28. فروردين 1395 - 11:51   |   کد مطلب: 10070
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اعلام اینکه پاسخگویی به شبهات فکری و اعتقادی در برنامه‌های اعتکاف مساجد همدان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ۳۰۰۰ بسته فرهنگی در بین معتکفان مساجد همدان توزیع می‌شود.
 ۳۰۰۰ بسته فرهنگی, معتکفان ,مساجد, همدان,

به گزارش شبنم ها به نقل از  خبرگزاری تسنیم ازهمدان ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی با هدف بررسی مصوبات آغاز فصل نیایش و برنامه عبادی اعتکاف در اداره‌کل تبلیغات اسلامی با حضور تشکل های مردمی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی دشتکی محور و اساس ساختن جامعه‌ای متعالی را در توجه به امر خودسازی دانست و گفت: با توجه به اینکه در نظام فکری توحیدی اسلام به ویژه تشیع اساس ساختن انسانیت توجه به امر خودسازی است که در این بحث اهمیت عبادت بر کسی پوشیده نیست چراکه سبب پیشرفت جامعه می‌شود و اهداف دنیوی و اخروی آن را محقق می‌سازد.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر جایگاه ویژه عبادت در امر خودسازی فصل نیایش را فرصتی مغتنم برشمرد و افزود: فصل نیایش در این سه ماه، بهار و تقرب و توجه الهی است و آنچه که سبب تمایز ایام و روز‌های سال از یکدیگر می‌شود و به آن معنا می‌بخشد توجه به این امر مهم است که در فرهنگ شیعی برای بهره‌مندی از این ایام و تقرب و توجه الهی بسیار تاکید شده است.

 دشتکی سرآمد عبادات در فصل نیایش را اعتکاف دانست و تصریح کرد: اعتکاف معجونی از عبادات محسوب می‌شود چرا که تمامی ابعاد معنوی آن با مجموعه‌ای از اعمال عبادی از جمله نماز روزه، ذکر و دعا و شب زنده داری و تفکر محوری تحقق می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: در جامعه اسلامی هم‌اکنون امر خودسازی با برنامه‌ریزی در حوزه اعتکاف و راهیان نور گام‌های بسیار خوبی برداشته شده که الطاف و عنایت الهی در این حرکت عظیم به‌دلیل تکلیف‌مداری و تلاش خالصانه صورت گرفته و غیر‌قابل انکار است.

وی توجه به اصلاح زیر ساخت‌های لازم از جمله رفع مشکلات عمرانی در مساجد را در برگزاری اعتکاف بسیار ضروری دانست و گفت: هر ساله در ایام اعتکاف ظرفیت بسیاری از مساجد به دلیل مشکلات در زیر ساخت‌های عمرانی با محدودیت مواجه می‌شود اگرچه تا به حال تلاش‌های خوبی صورت پذیرفته اما با عنایت سازمان اوقاف و امور خیریه بودجه مناسب رفع این مشکلات باید در اولویت قرار گیرد.

دشتکی رشد فرهنگ اعتکاف در استان همدان را بسیار عالی توصیف و تصریح کرد: در دو دهه گذشته تا به حال رشد قابل توجهی در شرکت اقشار مختلف جامعه در مراسم معنوی اعتکاف شاهد بوده‌ایم به‌گونه‌ای که در سال‌های گذشته بعضی از شهرستان‌ها از برگزاری این مراسم محروم بوده‌اند که هم‌اکنون حتی در روستاهای استان همدان نیز این برنامه با استقبال بسیار خوب مردم روبروست.

وی صیانت از فضای معنوی اعتکاف به دلیل تقارن این ایام با انتخابات دور دوم مجلس را ضروری دانست و تاکید کرد: که فضای این مراسم معنوی باید از تبلیغات و جریان‌های انتخابانی به‌دور باشد.

دشتکی با اشاره به اقدامات ستاد ساماندهی اعتکاف استان همدان مهم‌ترین وطیفه این مجموعه را معنویت افزایی و برگزاری مراسمات مختلف در این ایام دانست و گفت: امسال تلاش شده که با دعوت از مداحان و سخنرانان و مشاوران مذهبی به جنبه‌های فکری و اعتقادی و نیز رفع شبهات معتکفین توجه و اهتمام ویژه‌ای شود که نخستین گام در این راستا مهیا ساختن شرایط مساعد برای معتکفین است. اگر چه با وجود محدودیت‌های اعتباری و مالی حدود 3000 بسته فرهنگی جهت توزیع در میان معتکفین تهیه شده است.

وی تقویت تشکل‌های فرهنگی به ویژه فعالان مردمی به‌ویژه جوانان را در اولویت برنامه‌های ستاد شوون فرهنگی همدان دانست و افزود: مطابق با فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری تلاش این مجموعه افزایش کارامدی تشکل‌ها به ویژه جوانان این عرصه است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی همدان اهتمام به سازمان‌دهی شبکه تبلیغ در استان همدان را رویکرد دیگری از برنامه‌های این ستاد معرفی کرد و افزود: در ساماندهی این شبکه در دو سال گذشته 8500 نفر از فعالان حوزه‌های فرهنگی و دینی به‌کار گرفته شده‌اند که امسال باید به نحوی سازماندهی شوند که با توجه به تخصص افراد وافزایش محتوا و عمق بخشی این هدف محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار