11. آذر 1402 - 8:52   |   کد مطلب: 25303
کارآفرینانی که در پیچ و خم کارهای اداری در جستجوی راهکاری بهتر برای انجام کارهای خود، آرزو می‌کنند مسئولین صدای فریاد آنها را شنیده و دست‌هایشان را بگیرند.

به گزارش شبنم‌ها به نظر برخی از کارشناسان اقتصادی، در این شرایط دشوار اقتصادی،گسترش روحیه کارآفرینی در جامعه بهترین و هموارترین مسیر برای رسیدن به وضعیتی پایدار و کاهش آمار بیکاری است.

باید بدانیم که اگر از دیدگاه معنوی به این موضوع نگاه نکنیم در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار گرفته و هر روز از مسیر درست زندگی دورتر می‌شویم.

 

بانک‌ها مانعی برای گسترش تولید در جامعه

دولت موظف است نقش هدایت و تنظیم درست و منطقی اقتصاد کشور را در دست گرفته و برای رسیدن به اهداف و توسعه جامعه کاملاً تمرکز کرده و برای رسیدن به شکوفایی و ثبات در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

یکی از اقدامات لازم برای تسهیل این امر، مهیا کردن بودجه کافی و لازم در جهت راه‌اندازی کسب و کار پر رونق است، اما با نگاهی دقیق متوجه می‌شویم که برخی از مصوباتی که دولت برای راه‌اندازی یا گردش چرخ کارگاه‌های تولیدی در نظر دارد، با بی‌توجهی یا عدم پرداخت به موقع تسهیلات از طریق بانک‌ها مواجه شده که این مسئله، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مانع بر سر راه کارآفرینان است.

روال اداری طولانی در مسیر نوکارآفرین‌ها

امروزه یک کارآفرین برای شروع کار باید روال‌های اداری طولانی و پر پیچ و خمی را طی کند که برای رسیدن به نتایح اولیه به اراده پولادین و کفش‌های آهنین نیاز دارد!

کمترین کاری که مسئولین می‌توانند برای کارآفرینان انجام دهند این است که برای انجام کارها، سنگ‌اندازی نکنند چرا که در این مسیر قانون‌هایی وجود دارند که قطعاً انگیزه‌ها را سست کرده و ممکن است افراد را از ادامه مسیر منصرف کنند.

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کرد این است که باید در راستای حمایت از کارآفرینان قوانین پیچیده و زمان‌بر اصلاح شوند که این می‌تواند تا حدودی راهگشا باشد.

 

رئیس بانک تسهیلات مصوب را پرداخت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ کارآفرینی از اهالی یکی از روستاهای قهاوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان اظهار داشت: چند سالی است که با برادرم تصمیم به ساخت و راه‌اندازی گلخانه کردیم.

وی افزود: زمینی به مساحت دو هزار متر را برای این کار در نظر گرفته، با توجه به اینکه مسئولین ادعا کرده بودند که از کارآفرینان حمایت می‌کنیم، برای شروع به بانک مراجعه کرده و درخواست وام کردیم.

این کارآفرین تصریح کرد: برای گرفتن مجوز اقدام کرده و چقدر در این مسیر طولانی و وقت‌گیر پول هزینه کردیم.

وی ادامه داد: برای گرفتن وام مراحلی را برای ما ترسیم کرده و در هر مرحله‌ای که پیش می‌رفتیم، کلی هزینه و مراحل پیچ‌ در پیچی را طی می‌کردیم، اما با این حال هیچ‌وقت خسته نشده و ادامه مسیر را با پشتکار انجام و پیش‌ می‌رفتیم.

این کارآفرین مسن با آهی سنگین و چشمانی خسته نگاهی به برادر خود کرد و افزود: من و برادرم با این کار می‌خواستیم خرج هشت خانواده را بدهیم، اگر کار ما متوقف شود تکلیف این هشت خانواده چه می‌شود؟!

وی که در استانداری همدان برای پیگیری کارهایش حضور داشت عنوان کرد: تا ۶ ماه اول کارها روال طبیعی خود را طی کرده و تا آن زمان حدود یک و نیم میلیارد تومان، هزینه کرده و حتی به غیر از وام خیلی از هزینه‌ها را از فروش زمین و دیگر سرمایه‌ها پرداخت کردیم.

این کارآفرین اذعان داشت: رئیس بانکی که قرار بود بقیه وام را به ما بپردازد، با بهانه‌های مختلف از این کار امتناع کرده و سنگ‌اندازی می‌کند.

وی با اشاره به حضورش در استانداری گفت: الان با چه سختی به اینجا آمده تا از استاندار کمک بگیریم، آمده‌ایم که به دادمان برسند، بخدا نمی‌دانیم چکار کنیم!

کارآفرین مسن ادامه داد: این رئیس بانک به حرف هیچ‌کس گوش نمی‌دهد، می‌گوید اگر خداهم بیاید این وام را نمی‌دهم.

وی بیان کرد: در استانداری هم به ما گفته‌اند باید برای رسیدگی به کارتان صبر کرده و در انتظار باشید، اما زندگی ما در حال فروپاشی است!

این کارآفرین گفت: قرار است برای حل موضوع به فرمانداری و نزد امام جمعه همدان نیز برویم تا ببینیم چی می‌شود.

وی با بیان اینکه کاش مسئولین صدای فریاد ما را بشنوند، عنوان کرد: از شما میخواهم که حرف‌های ما را منتشر کرده تا مسئولین بدانند و به‌داد ما برسند.

کارآفرین مسن یادآور شد: مسئولین به‌داد مردم برسند، برخی از رئیس بانک‌ها خیلی اذیّت می‌کنند، هر بانکی برای خود تبدیل به یک حکومت شده است.

وی در پاسخ به سوال ما مبنی بر دریافت وام چند درصد برای این‌ کار گفت: در ابتدا این وام ۱۲ درصد بوده اما با سنگ‌اندازی این بانک، حتی حاضر شدم وام ۱۸ الی ۲۱ درصدی را دریافت کنم اما بازهم از پرداخت آن امتناع کرده و کار نصفه‌کاره ما را به حال خود رها کرده‌اند.

این کارآفرین قهاوندی در پایان تاکید کرد: کسانی هستند که مثل من پیر و ناتوان بوده و یا نمی‌توانند فارسی صحبت کنند، با ظلمی که این بانک‌ها در حق آن‌ها روا می‌دارند بدون اینکه بتوانند مشکل خود را حل کنند، از ادامه مسیر منصرف شده و دق می‌کنند!

انتهای حبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار