15. ارديبهشت 1395 - 9:43   |   کد مطلب: 10241
مدیرکل امور بانوان استانداری همدان:
دفاع مقدس دانشگاه کامل انسان‎سازی
مدیرکل امور بانوان استانداری همدان، در نخستین یادواره زنان مجاهد مسلمان استان همدان با حضور جمعی از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت:دفاع مقدس دانشگاه کامل انسان‎سازی است.
 یادواره زنان مجاهد مسلمان,همدان

به گزارش شبنم ها، طاهره دوروزی در نخستین یادواره زنان مجاهد مسلمان استان همدان که  با حضور جمعی از مسئولین استانی  اعضای اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در حوزه دختران و جمعی از مادران، همسران، خواهران و دختران شهید استان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شدگفت: باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

 

وی با بیان اینکه همه باید  پاسدار خون شهدا باشند تصریح کرد: دانش‌آموزان شهدا را الگوی خود قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان تصریح کرد: در رسانه‌های معاند مطالبی در خصوص جنگ بیان می شود  تا جوانان را از دفاع مقدس، نظام و انقلاب زده کند،در حالی که جوانان  با آگاهی و بصیرت هر روز بیشتر به نظام و انقلاب علاقه‌مند می شوند.

 

دورزی با اشاره به اینکه جوانان ما در دوران دفاع مقدس قله‌های رفیعی را فتح کردند افزود: دانش‌آموزان بامطالعه وصیت‎نامه و زندگی نامه شهدا به عمق وصایای آنان توجه کنند  و شهدا را در زندگی الگو و سرلوحه قرار دهند.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، دانشگاه کاملی از انسان‎سازی در ابعاد مختلف بود، اظهار کرد: در صورتی که این موضوع به خوبی تبیین شود ناگفته‌های بسیاری بر جوانان روشن خواهد شد.

 

بانوان پیشقراولان ترویج سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی نیز در نخستین یادواره زنان مجاهد مسلمان استان همدان گفت: نقش زنان مسلمان در ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه در بسیار موثر است.

 

وی با بیان اینکه اسلام به زنان هویت داده و آنها را در مسیر رشد جامعه موثر می‌داند افزود: در گذشته زنان را بخش راکد جامعه می‌دانستند و یا به غلط آنان را از نقش تربیتی دور نگاه می‌داشتند.

 

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های همدان با اشاره به نقش زینب وار بانوان درجببه های حق علیه باطل افزود: همسران شهدا پس از شهادت همسرانشان شخصیت و نقش شهدا را همچون حضرت زینب (س) بازآفرینی می‌کنند که این کار مهمی است.

 

رستمی همچنین در ادامه سخنانش  به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مصرف کالای داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهم و دارد و این مهم به همت زنان محقق خواهد شد.

 

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان در پایان سخنانش به برنامه های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: دختران فعال در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان قشر پویا، نقش مهمی را در ترویج دین و تفکر انقلابی بر عهده دارند.

 

فاز اول طرح «لشکر فرشتگان» در حال برگزاری است

 در این یادواره همچنین معاون توسعه شبکه خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: هر کس که در مسیر بازخوانی نقش بانوان قدمی بردارد نزد خداوند مأجور است افزود: انتقال مفاهیم در ایجاد فضای خرسندی دختران دهه چهارم انقلاب بسیار ارزشمند است و باید دختران پویا و ارزشمند ایرانی به عنوان الگو به جهان معرفی شوند.

 

مریم ملکی‌فارمد با اشاره به نقش تربیتی بانوان، از اجرای طرح «لشکر فرشتگان» خبر داد و افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بسیاری از موارد تربیتی پیشرو بوده که یکی از این موارد پرداختن به موضوع شهید و شهادت است.

 

وی بابیان اینکه طرح «لشکر فرشتگان» با توجه به ابعاد پیام مقام معظم رهبری از سال 91 علاوه بر نقش الگویی زنان، موضوع سرگذشت ‌پژوهی را نیز دنبال می‌کند گفت: فاز اول طرح «لشکر فرشتگان» در استان‌های مختلف اجرا شده است.

 

معاون توسعه و برنامه‌سازی شبکه خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: در طرح «همکلاسی آسمانی» سرگذشت‌پژوهی دنبال می‌شد و در سال‌های اخیر با مطرح شدن بحث الگوی تعالی دختران اجرای طرح «لشکر فرشتگان» اجرا شد.

 

ملکی‌فارمد افزود: امیدواریم به زودی شاهد برگزاری کنگره بین‌المللی «لشکر فرشتگان» با حضور تمام زنان مجاهد مسلمان جهان همچون همسر شهید شیخ نمر و همسر شیخ زکزاکی باشیم.

 

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار