12. آذر 1402 - 9:31   |   کد مطلب: 25313
فعالیت گروه‌های مردمی در حوزه حجاب و عفاف این پیام را می‌رساند که مردم نسبت به کمرنگ شدن حیا در جامعه رضایت ندارند و گروه خواهران انقلابی یکی از گروه‌های فعال و موفق در زمینه تبیین حجاب است.

به گزارش شبنم‌ها دشمنان اسلام از دیرباز تاکنون همواره به دنبال تغییر نگرش مردم پیرامون دین و مذهب و تغییر فرهنگ و باورهای ملت بودند و در سال‌های اخیر نیز شبهات زیادی را به برخی مسائل وارد کردند که البته همه شبهات آن‌ها پاسخ قاطع دارد.

مسئله حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که دشمنان نسبت به تخریب آن اقدام کردند و روزی با نام چهارشنبه‌های سفید و روزی دیگر با شعار زن، زندگی، آزادی ورود پیدا کردند تا ذهنیت بانوان را نسبت به حجاب تغییر دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به اهمیت موضوع حجاب تأکید داشتند و در اغتشاشات اخیر نیز تبیین مسائل خصوصا مسئله حجاب را ضروری عنوان کردند.

در همین راستا گروه‌های زیادی آغاز به فعالیت در حوزه حجاب و عفاف کردند و در همدان نیز گروهی فرهنگی با نام خواهران انقلابی به صورت کاملا مردمی و خودجوش آغاز به فعالیت کرد.

با گذشت یک‌سال از آغاز فعالیت این گروه حالا هرروز بیشتر از قبل نام این گروه را در جامعه می‌شنویم و اقدامات موثر آن‌ها به چشم می‌آید.

بینش افراد کم حجاب نیازمند تغییر است

یکی از اعضای فعال گروه خواهران انقلابی در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با اشاره به اینکه حدود یک سال است در این گروه فعالیت دارد، گفت: هدف اصلی گروه ترویج عفاف و حجاب در جامعه است و در اوایل خواهران محجبه هفته‌ای دو روز برنامه طرح حضور را در اجتماع داشتند.

وی با بیان اینکه طرح حضور خواهران در مکان‌هایی همچون خیابان ها، پاساژها و مکان‌های تفریحی بود، افزود: تذکر لسانی به افراد بی‌حجاب نیز در دستور کار بود.

ینگجه ادامه داد: مدتی است در کنار طرح حضور، طرحی به نام «چهارشنبه های طلایی» در فضای عمومی جامعه شکل گرفته و در این طرح از خواهران کم حجاب و بدحجاب برای حضور در این برنامه دعوت شده است.

عضو گروه خواهران انقلابی همدان با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در مورد حجاب تاثیرگذار بوده است، گفت: بسیاری از افرادی که در ابتدا محجبه نبودند هم‌اکنون جذب این مجموعه شدند و خود در زمینه حجاب فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه ابتدا باید پایه‌هاي اعتقادي و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم، افزود: این یعنی نهادینه سازي باورهاي درست و فرهنگ سازی دقیق.

ینگجه تاکید کرد: تهدید و اجبار هیچ گاه به عنوان اولین راهکار، اثر بخش نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب آرامش و امنیت فردی را رقم می‌زند، تصریح کرد: عفاف در جامعه موجب تحکیم بنیان خانواده شده و کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

عضو گروه خواهران انقلابی از افراد دغدغه‌مند در حوزه حجاب و عفاف دعوت کرد تا در گروه خواهران انقلابی حضور پیدا کنند و گفت: اکنون زمان جهاد به ما خانم‌ها رسیده است پس با توکل بر خداوند پای کار باشیم واز این مسئله به سادگی عبور نکنیم.

صحبت کردن بهترین راه برای تبیین حجاب

در ادامه مسئول گروه خواهران انقلابی همدان در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان اینکه این مجموعه از آبان ماه سال گذشته آغاز به کار کرد، گفت: شروع فعالیت ما همزمان با اغتشاشات و در حوزه حجاب و عفاف بود.

بختیاری با اشاره به اینکه در بستر فضای مجازی و پیام‌رسان اینا فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر حدود دو هزار و ۵۰۰ عضو داریم که ۲۰۰ نفر به صورت فعال و عملیاتی در جلسات و همایش‌های هفتگی حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه فرهنگی به صورت هفتگی و سیار برپا می‌کنیم و مخاطبین هدف ما بیشتر قشر خاکستری هستند.

مسئول گروه خواهران انقلابی همدان با بیان اینکه تعدادی از خواهران فعال مأمور به تذکر لسانی هستند، تصریح کرد: چند جلسه آموزشی امر به معروف برگزار کرده‌ایم تا خواهران به صورت علمی و آموزش داده شده با مردم ارتباط بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی دیگر از نیروها در ایستگاه فرهنگی حضور دارند، گفت: پذیرایی از مردم به صورت مناسبی انجام می‌شود و درکنار آن از یک روانشناس کمک گرفته‌ایم تا یا اقدامات روانکاوی و تخصصی بتوانیم با قشر خاکستری ارتباط برقرار کنیم.

بختیاری با تاکید براینکه متأسفانه به هر دلیلی قشر خاکستری فریب خورده فضای مجازی هستند، افزود: با کمی صحبت کردن و تبیین می‌شود جامعه را به سمت حجاب مناسب سوق داد و ما تاکید داریم که تأثیرگذاری با اجبار نباشد بلکه فرد با خواست خود به داشتن حجاب اعتقاد پیدا کند.

مسئول خواهران انقلابی همدان ادامه داد: برای آگاه سازی جامعه هدف اقدامات کارشناسی شده داشتیم و طرح‌ از پیش بررسی شده را عملی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات با نام شهدا انجام می‌شود، عنوان کرد: به لطف خداوند احساس می‌کنم شهدا و خداوند ما را هدایت می‌کنند و آثار و برکات تلاش‌هایمان را شاهد هستیم.

بختیاری با اشاره به اینکه سعی می‌شود با ایده و اقدامات جدید در جامعه حضور داشته باشند، گفت: اقداماتی مثل هدیه دادن چادر و روسری به قشر بی‌حجاب و کم‌حجاب، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مراسم در مناسبت‌های مذهبی و ملی، سرکشی از خانواده شهدایی که کمتر از آن‌ها یاد می‌شود، برگزاری طرح حضور خواهران انقلابی و اقامه نماز جماعت در مرکز شهر از برخی اقدامات دیگر این گروه است.

مسئول خواهران انقلابی همدان در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ پیرامون شبهات و سوالات دینی و اعتقادی نیز از دیگر اقدامات موثر است که صورت می‌گیرد.

هسته‌های مردمی، میدان‌دار اقدامات فرهنگی همدان
رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب تأکید به محبت و مدارا دارند در نتیجه قطعا تذکر لسانی به شیوه صحیح در این خصوص تاثیرگذار خواهد بود.

فعالیت گروه‌های مردمی در حوزه حجاب و عفاف این پیام را می‌رساند که مردم نسبت به کمرنگ شدن حیا در جامعه احساس رضایت ندارند و تشکیل گروه خواهران انقلابی در فضای سرد و بی‌تحرک همدان یکی از اقدامات قابل تقدیر است.

وجود چنین گروهایی در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود تا بتوانند نسل جدیدی که مورد هجوم فرهنگی و اعتقادی همه‌جانبه دشمن هستند را آموزش داده و در مسیر صحیح قرار دهند.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار