26. آذر 1402 - 10:17   |   کد مطلب: 25335
بازگشت پیکر قهرمانان گمنام، شهر را نورانی و روح معنویت را در دل‌های خفته، بیدار کرد؛ همدانی‌ها در ایام فاطمیه(س) میزبان شهدایی بودند که همچون مادر پهلو شکسته در گمنامی به سوی پروردگار خویش پَرگشودند‌.

به گزارش شبنم ها استان دارالمومنین همدان امسال میزبان پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس است بطوری که نخستین شهید گمنام در زمان برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان با استقبال کم نظیر مردم در محل نمایشگاه بین‌المللی تشییع و به خاک سپرده شد.

 

اینک در سالروز شهادت دخت پیامبر، حضرت زهرا سلام الله علیها دوباره عطر خوش شهدا در سراسر استان دارالجهاد پیچید و دل‌های غبار گرفته را شست.

 

همدان، اسدآباد، بهار، فامنین، کبودرآهنگ، نهاوند، قهاوند، تویسرکان ، صالح آباد و شهرها و روستاهای مختلف استان در روزهای گذشته میزبان این شهدای گمنام بودند.

 

امسال در شهر همدان این لاله‌های فاطمی در مناطق مختلف روستایی مورد استقبال مردم قرار گرفتند، ۱۳ روستای مسیر سَد اکباتان از آبشینه تا ایوک بخشی از این مهمان نوازی روستاییان بود.

 

از نخستین مراسم روز استقبال که روز دوشنبه ۲۹ آذر در محل پایگاه هوایی شهید نوژه برگزار شد تا به امروز، از شهدای گمنام در ۴۰۰ نقطه شهری و روستایی استقبال صورت گرفت.

 

شهدا به همه مردم نظر دارند و همه و همه از سفره معنوی و رزق دنیایی آن‌ها بهره‌مند شدند؛ همدانی‌ها در ایام فاطمیه(س) میزبان شهدایی بودند که همچون مادر پهلو شکسته در گمنامی به سوی پروردگار خویش پَرگشودند‌ و حالا بعد از چند روز میزبانی مردم از شهدا قرار است در سه نقطه از استان تشییع و خاکسپاری شوند.

استقبال بی‌نظیر همدانی‌ها از شهدای گمنام

رئیس کمیته جستجوی مفقودین در استان همدان در گفتگو با خبرنگار شبنم ها  با بیان اینکه همزمان با تشییع پیکر پاک شهدا در کشور، چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در همدان تشییع می‌شوند، گفت: پیکر این شهدا از ۲۰ آذرماه، بیش‌از ۴۰۰ نقطه در استان را عطرآگین کردند.

 

بهرام دوست‌پرست با اشاره به اینکه پیکر پاک شهدا در مکان‌هایی از جمله مساجد، هیئت‌ها، ادارات، مدارس، ندامتگاه‌ها و… بُرده شد، افزود: مردم استقبال بی‌نظیری از شهدا داشتند و رنگ و بوی خاص شهدا در همدان پیچید.

 

وی ادامه داد: پیکر شهدا امروز از ساعت ۹ صبح به صورت همزمان در سه نقطه از استان همدان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

 

رئیس کمیته جستجوی مفقودین در استان همدان با بیان اینکه پیکر پاک یک شهید در شهر همدان و با حضور هیئت‌های فاطمی از میدان امام خمینی (ره) تا میدان پروانه‌ها تشییع می‌شود، تصریح کرد: سپس پیکر این شهید گمنام به شهرک فرهنگیان منتقل و در پارک فدک به خاک سپرده می‌شود.

 

دوست‌پرست عنوان کرد: پیکر دو شهید دیگر نیز در برزول شهرستان نهاوند و کبودرآهنگ در محوطه غار علیصدر تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه استقبال از شهدا در مدارس خصوصا مدارس دخترانه بسیار پرشور بود، گفت: در مدارس شاهد تاثیر حضور شهدا بَر دانش‌آموزان مخصوصا دهه نودی‌ها بودیم.

 

رئیس کمیته جستجوی مفقودین در استان همدان خاطرنشان کرد: دهه نودی‌ها واقعا در کنار شهیدان اشک می‌ریختند و این آنقدر تاثیر فرهنگی و معنوی بالایی دارد که با هزاران کار فرهنگی محقق نمی‌شود و فقط حضور شهدا می‌تواند این معنویت را منتقل کند.

 

دوست‌پرست در پایان با بیان اینکه خاکسپاری شهید گمنام در منطقه گردشگری همچون غار علیصدر دارای پیوست فرهنگی است، افزود: مسافران و تروریست‌های داخلی و خارجی زیادی هرساله از این منطقه بازدید می‌کنند و خلأ پیوست فرهنگی دیده می‌شد که خوشبختانه با خاکسپاری این شهید گرانقدر در آن منطقه می‌توان خلأ را پُر کرد.

 

میزبانی همدانی‌ها از قهرمانان گمنام

بدون شک همه ما مردمی که این روزها پیکر پاک شهدا را بر دوش داریم باید شکرگذار غیور مردانی باشیم که روزگاری از جان خود گذشتند تا وجبی از خاک و سرزمین مادری‌مان به دست دشمنان نیافتد.

معنویت مثال زدنی که این شهدا به جامعه تزریق می‌کنند مسیر آینده را در بزنگاه‌ها با نوری پُرفروغ ترسیم می‌کند تا هیچ‌یک از ما وارد مسیر اشتباه نشویم و همواره بکوشیم تا نام جمهوری اسلامی ایران در بالاترین نقطه قله دیده شود.

بازگشت این قهرمانان گمنام، شهر را نورانی و روح معنویت را در دل‌های خفته، بیدار کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار