5. مرداد 1395 - 19:32   |   کد مطلب: 11403
مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند عضو استان همدان از اهداء اعضای بدن یک توانیاب اسدآبادی به سه بیمار نیازمند خبر داد و گفت: این معلول دچار مرگ مغزی شده بود.

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایرنا : دکتر مجید حمیدی در گفت و گوئی اظهار کرد: این بانوی 27 ساله از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان اسدآباد بود که از لحاظ ذهنی و گفتاری دچار معلولیت بود. 
وی تصریح کرد: پس از تشخیص و تأیید تیم تخصصی مرگ مغزی و با رضایت خانواده این مرحومه دو کلیه و کبد وی به سه بیمار نیازمند اهدا شد.
حمیدی با اشاره به وجود 500 بیماری کلیوی در سطح استان همدان گفت: این بیماران با دیالیز زنده هستند و 150 نفر از آنان به شدت نیازمند پیوند عضو می باشند. 
مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند عضو با بیان اینکه رضایت خانواده های بیماران اولین و مهمترین شرط اهدای عضو است افزود: تفکر نادرست و ترس از قضاوت دیگران مبنی بر فروش اعضای بدن و انتظار معجزه برای بهبودی و بازگشت به زندگی بیمار از جمله عوامل رضایت ندادن خانواده ها در اهدای عضو فرد بیمار است.
حمیدی خاطرنشان کرد: اگر موفق شویم تنها رضایت خانواده های 50 درصد از بیماران مرگ مغزی را بگیریم در سطح استان دیگر هیچ نیازمند دریافت عضو نخواهیم داشت. 
از ابتدای سال یازده اهدای عضو در استان همدان انجام شد و در اسدآباد نیز این دومین اهدای عضو می باشد. 
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است. 

 

 

 

انتهای پیام /ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار