24. اسفند 1393 - 9:47   |   کد مطلب: 5223
فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» اولین ساخته داود بیدل از 15 بهمن ماه اکران شد. این فیلم روایت قصه‌ای با محوریت انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبنم ها، جایزه کمیته حمایت از فلسطین بخش تجلی اراده ملی بیست و دومین جشنواره فیلم فجر به «روزگاری عشق و خیانت» اهدا شد. پخش فیلم «روزگاری عشق و خیانت» بر عهده ی جبرئیل فیلم است.

فیلم «روزگاری عشق و خیانت» در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر و سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت حضور داشت. این فیلم نامزد بهترین بازیگر زن برای بازی شهرزاد کمال‌زاده در سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت شده است.

 

خلاصه فیلم «روزگاری عشق و خیانت»:

اتفاقی غیرمنتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می‌کند،گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد گذشته‌ای که سال‌ها از مواجه با آن هراس داشته است.

 

عوامل فیلم «روزگاری عشق و خیانت»:

کارگردان: داود بیدل/ نویسنده: داود بیدل، روح اله شمقدری/ تهیه‌کنند: روح الله شمقدری/ مدیر فیلمبرداری: محمدتقی پاک سیما/ صدابردار: عباس رستگارپور/ صداگذاری: حسین ابوالصدق/ طراح چهره پردازی: محمدرضا قومی/ طراح صحنه و لباس: محمدهادی فدوی/ جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان/ تدوین: حسن ایوبی/ موسیقی: پیمان یزدانیان/ جلوه های ویژه بصری: بهنام خاکسار/ عکاس:حسن شجاعی

بازیگران: شهرزاد کمال‌زاده، میلاد کی‌مرام، همایون ارشادی،نسرین مقانلو،سحر قریشی، حسن جوهرچی، جعفر دهقان، علی اوسیوند، آتش تقی‌پور، جمشید هاشم‌پور

 

عکس های فیلم و پشت صحنه «روزگاری عشق و خیانت»:

 

[نمایی از فیلم روزگاری عشق و خیانت]

 

[شهرزاد کمال‌زاده و میلاد کی‌مرام در فیلم روزگاری عشق و خیانت]

 

[جعفر دهقان و میلاد کی‌مرام در فیلم روزگاری عشق و خیانت]

 

[سحر قریشی و نسرین مقانلو در فیلم روزگاری عشق و خیانت]

 

[همایون ارشادی و شهرزاد کمال‌زاده در پشت صحنه فیلم روزگاری عشق و خیانت]

حواشی «روزگاری عشق و خیانت»:

«روزگاری عشق و خیانت» ابتدا «عبور از مه» نام داشت.

روح الله شمقدری درباره فیلمنامه فیلم «روزگاری عشق و خیانت» گفت:

"تفکر و ایده اولیه از آنجایی شروع شد که متوجه دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه ساخت فیلم‌های انقلابی در ارتباط با ساختار‌های نظام انقلاب اسلامی شدیم. در نتیجه به دنبال فیلم نامه‌ای می‌گشتیم که در راستای این مسائل ذکر شده باشد. این فیلم سینمایی در راستای هیچ جریان سیاسی نیست، بلکه این فیلم وابسته به غیرت ملی است."

داوود بیدل، کارگردان فیلم «روزگاری عشق و خیانت» گفت:

"صهیونیست‌ها متخصص این موضوع هستند که کسی از کار آن‌ها اطلاعی پیدا نکند و با شیوه‌های خاصی تمام اسناد و مدارک را حذف می‌کنند. در ذات رژیم صهیونیستی از بین بردن مدارک وجود دارد و اصولاً چیزی باقی نمی‌گذارند. باید در اینجا عنوان کنم مشخصاً آن افرادی که نشان می‌دهند با فیلم و یا سیاسی بودن آن مشکل دارند در حقیقت این گونه نیست و آن‌ها مشکلشان فردی است و با شخص آقای «شمقدری» مشکل دارند."

شهرزاد کمال زاده درباره بازی در فیلم «روزگاری عشق و خیانت» گفت:

"خوشحالم که در فیلم سینمایی «روزگاری عق و خیانت» بازی کردم در اثری که در ارتباط با شهدا و خانواده‌های آن‌ها و انقلاب و مردمم بوده است.  من ناراحت نیستم از اینکه در این کار بازی کردم این گروه جزو بهترین گروه‌هایی بوده است که در طی این 13 سال عمر کاری‌ام با آن‌ها کار کرده‌ام."

نسخه ی اکران شده این فیلم نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر کوتاه تر شده است.

سحر قریشی درباره بازی در فیلم «روزگاری عشق و خیانت» گفت:

"من بازیگر هستم  و هر نقشی به من بدهند بازی می کنم. این فیلم فیلمی سیاسی نیست بلکه در ارتباط با تاریخ کشورم است تاریخی را که اتفاق افتاده است نشان می دهد چرا از کلمه سیاست برای کوباندن استفاده می شود؟ من در یکی از صفحه های اجتماعی عکسی از پشت صحنه این کار گذاشتم و با برخورد‌های بسیار بدی روبرو شدم."

 

پوستر فیلم «روزگاری عشق و خیانت»:

پوستر این فیلم توسط محسن هادی طراحی شده است.

 منبع: نافع

دیدگاه شما

آخرین اخبار