21. آذر 1395 - 13:27   |   کد مطلب: 14165
انتشارات «کوله‌پشتی» در روزهای اخیر طرح «گارانتی کتاب» را مطرح کرده و در قالب مصاحبه‌های مختلف به تشریح جزئیات اجرای آن پرداخته است.
گارانتی کتاب , شبنم ها , shabnamha.ir , shabnamha , afkl ih;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران ،

سید عباس حسینی نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان و مدیرمسئول انتشارات مجد  با اشاره به مطرح شدن طرح «گارانتی کتاب» از طرف انتشارات «کوله‌پشتی» اظهار داشت: اجرای همه‌گیر گارانتی کتاب ممکن نیست زیرا معمولاً کتاب‌ها برای یک بار مطالعه منتشر می‌شوند. بنابراین ناشران زیر بار طرح گارانتی کتاب نمی‌روند. 

وی افزود: بنا بر نحوه کارکرد کتاب اجرای طرح گارانتی کتاب صنعت نشر را با چالش مواجه می‌کند. البته بحث امانت دادن کتاب و یا رها کردن آن در اتوبوس و مراکز عمومی با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی از بحث گارانتی کتاب جداست و کار خوبی به حساب می‌آید. تصور کنید چگونه می شود کتاب آموزشی یا کاربردی یا دانشگاهی را چند روز قبل امتحان یا آزمون فروخت و روز بعد آن مرجوع کرد. 

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: طرح بحث گارانتی برای وسایل منزل توجیه دارد؛ زیرا این وسایل یک بار مصرف نیستند و خریدار می‌تواند در صورتی که بعد از یک هفته مصرف از کیفیت آنها رضایت نداشتْ وسیله را به فروشنده برگرداند اما گارانتی برای کتاب از لحاظ تجاری عملی نیست البته ناشران می‌توانند نسبت به شرایط خودشان طرح‌های مختلفی را مطرح کرده و اجرایی کنند. 

یادآور می‌شود؛ انتشارات «کوله‌پشتی» در روزهای اخیر طرح «گارانتی کتاب» را مطرح کرده و در قالب مصاحبه‌های مختلف به تشریح جزئیات اجرای آن پرداخته است. 

بنا بر آنچه مدیرمسئول این انتشارات گفته، در این طرح خریداران می‌توانند در مدتی معین کتاب‌های خریداری شده را در صورت نارضایتی به ناشر برگردانند و ناشر نیز کتابهای برگشت خورده را به مناطق محروم می‌فرستد. 

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار