24. تير 1395 - 16:13   |   کد مطلب: 11135
مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدف‌گذاری ایجاد ۲۰ هزار شغل در همدان خبر داد و گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد این شغلها به استان همدان تخصیص می‌یابد.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم از همدان : البرز محمدی چهارشنبه شب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان اظهار داشت: کمتر جلسه‌ای در استان‌ها این چنین کارشناسی و چالشی مشاهده کرده‌ام که مدیران و استاندار چالشی و تخصصی درباره مسائل اشتغال به بحث و بررسی بپردازند که البته از این دولت هم این توقع می‌رود.

وی افزود: طرحی در معاونت تعاون وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی به نام طرح تاک (تعاون، اشتغال و کارآفرینی) تدوین شده ‌که افق سه ساله برای اجرای آن دیده شده و برش استانی آن نیز مشخص شده است.

محمدی با اشاره به اینکه با توجه به مزیت‌های نسبی همدان سه گام برای اجرای این طرح در همدان دیده شده است، عنوان کرد: براساس این طرح 20 هزار فرصت شغلی با تامین اعتباری افزون بر 350 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این طرح در دبیرخانه شورای عالی اشتغال مطرح و برای تصویب به دولت ارسال شده که پس از تصویب در برش استانی به استاندار ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری همدان نیز در این جلسه یکی از عوامل ماندگاری روستائیان در روستاها را شغل و درآمد پایدار دانست و گفت: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها برای توسعه اقتصادی روستاها در اولویت اجرا قرار گرفته و در این طرح سازمان یافته کارآفرینی جمعی از روستاییان در فعالیت‌های اقتصادی تسهیل شده است.

فریدون عربی تصریح کرد: این طرح‌های مشارکتی اقتصادی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها و نقاط جمعیتی کمتر از 20 هزار نفر است و باید 200 عضو سرپرست خانوار با یکدیگر تشکیل تعاونی داده و متقاضی اجرای طرح مشارکتی باشند تا بتوانند سهم آورده خود را برای دریافت تسهیلات با نرخ سود سه درصد تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که تعداد اعضا به کمتر از 200 نفر برسد طرح ارائه شده غیرمشارکتی به شمار می‌آید، عنوان کرد: در این حالت نرخ سود تسهیلات پرداختی به 10 درصد افزایش می‎یابد و از طرفی حجم کل سرمایه‌گذاری در طرح‎های مشارکتی چهار میلیارد ریال و طرح‌های غیرمشارکتی با حجم کل سرمایه‌گذاری حداقل 2 میلیارد ریال مشخص شده است.

عربی با اعلام اینکه 60 طرح به استانداری همدان ارسال شد که مورد بررسی و بازدید قرار گرفته است، گفت: امسال 11 طرح مشارکتی جدید به استانداری همدان معرفی شده که تایید و به تهران ارسال شده است.

به گزارش تسنیم، استاندار همدان در این جلسه از روند پیگیری ضعیف در پرداخت تسهیلات طرحهای مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها گلایه تندی را نسبت به مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان داشت و تاکید کرد که این روند باید اصلاح کرد چراکه پرداخت این تسهیلات با نرخهای سه و چهار درصد فرصت ارزشمندی است که باید به درستی از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار