13. مرداد 1395 - 8:25   |   کد مطلب: 11563
سخنگوی وزارت کشور گفت: ایجاد اتحادیه جهانی زنان محجبه با مشارکت بانوان از پنج قاره جهان با مرکزیت تهران و تاسیس موزه بین‌المللی عفاف و حجاب در هشتادودمین جلسه شورای اجتماعی کشور مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش شبنم همدان ، تسنیم به نقل از وزات کشور نوشت : سید سلمان سامانی درباره هشتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: ایجاد سازمان مدیریت امور اجتماعی کشور گام مثبتی است که با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات رئیس جمهوری تحت نظر وزیر کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به مصوبات جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: در این جلسه دبیرخانه شورای اجتماعی کشور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دستگاههای مختلف در رابطه با مقابله با آسیبهای اجتماعی چهار دستگاه اجرایی شامل ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی کشور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان نهادهایی که دارای فعالیتهای موثرتر و اثر بخشی بوده‌اند، معرفی کرد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: اقدامات و پیگیری‌های دستگاههای متولی در امر مقابله با آسیبهای اجتماعی به‌‌صورت دقیق توسط شورای اجتماعی کشور رصد و نتایج آن به رئیس جمهوری اعلام خواهد شد.

سامانی با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب در کشور یکی دیگر از دستورات جلسه شورای اجتماعی بود، عنوان کرد: در این رابطه  وزیر کشور در ماههای گذشته ابلاغیه‌ای را خطاب به استانداران و بالاترین مقامات دستگاههای اجرایی صادر و وظایف این دستگاهها را در دو زمینه درون و برون سازمانی اعلام کرد؛ در این میان وزارت وزرش و جوانان با 35 وظیفه سازمانی و قوه قضاییه با پنج وظیفه سازمانی به ترتیب واجد بیشترین و کمترین تعداد در وظایف مصرح این ابلاغیه هستند و مسئولیت اجرای صحیح این وظایف نیز با دستگاههای متولی آن است.

وی تنوع و تکثر وظایف و اهمیت آنها را بیانگر نگرش ایجابی دولت در مقوله عفاف و حجاب دانست و گفت: وظیفه نظارت و بازرسی از چگونگی اجرای مسئولیتها و نتایج حاصل از آن توسط دستگاهها به عهده وزارت کشور و در سطوح استانها به عهده استانداریها است و در حال حاضر نتایج حاصل از بازرسی‌های دستگاههای استانی به دستگاه اصلی ملی آنها ارائه شده است و روند کلی آن نشانگر رشد اهتمام و توجه جدی دستگاهها در سنوات اخیر به مقوله عفاف و حجاب است.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به سایر مصوبات جلسه شورای اجتماعی اظهار کرد: برابر آمارهای ارائه شده، ایرانیان به لحاظ زمانی 13 برابر میانگین جهانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور دارند که این امر مستلزم نگرش محتوا محور با رویکردی دقیق و عالمانه در این مقوله است و بر این اساس موضوع فضای مجازی در جلسه شورای اجتماعی بررسی شد و مقرر شد آسیب‌شناسی جامع و علمی از وضعیت فضای مجازی و تاثیرات آن در حوزه آسیبهای اجتماعی در شورای اجتماعی کشور انجام و نتایج آن به شورای عالی فضای مجازی ارائه شود.

سامانی با بیان اینکه 15 سال از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مقابله با آسیبهای اجتماعی می‌گذرد و این سیاستها نیازمند بازخوانی، با هدف ارتقای کارآمدی و تقسیم وظایف جدید در سطح ملی است، گفت: در جلسه شورای اجتماعی کشور مقرر شد نظرات پیشنهادی دستگاهها ارائه و جمع‌بندی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

وی افزود: ایجاد اتحادیه جهانی زنان محجبه با مشارکت بانوان از پنج قاره جهان با مرکزیت تهران و تاسیس موزه بین‌المللی عفاف و حجاب از دیگر مواردی بود که در هشتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: موضوع ساماندهی تعطیلات رسمی کشور نیز مورد بررسی  قرار گرفت؛ تاکنون 11 طرح در این زمینه در مجلس شورای اسلامی تهیه و اعلام وصول شده است که همگی آنها مسکوت مانده است؛ الگوهای پیشنهادی برای ساماندهی تعطیلات رسمی و گزارشی در خصوص وضعیت تطبیقی ایران با سایر کشورها از جمله مطالب مطرح شده در نشست هشتاد و دوم شورای اجتماعی بود.

سامانی درباره سایر مصوبات شورای اجتماعی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سازوکارهای داخلی شورا و به منظور افزایش اثربخشی اقدامات دستگاههای اجرایی عضو آن، تشکیل کارگروههای آسیبها و مسائل اجتماعی، توسعه اجتماعی، مشارکت اجتماعی و مردمی و پیوست اجتماعی با سه هدف محوری و عمده انجام بررسی‌های کارشناسی و ارائه راهکارهای لازم به شورا، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاهها و نظارت بر روند اجرای مصوبات شورای اجتماعی کشور مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار