22. آذر 1395 - 8:29   |   کد مطلب: 14181
رمان «روز بعد از معمولی بودن دنیا» نوشته‌ زیتا ملکی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
زیتا ملکی,شبنم همدان,شاعر و نویسنده,shabnamha.ir,روز بعد از معمولی بودن دنیا,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران همدان : زیتا ملکی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در خصوص انتشار اثر جدید خود گفت: رمان «روز بعد از معمولی بودن دنیا» برای گروه سنی نوجوان نوشته شده اما فکر می کنم می توان آن را در دسته بندی همه سالان هم قرار داد زیرا از دید و نگاه پایین به آن پرداخته نشده است. کتاب  از یک ادبیات فانتزی و رئالیسم جادویی برخوردار است و شخصیت اصلی هر فصل از کتاب یک نوجوانی است که با شخصیت خارق العاده ای در کشورهای مختلف همراه می شود. 
 
وی در توضیح عنوان کتاب اظهار داشت: شخصیت اصلی داستان من پسر نوجوانی است که در مواجهه با یک موجود خارق العاده هفت آرزو می کند و انتخاب های او چیزهای معمولی نیستند؛ مثلا آرزو می کند تبدیل به یک قطار شود و خب طبیعتا این یک چیز معمولی نیست. 
 
این نویسنده پیرامون حضورش در حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: من به طور کلی کار برای کودک و نوجوان را دوست داشته و ارتباط  بسیار خوبی هم با بچه ها و نوجوانان دارم. نکته دیگر آن که بیشتر نویسندگان در ژانر بزرگسال می نویسند و حوزه کودک و نوجوان خیلی جدی گرفته نمی شود و به این خاطر ترجیح می دهم برای این گروه سنی بنویسم. 
 
ملکی در پایان خاطرنشان کرد: «جنگ دختر دستکش پوش با سرما» (انتشارات قطره)، «زندگی با دور تند» و مجموعه یادداشت «می ترسم یادت برود دوستم داشتی» (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) از جمله آثار نگاشته شده من در حوزه نوجوان است. در مورد این کتاب هم نمی توانم بگویم که صد در صد کار خوبی است اما می دانم که قطعا به درد نوجوان کتابخوان 
امروزی خواهد خورد. 
 
شایان ذکر است؛ مولف در این کتاب به روایت داستان نوجوانی امروزی پرداخته است که دغدغه‌ های متفاوتی دارد و در فضای شهری تهران دنیای فانتزی و رئال را در هم تلفیق می‌ کند. در حقیقت نویسنده تلاش کرده است در این کتاب به دغدغه‌ های برخی از نوجوانان شهرنشین بپردازد و دنیا را از دیدگاه آنان روایت کند. 
 
در بخشی از کتاب آمده است: «آن شبی که پیدایش کردم دنبال آدم خاصی نبودم. می‌ دانستم دیگر پیدا نمی‌ شود که نمی‌ شود. حتی وقتی دیدمش فکر نمی‌ کردم خیلی زود باهاش وارد مرحله‌ خوش ‌گذرانی شوم. بیشتر همجنس‌ های خودم تنهایی سر می‌کردند، با کسی دوست نمی ‌شدند و تفریحشان این بود که در خیابان ‌های سوت و کور نصف شب، به قوطی ‌های خالی لگد بزنند و فوری غیب شوند. شبی که پیدایش کردم کلی حرف توی گلویم مانده بود. نه دوستی از جنس خودم داشتم نه توانسته بودم آنی را که می‌ خواهم پیدا کنم...» 

«روز بعد از معمولی بودن دنیا» در 152 صفحه و با  قیمت 7هزار و 500 تومان در تمام فروشگاه‌ های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور قابل خریداری است. 

 

انتهای  پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار