12. آذر 1395 - 23:05   |   کد مطلب: 13965
مشکلات بسیار است؛ از بازار نشر و چاپ کتاب گرفته تا حجم عظیمی از تولید آثار سطحی که متاسفانه موجب می شود هر کسی به خودش اجازه نوشتن دهد.
shabnamha.ir , shabnamha , afkl ih , شبنم ها , کتاب و نویسنده;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران ،

رسول رضایی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص انتخاب دنیای شعر و ادبیات گفت: یک زمانی خود دست به انتخاب می زنیم و زمانی هم برگزیده می شویم. ادبیات در آغاز برای من به منزله یک لذت، سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت بود، اما هرچه جلوتر رفتم تبدیل به یک دغدغه شد و در حال حاضر هر شعر تازه انگار بخشی از اعضای بدن من است.
وی در بخش دیگری از گفتگو درباره ویژگی ها و مولفه های لازم در آثار شاعران جوان اظهار داشت: به اعتقاد من ادبیات یک جنگ است و به این ترتیب به کسی نیاز ندارد که در گوشه ای آرام نشسته و بنویسد. در حقیقت هر شعری چه آثار جوان و چه دیگر قشرها باید همراه با جنون باشد، اما نه جنونی که خام و عریان روی کاغذ بیاید؛ بلکه جنونی عمیق همراه با تجربه که ماحصل تربیت ناخودآگاه است.
این شاعر در خصوص مشکلات و دغدغه های جوانانی که در عرصه شعر و نویسندگی
فعالیت دارند تصریح کرد: مشکلات بسیار است؛ از بازار نشر و چاپ کتاب گرفته تا حجم عظیمی از تولید آثار سطحی که متاسفانه موجب می شود هر کسی به خودش اجازه نوشتن دهد.
وی افزود: این آثار خام و بی مایه به راحتی چاپ شده و نظارتی بر آن ها صورت نمی گیرد و طبیعتا روی ذائقه مخاطب هم اثر منفی خواهد گذاشت. راهکار این است  که وزارت محترم ارشاد به جای آن که تنها روی بحث ممیزی زوم شود بر چاپ این آثار سطحی با تشکیل هیئت منصفه ای شامل چند شاعر و... نظارت داشته و اجازه چاپ آثار زرد را ندهد. نکته دیگر آن که هنرمند هیچ حمایتی از جانب دولت نمی شود. نویسنده یا شاعر وقتی که دغدغه نان داشته باشد؛ نمی تواند تمام تمرکز خود را معطوف به کارش کند و این درد کمی نیست، در حالی که در کشورهای دیگر این گونه نبوده و چنین چیزی مشاهده نمی شود.
رضایی در پایان پیرامون آثار نگاشته شده خود خاطرنشان کرد: امسال یک مجموعه شعر از من با عنوان «مثلا من» به همت نشر «مایا» به چاپ رسید، که خوشبختانه با اقبال خوب مخاطبان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مواجه شد.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار