30. آبان 1395 - 1:36   |   کد مطلب: 13680
استاندار ایلام گفت: دو سال است كه وزارت خارجه كشورمان با دولت عراق در حال رايزنى بوده تا قانون ارائه ويزا از سوى زائران اربعين لغو شود لذا احتمالا اين مهم در سال آينده محقق خواهد شد.
 مروارید,استاندار ایلام,اربعین,شبنم ها,ویزا عراق,کربلا,مرز مهران
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : محمدرضا مروارید استاندار ایلام درباره حضور وزير كشور و بررسى وضعيت زائران در اين استان اظهار داشت: رحمانى فضلى با بازديد از سيستم مانيتورينگ نيروى انتظامى، آمادگى اين ارگان را به منظور اراىه هرچه بهتر خدمات به زاىران بررسى كرد.
 
وى با اشاره به ارائه خدمات درمانى به زائران و بازديد وزير كشور از بيمارستان هاى مستقر در مرز مهران تصريح كرد: خوشبختانه در اين زمينه شرايط به گونه اى فراهم است كه زائران در گيت‌هاى ورودى و خروجى، از طريق سيستم هاى هوشمند ليزري معاينه و در صورت مشاهده بيمارى به بيمارستان و درمانگاه هاى مهران منتقل ميشوند. 
 
مرواريد ادامه داد: در طول مسير زاىران، در كنار نيروهاى امدادى و انتظامى يك دستگاه آمبولانس آماده امدادرسانى به زاىرانى است كه با خودرو شخصي سفر ميكنند. خوشبختانه اين امكانات تا خروجى استان ادامه دارد.
 
استاندار ايلام تاكيد كرد: وزارت بهداشت، سپاه و شهردارى تهران بيمارستانى صحرايي در مرز مهران مستقر كرده اند و از لحاظ تامين خدمات درمانى به زائران مشكلى وجود ندارد.
 
وى خاطرنشان كرد: سازمان راهدارى روزانه١٢٠٠ دستگاه خودرو از مهران خروجى دارد اما ٥٠ درصد از زائران داراى خودرو شخصى هستند به طورى كه ١٣٠ هزار دستگاه خودرو شخصي تاكنون وارد مرز مهران شده اند.
 
مرواريد گفت: براساس آمار سازمان راهدارى روز گذشته ٢ هزار دستگاه خودرو براى بازگشت زائران در نظر گرفته شد و پيش بينى مي شود اين سازمان در روزهاى آينده ٣ هزار دستگاه اتوبوس يا خودرو در اختيار زائران قرار دهد. 
 
استاندار ايلام بيان داشت: ١٧٠٠ دستگاه خودرو از سوى سپاه و ارتش آماده خدمترسانى به زاىران است البته اين تعداد از ناوگان حمل و نقل هنوز در اختيار زاىران قرار نگرفته و قصد داريم در روزهايي كه حجم زاىران بسيار است از آنها استفاده كنيم. 
 
وى اظهار داشت: روز گذشته ٩٢ هزار نفر از زاىران وارد كشور شدند و احتمالا اين آمار تا پايان امروز به ١٠٠ هزار نفر خواهد رسيد.
 
مرواريد با اشاره به احتمال لغو رواديد براى ورود زائران به عراق در مراسم اربعين تصريح كرد: حدودا دو سال است كه وزارت خارجه كشورمان با دولت عراق در حال مذاكره و رايزنى بوده تا قانون ارائه ويزا از سوى زائران اربعين لغو شود لذا احتمالا اين مهم در سال آينده محقق خواهد شد.
 
استاندار ايلام افزود: بر اساس گزارش سازمان مخابرات تاكنون ٢ ميليون و ٢٠٠ هزار اپراتور ايرانى در كشور عراق وجود دارد.
 
وى  خاطر نشان كرد:  احتمالا در روزهاى آينده حدودا ١ ميليون  نفر از زائران از مرز مهران وارد كشور خواهند شد .
 
انتهاى پيام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار