21. آذر 1395 - 16:06   |   کد مطلب: 14167
در آستانه برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
دفتر "یونیما مبارک" در همدان افتتاح شد
دفتر "یونیما مبارک" با حضور رئیس دفتر یونمای ایران و عضو ارش یونیمای جهانی در مجموعه تئاتر شهر همدن افتتاح شد.
 تئاتر کودک,یونیما مبارک,شبنم همدان,همدان,نمایش عروسکی,shabnamha.ir,حمایت از تولید عروسک,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان : دفتر یونیمای همدان با هدف حمایت صنفی از تولیدکنندگان نمایش عروسکی فعالیت خود را امروز به صورت رسمی آغاز کرد.

رئیس دفتر یونیمای ایران در حاشیه‌ افتتاحیه این دفتر همدان اظهار داشت: در شرایط امروز جامعه، حفظ آیین‌ها، فولکلورها، فرهنگ و تاریخ مردم اهمیت بسیاری دارد بر این اساس عروسک‌ها و قصه‌ها بخشی از فرهنگ ملی سرزمین ما به شمار می‌روند.

حمیدرضا اردلان افزود: حفظ عروسک‌ها و قصه‌هایی که مادربزرگ‌ها برای کودکان می‌ساخته‌اند در حفظ نشاط، فرهنگ و نیروی امید و سازندگی به نسل‌های آینده کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: یونیمای ایران در هیئت رئیسه یونیمای جهانی نمایندگی دارد و بر این اساس ریاست کمیسیون میراث یونیمای جهانی نیز با ایران است و این موضوع سبب شد تا بتوانیم از فعالیت‌های تئاتر عروسکی در کشورهاى خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتر و بهتر حمایت کنیم.

مدیر دفتر یونیمای همدان نیز اظهار اشت: اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی با عنوان «یونیما مبارک» در ایران فعالیت می‌کند و دفتر همدان یکی از شعب دفاتر استانی این اتحادیه به شمار می رود که وابسته به یونیمای ایران است که هدف از تأسیس یونیمای همدان حمایت صنفی از فعالان حوزه نمایش عروسکی است.

محسن پور قاسمی افزود: با افتتاح این دفتر زمینه و بستر مناسبی برای انجام فعالیت‌های نمایشی در بخش نمایش عروسکی و همچنین ساخت عروسک در استان همدان اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی سالانه جهت تولید و آموزش نمایش‌های عروسکی و همچنین برگزاری کارگاه‌های یادگیری مبانی عروسکی از جمله برنامه‌های این دفتر در استان همدان به شمار می‌رود.

مدیر دفتر یونیما مبارک همدان تصریح کرد: با توجه به محدود بودن اعضای جهانی این اتحادیه، این دفتر با 30 عضو پذیرای هنرمندان و علاقه‌مندان رشته نمایش عروسکی خواهد بود و با امکانات فراهم شده قصد تقویت و ارتقای سطح دانش این هنرمندان را داریم.

پورقاسمی با اشاره به موثر بودن فعالیت این دفتر در همدان، بیان کرد: افتتاح دفتر یونیما مبارک در همدان بسترهای مناسب را جهت آموزش ساخت عروسک، عروسک‌گردانی، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی عروسکی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل همدان در نمایش‌های عروسکی، آموزش و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است، تاکید کرد: مدیریت این دفتر در سال اول به صورت انتصابی است اما از سال آینده در هر دو سال با برگزاری انتخابات و انجام رأی‌گیری انتخابات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار