2. آبان 1395 - 15:47   |   کد مطلب: 13153
در نشست نقش بسیج در حوزه زنان و خانواده عنوان شد؛
کاهش ساعت کار زنان برای تحکیم خانواده است/ لزوم بیمه زنان خانه‌دار
در نشست «نقش و جایگاه بسیج در پیشبرد اهداف نظام در حوزه زن و خانواده» بر لزوم پیگیری بیمه زنان خانه دار در مجلس تاکید شد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری مهر : نشست «نقش و جایگاه بسیج در پیشبرد اهداف نظام در حوزه زن و خانواده» با حضور هاجر چنارانی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون تلفیق، مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، فرشته روح افزا قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان برگزار شد.

در این نشست مینو اصلانی با تشریح فعالیت های سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: وظیفه اصلی این سازمان گسترش فرهنگ و روحیه بسیجی است و  در حال حاضر گفتمان انقلاب اسلامی بوسیله فعالیت های این سازمان به اقصا نقاط دنیا می رسد و در حال حاضر گفتمان انقلاب اسلامی در جهان جای خود را چون مطابق با فطرت انسان است، باز کرده است و ما شاهد حرکت های بسیاری در سطح جهان  به نام بیداری اسلامی و فعالیت های زنان در این راستا هستیم.

۹ میلیون زن در سراسر کشور عضو بسیج هستند

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، پیام انقلاب اسلامی در حوزه زنان را ویژه دانسته و گفت: هویت زن پس از انقلاب اسلامی و به رهبری امام خمینی(ره) احیا شد و زن به این دوباره پیدا کردن هویت خود می بالد، هویتی که از زن ربوده شده بود و به اذعان غرب هویت خود را گم کرده بود و با پیام های دروغین خود نه تنها نتوانست به موقعیت مردان دست پیدا کند، بلکه جایگاه خود را به عنوان مادر و همسر نیز از دست داد و آنچه ماند بی هویت و افسارگسیختگی بود.

اصلانی با بیان اینکه بسیج خواهران سابقه ۴ دهه فعالیت را در کارنامه خود دارد، گفت: همه تلاش ما از ابتدای تاسیس بسیج تا کنون احیای هویت و نقش زن مسلمان و برنامه ریزی برای ساز و کار هایی برای ایفای بهتر این نقش بود و اگر قائل به نقش بی بدیل اجتماعی زنان در اسلام هستیم و حضرت زهرا(س) را الگوی خود می دانیم که نه تنها در زمان خود تاثیرگذار است بلکه بر تمام اعصار و آیندگان نیز موثر است، الگوی خود می دانیم، فعالیت می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹ میلیون زن در سراسر کشور از جوان و میانسال و در اقشار مختلف، عضو بسیج هستند و به ترویج این گفتمان کمک می کنند، همچنین با وجود ۱۱۰ هزار حلقه تربیتی در زمینه تحکیم نظام خانواده و تربیت کودک فعالیت می کنند و با وجود ۱۷ هزار پایگاه مقاومت زنان در سطح شهر ها با همکاری مساجد در حال انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل جوان هستند.

مجلس پیگیر بیمه زنان خانه دار است

در ادامه هاجر چنارانی، عضو فراکسیون زنان مجلس در خصوص فعالیت های مجلس شورای اسلامی در حوزه زنان گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه زن و خانواده به عنوان سیاست های کلی زن و خانواده در حقیقت دغدغه مسئولین است و لازم است که بعد از این همه سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، راهکارهایی را برای رسیدن به خانواده اسلامی در جامعه پیدا کنیم.

وی اولین مصوبه این مجلس را که از دوره قبل آغاز شده بود و با تلاش های فراکسیون مجلس فعلی به نتیجه رسید، اقدام موفقی دانسته و گفت:  توانستیم لایحه کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص را تصویب کنیم تا زنان دارای فرزند معلول و یا زنانی که فرزند زیر ۷ سال دارند، بتوانند از یک روز مرخصی با عنوان کسر ساعت کاری در طول هفته برخوردار شوند.

چنارانی این اقدام را در راستای تقویت بنیان خانواده دانسته و افزود: اگر بخواهیم بر روی بنیان خانواده تاکید کنیم باید به دنبال راه کارهای اجرایی بیشتری در این زمینه باشیم و از دیگر اقدامات مجلس پیگیری بیمه زنان خانه دار است تا زنان مجبور نباشند به هر شغلی که مخالف شان آنان است، کار کنند اما تامین مالی این کار به جهت بالابودن تعداد زنان خانه دار نیازمد ساماندهی است، بنابراین در حال بررسی مقدمات این کار توسط کارشناسان هستیم.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار