23. آبان 1395 - 15:41   |   کد مطلب: 13574
معرفی قدیمی ترین آرایشگر همدان به عنوان الگوی برتر:
حجاب و عفت چاشنی کار یک بانوی آرایشگر/ انصاف و یاد خدا به کار من برکت داده است
این بانوی آرایشگر گفت: خوشحالم که هنوز بعد 37 سال کار انصافم را از دست نداده ام و همین موضوع باعث برکت در پول و درآمد من شده است.

به گزارش شبنم همدان ، بسیاری  بانوان این مرز و بوم در عرصه های مختلف فعالیت اجتماعی خویش را حفظ می کنند و در کنار همسران خود بار اقتصادی منزل را بر دوش می کشند. عده ای از این بانوان شغل هایی کاملاً زنانه دارند و با ظرافت خاصی فعالیت اقتصادی شان را انجام می دهند.آرایشگران در این گروه جای دارند. خبرنگار شبنم همدان به سراغ یکی از بانوان آرایشگر شهر رفته است که با حفظ تمام شئونات یک زن مسلمان توانسته است در زندگی و شغلش موفق باشد.

از در آرایشگاه که وارد می شوی با چهره ای ارام و لبخندی متین آرامش میگیری. از ارایشگری حرف می زنم که 37 سال کار کرده است و هنوز مشتری های قدیمی اش به سراغش می ایند و دوستش دارند. چیزی که وی را از دیگر همکارانش متمایز می کند سادگی و نوع پوشش اوست. وقتی همکارانش را با او مقایسه می کنم برایم باور نکردن است که این بانوی ساده و محجب آرایشگر باشد. آراستگی توام با سادگی حس خاصی به مخاطب می دهد و آرایشگاهش را مملو از آرامش می کند.

از او می خواهم  خودش را معرفی کند با همان لبخند پر انرژی می گوید: نوش آفرین محمدعلی هستم و از سال 52 کار آرایشگری را آغاز کرده ام . همیشه خوشحال بودم که در شغلم با بانوان ارتباط دارم و این مسئله به من آرامش می دهد.

از مشتریانش در مورد وجدان کاری اش بسیار شنیده بودم. پرسیدم چرا مشتریانتان از شما راضی هستند. پاسخ داد: در هر شغل و هر جایگاهی که باشی اگر وجدان کاری داشته باشی قطعاً همه از تو راضی خواهند بود. می گفت در بسیاری از موارد مشتری خدماتی را از من خواسته که سود بسیاری برای من داشته است مثلا خانمی آمده بود که موهایش را مش کند و این کار سودی خوبی هم برای من داشت اما وقتی دیدم جنس موهایش مقاومت ندارد و در خلال انجام این کار موهایش آسیب میبیند حقیقت را به او گفتم و پیشنهاد کردم با این کار به جیب خود و موهایش آسیب نزند. در مورد موهای فر هم چندین مورد پیش آمده که استقامت مو برای تحمل مواد صاف کننده کم  بوده و من مشتری را از انجام این کار منصرف کرده ام. مشتری های من وقتی این صداقت و رو راستی را میبینند ترجیح می دهند اینجا بیایند .

نوشین می گوید خوشحالم که هنوز انصافم را در کار از دست نداده ام و همین موضوع باعث برکت در پول و درآمد من شده است. خیلی وقت ها وقتی مشتری را از انجام یک کار که به نفع اونیست منصرف می کنم و از پول ان کار چشم می پوشم مشتری دیگری به نحوی دیگر آن را جبران می کند و اینجاست که ایمان می اورم که خدا  به کسب و کارم برکت داده است.

بارها مشتریان نوشین خانم هنگام اذان منتظر شده اند تا او نمازش را بخواند. اما این کار آنها را خسته یا شاکی نکرده است. یکی از آنها می گوید دست نوشین خانم برایم خیلی خوب است. هر وقت مشکلی داشته باشم و به اینجا بیایم بعد از بازگشتن خیلی زود مشکلم حل می شود. نوشین نیز می گوید پولی از مشتریانم میگیرم خیلی با برکت است.

نوشین از مشتریانش می گوید. خانمی که برای عروسی اش با دستان هنرمند نوشین آراسته شده است امروز عروسش را برای آراستن و مراسم عروسی نزد نوشین آورده است. نسل سوم مشتریان نوشین  نوه هایی هستند که مادر بزرگهایشان روزی پیش نوشین می آمدند. او به مشتریانش دلبستگی خاصی دارد و آنها را با عشق همراهی می کند.

 این بانوی ارایشگر یک مادر و همسر موفق نیز هست. یکی از چیزهایی زبانزد همه دوستان و آشنایان است زندگی آرام و بدون تنش او است. همه کسانی که از نزدیک او را می شناسند می گوید هیچ گاه در زنگی نوشین خانم اختلاف و دعا وجود نداشته است.

فرزندانش نیز موفق هستند. خودش می گوید اینکه دخترم ده سال است زندگی موفقی دارد و همسرش مانند پسرم برای خانواده دلسوز است همه از لطف خدا و برکت لقمه حلالی است که در خانه ما وارد شده است.

نوشین می گوید خوشحالم که فرزندانم مسلملنان واقعی هستند و بزرگترین لطف خدا برای من این است که آراستگی هر دو دخترم در نجابت و سادگی آنها خلاصه می شود.

سمیه نوش آیادی

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار