23. آذر 1395 - 16:38   |   کد مطلب: 14214
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: طرح سفیران سلامت در سالجاری در تمامی مقاطع آموزشی همدان در حال اجرا است.
طرح سفیران سلامت,shabnamha.ir,مدارس,همدان,afkl ih,شبنم همدان

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : عبدالله جعفری  افزود: برای ارائه آموزش ها در حوزه سلامت، آسیب های اجتماعی و ورزش در مدارس از سه حوزه نیروهای رسمی آموزش و پرورش با عنوان 'مراقبین سلامت' ، اولیای دانش آموزان عضو انجمن اولیا و مربیان و گروه همسالان با عنوان 'سفیران سلامت ' استفاده می شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان در طرح سفیران سلامت به طور منظم در جلسات مختلف شرکت کرده و با دریافت آموزش های لازم و دانش افزایی خود به تغییر رفتار هم سالان و ارتقای فرهنگ خود مراقبتی کمک می کنند .

وی تاکید کرد: تحقیقات نشان می دهد افرادی که عادت ها خوبی را در سنین پایین بدست بیاورند سعی می کنند در طول عمر خود آن عادت را نگه دارند و در حوزه بهداشت فردی هم تلاش می شدد که به عادت های خوب دوران کودکی افراد تبدیل شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در طرح سفیران سلامت دانش آموزان منتخب در سطوح مختلف تحصیلی انتخاب می شوند در هر کلاس سه نفر به عنوان سفیران سلامت در دوره های سه گانه شرکت کرده آموزش های لازم را فرا می گیرند و دانش‌آموزان منتخب پس از گذراندن کلاس های آموزشی به عنوان سفیران سلامت مطالب دریافتی را به سایر دانش آموزان کلاس انتقال می دهند.

جعفری تاکید کرد: سال گذشته 10 درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم عضو سفیران سلامت بودند و امسال این طرح در تمامی دوره ها با استفاده از ظرفیت هم سالان دنبال می شود .

وی بیان کرد:زمان بندی مختلف جدول طرح سفیران سلامت در قالب دستورالعمل به مدارس ارسال شده و محتوای آموزشی بر طبق نیازهای اصلی با همکاری معاونت بهداشتی برای آموزش مدیران، مراقبان سلامت مدارس و سفیران سلامت مدارس تدوین شده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار