24. آذر 1395 - 11:40   |   کد مطلب: 14226
در شرایطی که دنیای کفر با استفاده از تمامی قدرت خود به مقابله با اسلام حقیقی می پردازد مسلمین جهان می توانند با اتحاد و همبستگی به مقابله با این دسیسه ها بپردازند.
شبنم ها , afkl ih, طالبی, shabnamha.ir, هفته وحدت

به گزارش شبنم همدان، هفته وحدت فرصت مناسبی است تا به فلسفه نامگذاری آن از نظر پیر فرزانه انقلاب و حتی کمی عمیق تر دربارۀ ریشه دینی و الهی آن بیشتر بیندیشیم. مهم ترین سندی که بر عمل اندیشمندانه امام (ره) در نامگذاری همته وحدت صحه می گذارد نص صریح قرآن کریم است که خداوند رحمان می فرماید:

 (وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللّهِ جَمیعاً وَلا تَفَرَّقُوا وَاذکُرُوا نِعمَهَ اللّهِ عَلَیکُم اِذ کُنتُم اَعداءً فَاَلَّفَ بَینَ قُلُوبِکُم فَاَصبَحتُم بِنِعمَتِه اِخواناً وَکُنتُم عَلی شَفا حُفرَهٍ مِنَ النّارِ فَاَنقَذَکُم مِنها کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَکُم ایاتِه لَعَلَّکُم تَهتَدُون)وهمگی به ریسمان خدا چنگ زنید پراکنده نشوید ونعمت خدا را بر خود به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید و او میان  دلهای شما الفت برقرار ساخت وبه برکت نعمت او برادر شدید وشما بر لبِ حفره ای از آتش بودید خدا شما را از ان نجات داد این چنین خداوند آیات خود را برای شما آشکار می سازد شاید هدایت شوید آیه 103 سوره ال عمران

به سراغ حجت الاسلام والمسلمین ابوذر طالبی یکی از مروجین دین مبین اسلام می رویم و در مورد این هفته گفتگویی با وی انجام می دهیم که در ادامه آن را می خوانید:

وحدت مسلمین اعم از سنی و شیعه چه اهمیتی دارد؟

 از نتایج وحدت می توان به ظلم ستیزی و برقراری عدالت و به تعبیر قرآن کریم رفع فتنه و فساد از جهان نام برد که همگی از اهداف بزرگ پیامبر اسلام (ص ) به شمار می روند و پیامبر اکرم با استفاده از شیوه های مختلف همانند انعقاد پیمان, گفتگو , مناظره و....... برای مقابله با فساد بهره می بردند.  یکی از اصول بنیادین اسلام اصل کرامت انسانی است  در زمانی که دشمنان اسلام در صدد نابودی اسلام هستند با توجه به مشترکات مذاهب شیعه و سنی و با تمسک جستن به قرآن نباید به اختلافات بین خود دامن بزنند و مانند هر زمان دیگری در برابر تمامی دشمنان اسلام که درصدد ایجاد تفرقه بین مذاهب  شیعه و سنی هستند با هوشیاری کامل کنار یکدیگر قرار گیرند اکنون  در خطر بودن اسلام یک مسئله اساسی است .

دلیل دشمنی ابرقدرت ها با اسلام چیست ؟ و این دشمنی تا چه حد وحدت مسلمین را تحت الشعاع قرار داده است؟

با توجه به پیشرفت جوامع و بیدار شدن انسانها فطرت آدمی به دنبال حقیقت هستی است یکی از دلایل ترس از اسلام این است که   هر روز افراد زیادی از کشورهای غربی با فطرتی بیدار به  دین اسلام ایمان می آورند. اسلام دینی مبتنی بر عقلانیت است قران کریم کتاب مقدس مسلمانان  پر از اعجاز است. دلیل دیگر بیداری کشورها و بهار اسلامی درکشورهایی است  که سالها تحت سلطه آمریکا و انگلیس بوده اند ,  دنیای غرب  منافع خود را در همه کشورهای اسلامی در خطر می بیند و بر همین اساس برنامه های خود را در خاورمیانه دنبال می کند شیعه انگلیسی و فرقه تسنن آمریکایی هر دو از برنامه های ضد اسلامی  آمریکا و انگلیس است  .

در مورد دسیسه ابرقدرت ها و فرقه های ساختگی توضیح دهید؟

انگلیس ,آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیلی سالیان زیادی است که در صدد نابودی اسلام هستند. به طور مثال اساس و معتقدات وهابیها از افکار و نظرات ابن تیمیّه تشکیل شده است. محمد بن عبدالوهاب فرقه وهابیت را ایجاد کرد. اولین افرادی که او را انکار و طرد کردند  پدر (شیخ عبد الوهاب دانشمندی حنبلی(از مذاهب تسنن که پیرو احمد بن حنبل)) و برادرش (شیخ سلیمان دانشمندی حنبلی ) بودند. محمدبن  عبد الوهاب همه فرقه های مسلمانان به جز فرقه وهابیت را مشرک می خواند. در کتاب خاطرات مستر همفر جاسوس کهنه کار انگلیسی از محمد بن عبد الوهاب برای ایجاد  تفرقه در میان مسلمانان استفاده می کند در حالی که علمای اهل سنت نظریه های عبد الوهاب را  رد  کردند. خاندان سعودی رئیس یکی از قبایل کوچک  نجد بود و امروز خاندان سعودی با فتوای مفتی های وهابی مسمانان را در سوریه و یمن قتل عام  می کنند و از منافع آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه حمایت می کنند.  سازمان بین المللی  حقوق بشر  به اظهار  بانکیمون با دلارهای عربستان تغذیه می شود و انتخابات آمریکا با دلارهای نفتی عربستان حمایت می شود. القائده ,طالبان ,داعش , حزب النصره و....همگی دست پرورده آمریکا, انگلیس , رژیم منحوس  صهیونیست هستند و هدف از تشکیل   گروههای تروریستی  ایجاد اسلام هراسی و از بین بردن  اسلام ناب محمدی  است . دولت های غربی سلاح و آموزش گروههای تروریستی  را تأمین می کنند دولت فرانسه از منافقین و منافعشان  حمایت می کند هزاران انسان بی گناه  در یمن, سوریه, فلسطین, افغانستان, نیجریه تنها به جرم مسلمان بودن کشته می شوند و تمام رسانه های غربی در مقابل این فجایع انسانی سکوت کرده اند .

وظیفه کشورهای اسلامی و مسلمانان در مقابل این دسیسه ها و این فرقه های تکفیری چیست؟

در شرایطی که دنیای کفر با استفاده از تمامی قدرت خود به مقابله با اسلام می پردازد و رسانه های جهانی، فیلم های هالیوود و اخبار کذب مکرر در ارتباط با  خشن جلوه دادن اسلام  و تغییر اذهان عمومی به نفع خود می کنند،  وظیفه ما مسلمانان این است در سایه ولایت فقیه همگام و یکپارچه قدم برداریم همچنان که تا کنون این همبستگی را داشته ایم و تمام اقلیت های دینی در انقلاب و 8 سال دفاع مقدس فرزندان غیور خود را فدای وطن وانقلاب کرده اند.

اتحاد شیعه و سنی مختص پس انقلاب نیست و حضرت امام (ره) با استناد به روایات و احادیث بزرگان و ائمه اطهار این بدعت پسندیده را در کشور پایه گذاری کردند و در بسیاری روایات می بینیم که به شیعیان سفارش شده است که در نماز جماعت و مراسمات اهل سنت شرکت کنند و غالب مراجع فتوای صحت شرکت در نماز جماعت اهل تسنن داده اند . امام صادق (ع) می فرماید رحمت خدا بر بنده ای که ما را  نزد اهل تسنن محبوب گرداند و ما را منفور آنان نکند (کافی جلد 8 صفحه229 ).

در مقابله تبلیغات دشمنان برای ترویج اسلام چه باید کرد؟

 و یکی از راههای ترویج اسلام ساخت برنامه هایی است که فرهنگ اسلامی را ترویج می کنند مثل برنامه یوسف پیامبر و محمد رسول الله (ص) که به عنوان گامهای اولیه ای است که باید ادامه پیدا کند. همچنین کشورهای اسلامی با اتحاد و برابری باید با دنیای کفر مقابله کنند وقتی آنها در کفر خود ثابت قدم هستند چرا ما در حقانیت خود ثابت قدم نباشیم .

خبرنگار: سمیه محبی

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار