به گزارش شبنم همدان به نقل از : رخساره فضلی اظهار کرد: با تدابیر امیدبخش مدیران کل و معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استانها؛ برای اولین بار در کشور ۳۲ برنامه عمل پیش دبستانی مبتنی بر تحلیل شاخصهای منطقهای و آمایش سرزمینی تدوین و در حال اجراست.
وی افزود: هم افزایی و استفاده حداکثری از فرصت های موجود درون و برون سازمانی؛ متضمن اجرای برنامه عمل آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی است.
فضلی بر کیفیت آموزشهای تربیتی این دوره تاکید کرد و از کارشناسان، موسسان، مدیران و مربیان خواست امسال به توسعه کیفی برنامهها به ویژه برنامههای هویت کودکان ایران اسلامی و حفظ محیط زیست در روند جاری کلاس های پیش دبستانی توجه خاصی داشته باشند و در مناطق محروم و دوزبانه نیز اجرای فعالیتهای جذاب و متناسب با ویژگی های نوآموزان با محوریت زبان آموزی و توجه به اهداف یازده گانه دوره را مدنظر قرار دهند.
وی احترام به خرده فرهنگ ها و زبان مادری را برای تحقق اهداف دوره پیش دبستانی را ضروری خواند و گفت: دوره پیش دبستانی در شکل گیری شخصیت و هویت اسلامی ایرانی کودکان تاثیر بسزایی دارد و لازم است بستر لازم برای کسب شایستگی های نوآموزان با توجه به فطرت الهی و کرامت ذاتی و اکتسابی آنان فراهم شود، به گونه ای که صفات، توانمندی و مهارت هایی را کسب کنند که به تکوین هویت و ایفای نقش آگاهانه و اختیاری در زندگی فردی و اجتماعی آنان منتج شود.
مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: این مهم با اجرای فعالیت های تربیتی کلاسی با رویکرد تکوین و تعالی هویت و ابعاد رشد با استفاده از بازی، شعروسرود، قصه، نقاشی، کاردستی، نمایش خلاق، فعالیتهای علمی و...محقق می شود و لازم است همه فعالیتهای تربیتی منطبق با برنامه درسی دوره پیش دبستانی با مشارکت همه جانبه خانوادهها اجرا شود.
انتهای پیام/ص
دیدگاه شما