22. ارديبهشت 1395 - 0:17   |   کد مطلب: 10273
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان:
هزینه‌های حج را به ازدواج جوانان اختصاص دهید
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: هزینه‎های حج را به ازدواج جوانان اختصاص دهید.
هزینه‌های حج را به ازدواج جوانان اختصاص دهید

به گزارش شبنم ها  اسدالله ربانی‌مهر در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به عدم همکاری کشور عربستان و تصمیم دولت و مجلس برای منتفی شدن احتمالی سفر حج بهتر است حجاج در اقدامی خیرخواهانه هزینه‎های سفر حج را به ازدواج جوانان ایران اسلامی اختصاص دهند.

به گفته وی، در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی کشور که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد موضوع مهم و حیاتی ازدواج جوانان است.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: روز به روز در کشور شاهد کاهش ازدواج و افزایش طلاق هستیم، این در حالی است که خانواده اساس و بنیان جامعه است.

وی با بیان اینکه مشکلات ازدواج در دو بخش فرهنگی و اقتصاد است، گفت: کمک به امر ازدواج اقدامی بسیار پسندیده است که از همه مردم بالاخص حجاج انتظار داریم که در این زمینه ورود پیدا کنند و هزینه‎های سفر حج را با توجه به منتفی شدن آن به زوج‌های جوان اختصاص دهند.

ربانی‌مهر گفت: حجاج افراد نیکوکار و خیری هستند که هر ساله کمک بسیار زیادی به امر خیر ازدواج جوانان می‌کنند و کارهای عام‌المنفعه زیادی انجام می‌دهند که به نظر می‎رسد بهتر است امر خیر ازدواج برای آنها در اولویت باشد.

این مسئول با بیان اینکه معتقدیم سفر حج یک سفر معنوی بسیار پربرکت که باید انجام شود، اظهار کرد: بی‎شک انجام فریضه حج برای مسلمانان از جایگاه بسیار ویژه‎ای برخوردار است اما به نظر علما، مسئولان و رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام سفر حج باید با عزت همراه باشد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: شاید تعطیلی یک ساله و موقت این سفر معنوی با وجود میل باطنی ایران، تنبیه جدی برای کشور عربستان باشد که این روزها میزبان خوبی برای خانه خدا و حرمین شریفین نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس منابع غیر رسمی هر سال کشور عربستان از حجاج ایرانی 1500 تا 2000 میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند، افزود: از حجاج کشور بالاخص حجاج دلسوز و انقلابی همدان درخواست می‎کنیم در صورت تعطیل شدن احتمالی سفر حج هزینه‌های آن را در صورت تمایل در راستای کمک به ازدواج جوانان اختصاص دهند.

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار