18. آذر 1395 - 20:44   |   کد مطلب: 14109
هنگامی که حافظه جانبی شما دچار مشکل شد، حتما جهت تعمیر یا تعویض این‌گونه حافظه‌ها، از تعمیر گاه‌های مجاز و مورد اعتماد استفاده نمایید.
shabnamha.ir , shabnamha , afkl ih , شبنم ها , سرقت حافظه جانبی;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران ،

سرهنگ حبیب‌الله رجبلی تصریح کرد: حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و مهمی که بر روی حافظه‌های جانبی ذخیره شده است از مهمترین نکات برای هر شخص حقیقی و حقوقی می‌باشد که باید در رعایت نکات ایمنی در مورد آنها بسیار دقت کرد و مراقب بود.
 
وی با بیان اینکه هرگز حافظه‌های جانبی را در اختیار افراد غیر قرار ندهید، افزود: حافظه‌های جانبی را همیشه نزد خود نگهداری و از قرار دادن این نوع حافظه‌ها در دسترس افراد ناشناس جدا خود‌داری کنید.
 
سرهنگ رجبلی با بیان اینکه متصل ننمودن حافظه‌های جانبی به سیستم‌های عمومی و ناشناس خطرناک است، گفت: هرگز حافظه‌های جانبی شامل فلش و هارد اکسترنال و‌... را به سیستم‌های عمومی از قبیل کافی‌نت‌ها، گیم‌نت‌ها و ادارات جدا خود‌داری فرمایید زیرا به دلیل این‌که در اکثر موارد بر روی این‌گونه سیستم‌ها اداری بد‌افزارهایی می‌باشد که ممکن است اطلاعات شما به سرقت رود و یا اینکه باعث خرابی اطلاعات شما شود.
 
رییس پلیس فتا استان فارس در ادامه افزود: هنگامی که حافظه جانبی شما دچار مشکل شد، حتما جهت تعمیر یا تعویض این‌گونه حافظه‌ها، از تعمیر گاه‌های مجاز و مورد اعتماد استفاده نمایید.   
 
وی ادامه داد: حدالامکان از ذخیره کردن اطلاعات مهم و شخصی خود بر روی این‌گونه حافظه‌ها جدا خودداری فرمایید زیرا به دلیل اینکه این نوع حافظه‌ها همیشه در دسترس و قابل حمل می‌باشند ممکن است در دسترس و سوء‌استفاده دیگران قرار گیرد.
 
سرهنگ رجبلی حذف كردن اطلاعات به طور کامل بر روی حافظه‌های جانبی از دیگر توصیه‌های پلیس فتا به شهروندان خواند و گفت: لازم است شهروندان در صورتی که فایل‌ها و اطلاعاتی دارند و دیگر نیازی به آنها ندارند حتما آنها را به طور کامل حذف و به صورت دوره‌ای این‌گونه حافظه‌ها را فرمت كامل كنند.
 
وی تاکید کرد: در صورتی که به هر دلیلی ازحافظه‌های جانبی استفاده ندارید و یا اینکه به دلیل خرابی بلا استفاده شده‌اند آنها را نزد خود نگهدارید و یا این‌که به طور کامل آنها را امحا كنید.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار