2. دى 1395 - 10:10   |   کد مطلب: 14364
معاون انجمن های دانش آموزی استان همدان: بخش عمده از خود بیگانگی دختران به سیستم آموزشی نادرست جامعه باز می گردد زیرا این سیستم با حرکت ماشینی موجب از خودبیگانگی دانش آموزان شده است.

به گزارش شبنم همدان، 

طاهره فامیل خلیلی درباره دغدغه های دختران امروز اذعان داشت : یکی از مشکلات اساسی دختران امروزی بحران هویت است . نداشتن یک تعریف دقیق از زندگی و جایگاهشان در زندگی امروزی  باعث بروز خیلی از مسایل برای دختران  شده است . در جامعه سنتی گذشته جایگاه و رسالت یک دختر کاملا مشخص بود اما امروزه دختران با توجه به مشکلات درسی و انتخاب رشته, ناامیدی از بازار کار, شناخت کافی از استعدادها و توانمندیها و روحیاتشان ندارند  البته نظام اموزشی هم در این بحران بی تاثیر نبوده است.  متاسفانه اموزشهای آکادمیک محدود به دانش  کلیشه ای است  که افراد را تنها از جنبه نظر ی پوشش می دهد و توجه به آموزش  مفهومی و  مهارتی ندارد و یکی از مهم ترین عواملی است که مشکلات اساسی در جامعه ما به وجود اورده است .

سیستم آموزش  امروزی دانش آموزان را با حرکت ماشینی و از خود بیگانه بار اورده است

وی اظهار داشت بخش عمده از خود بیگانگی دختران به سیستم آموزشی نادرست ما باز می گردد زیرا این سیستم به حرکت ماشینی موجب از خودبیگانگی دانش اموزان شده است.

از وی درباره ریشه مشکلات دختران پرسیدم. فامیل خلیلی اظهار داشت: مشکلات رفتاری دختران ریشه در کودکی و عدم توجه به نیازهایشان دارد. این مسئله ای است که باید با آموزش های درست به خانواده های جوان به صورت ریشه ای حل شود. محبت و رابطه نزدیک مادر و دختر و توجه به جایگاه والای پدر در تعالی  و شکل گیری خانواده و شخصیت دادن به  دختران بسیار مهم است اما  متاسفانه توجه و دقت کافی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: دختران  امروز نمیدانند باید از خودچه انتظاری  داشته باشند. البته بهتراست  بگویم تقریبا بیشتر مردم و حتی پدر و مادرها ، با همین سوالات اساسی در ناخوداگاهشان درگیرهستند  و چون به آن  پاسخ  داده نشده است تأثیر مستقیم ان را بر روی کارها وبرنامه ها وتصمیم گیریها و رفتارهای روزمره به طور واضح شاهد هستیم. این در حالی است که حرکت بدون داشتن  هدف وبرنامه ریزی برای بلند مدت در هر قشر از جامعه ، چه دختر و چه پسر، آسیب های زیانباری بر جای خواهد گذاشت.

یکی از مشکلات اساسی برخی دختران امروز سر باز زدن آنها از وظایف فطری و غریزی است که خداوند به عنوان ودیعه در نهاد آنان گذارده است. جامعه در گذر از نقش ها و قالب های سنتی به سمت قالب های مدرن در حرکت است و دختران برای یافتن قالب های مدرن نقش مادر بودن وهمسربودن  را که در روح و جان آنها به صورت فطری وجود دارد،  انکار می کنند.

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار