور مدعوین کشوری و اقشار مختلف مردم در امامزاده عبدالله (ع) در جمعه 14 مهر، برگزاری یادواره شهدا، توزیع 800 جهیزیه در بین مددجویان استان، افتتاح نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با حضور 130 ناشر در نمایشگاه بین المللی همدان از جمله برنامه هایی است که پیش از آغاز اجلاسیه انجام خواهد شد.

 

دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای استان و انتقال ارزش‌ها به جوان‌ها برشمرد و گفت: در این نمایشگاه 7 هزار اثر ارائه می شود پس هرچه حضور مردم بیشتر باشد می‌توانند بهره بیشتری ببرند .

 

وی با اشاره به برگزاری فصل شیدایی در استان و اعلام رضایت 85 درصدی مردم از این برنامه ادامه داد: در اجلاسیه شهدا که به مدت چهار شب برگزار خواهد شد نیز به سمتی رفتیم که بتوانیم از ظرفیت های استان استفاده کنیم و بر همین اساس نیز هر شب یک برنامه سه ساعته برای مردم اجرا خواهد شد.

 

مجیدی عنوان کرد: این برنامه از نماز مغرب و عشا در سالن شهید سلیمانی برگزار می‌شود. پیش‌بینی ما این است که بتوانیم برای هر شب میزبان 4 هزار نفر از اقشار مختلف مردم باشیم. بنابراین در این اجلاسیه هر شب براساس ظرفیت مجموعه شهید سلیمانی، برنامه با حضور اقشار مختلف مردم و مدعوین کشوری برگزار می شود‌.

 

وی با تشریح نقش مردم همدان در دوران دفاع مقدس. رویدادهای مهم این دوران مانند بمباران نماز جمعه همدان مطرح کرد: از کنگره اول شهدای استان تا کنگره دوم 237 کتاب تالیف شده و 200 کتاب دیگر در انتظار چاپ است.

 

دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است گفت: در بخش برگزاری یادواره ها توانستیم همه گروه‌ها را درگیر این برنامه کنیم به گونه ای که 4 هزار و 459 برنامه یادواره در مدت دو سال برگزار شده است.

 

وی درباره ساخت یادمان شهدا نیز افزود: این یادمان ها به صورت جغرافیا محور در سطح استان ساخته شده و می شود، همچنین در بخش معرفی نقش زنان نیز با توجه به نقش آفرینی بانویی مانند خواهر دباغ و فرماندهی ایشان در سپاه همدان، برنامه هایی باید برای معرفی این افراد اجرا شود.

 

مجیدی ادامه داد: این کنگره با هدف خدمت رسانی با به مردم طراحی شد و توانستیم در این مسیر برنامه هایی را برای خدمت رسانی به مردم با همکاری دیگر نهادها طراحی و اجرا کنیم.

 

وی بیان کرد: اولین روز اجلاسیه ساعت 19 با حضور سردار سلامی برگزار شده و در روزهای بعد از فرمانده فراجا، فرماندهان ارتش دعوت بعمل آمده و روز آخر نیز میزبان برخی از اعضای هیئت دولت خواهیم بود. همچنین در این اجلاسیه از ظرفیت گروه‌های هنری کشوری و استانی نیز استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار