15. ارديبهشت 1395 - 7:05   |   کد مطلب: 10237
چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی ،تربیتی رشد در همدان افتتاح شد.

به گزارش شبنم ها ؛سرپرست پردیس شهید مقصودی همدان درافتتاحیه چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در همدان ضمن گرامیداشت هفته معلم بیان کرد:  رهبر معظم انقلاب بر نوسازی دستگاه آموزش و پرورش  درابعاد مختلف تاکید داشته و همواره مورد توجه قرار داده اند.

علیرضا علی صوفی آموزش را بر دو بخش رسمی و غیر رسمی عنوان کرد واظهار کرد: در فرهنگ تعلیم و تربیت نسل نونهال و نوجوان ما در هیچ دوره ای این اموزش ها دوگانه نبوده و اختلاف نداشته اند.

وی  آموزش از مدرسه تا دانشگاه را آموزش رسمی عنوان کرد و اضافه کرد: آموزش غیر رسمی از طریق شبکه های اجتماعی ودنیای مجازی بر جامعه حاکم شده و بزرگترین چالش امروز تضاد بین دو آموزش رسمی و غیررسمی است.

وی آموزش غیر رسمی را دارای تبعات منفی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: این امر بحران در جامعه را افزایش خواهد داد.

 

پویانمایی و فیلم از مظاهر نوسازی می باشند

سرپرست پردیس شهید مقصودی همدان با تاکید بر اینکه پویا نمایی وفیلم از مظاهر نوسازی در جامعه هستند، تصریح کرد:  آموزش تصویری قدمت و سابقه ای دیرینه دارد.

صوفی با بیان اینکه دیدن فیلم  زوایای دید را گسترش داده و قدرت تفکر را افزایش می دهد، یادآوری کرد: سیستم آموزشی تحولات زیادی داشته اما بحران تفکر همچنان بر جای خود باقی است.

وی اضافه کرد:  آموزش باید در زندگی اجتماعی و خانوادگی تاثیر مثبت گذاشته و خلاقیت و نوآوری فرد را شکوفا کند.

 

آموزش و پرورش دارای سه رکن اساسی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان علم، هنر و اخلاق را سه رکن اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: متاسفانه فقط رکن علم را پرورش داده اما به صورت کامل به نتیجه نرساندیم.

حسین بهرامی نوید  اضافه کرد: انسان باید در همه حال مراقب رفتار و کردار خود بوده تا گمراه نشود اما متاسفانه گاهی در عمل کردن ضعیف ورود کرده و تنها سخنور خوب هستیم.

وی رکن دوم آموزش و پرورش را " هنر "را عنوان کرد که برگزاری جشنواره فیلم این رکن را تقویت می کند و ادامه داد:  برخی مواقع هنر جنبه علمی دارد و افرادیکه  پایه دوم تعلیم و تربیت را تقویت می کنند بی شک در جامعخه موفق خواهند شد.

بهرامی نوید هنر را به مفهوم حفظ تعادل و تناسب دانست وهرچیزی را که از تناسب خارج شود دیگر هنر نخواند و افزود: باید ذهن را درگیر کرده و تنها طوطی واربه ارائه نظر نپردازیم .

 معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: هنری که به منحصه عمل برسد اخلاق نامیده می شود و دیدن فیلم پرورش فکر واندیشه را به بار خواهد آورد.

 

 28 فیلم در جشنواره بین المللی فیلم رشد اکران می شود

دبیر چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد با تاکید بر اینکه 28 فیلم به نمایش گذاشته می شود، تصریح کرد: این جشنواره به مدت چهار روز اکران خواهد داشت.

بهروز یوسفی ابراز کرد: این جشنواره در چهار بخش پویانمایی و انیمیشن، فیلم کوتاه، فیلم مستند و فیلم سینمایی برگزارشده و آثار با موضوع تعلیم و تربیت اکران می شوند.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره به صورت بین المللی بوده و چهار اثر از کشورهای دیگر به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار