4. دى 1395 - 20:45   |   کد مطلب: 14406
سیاست پنهان‌کاری دولت برای عدم پاسخگویی صحیح و شفاف به مردم؛
دولت شعبده‌بازها/ برجام نقض شد، عراقچی غیب شد؛ هوا آلوده شد، ابتکار ناپدید شد!
معصومه ابتکار که شهرت فراوانی در مصاحبه‌های پر آب و تاب و جنجال‌های رسانه‌ای دارد، در کوران وضعیت قرمز تنفسی برای مردم شهر تهران و ایامی که تنها راهکار مقابله با موج آلودگی، تعطیلی مدارس است، معمولا یا در سفر خارجی به سر می‌برد و یا در صورت حضور در تهران، به هیچ عنوان خروجی رسانه‌ای ندارد.
پنهانکاری دولت,معصومه ابتکار,آلودگی هوا,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان ، طنین یاس به نقل از رجانیوز نوشت : سیاست رسانه‌ای دولت یازدهم از ابتدای آغاز به فعالیت متمرکز بر هیاهو و جنجال‌سازی از طریق رسانه‌های مجازی  و حتی مکتوب بوده و در این زمینه، مردم شاهد بودند که هر زمان اقدامی از سوی یکی از دستگاه‌های دولتی در شرف انجام بود، موج سنگینی از مصاحبه و تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌ای در راستای تامین نیت دولت شکل می‌گرفت.

 
 همین سیاست رسانه‌ای که از سوی تیم مشاورین دولت اتخاذ شد، باعث شد تا حضور دائمی و گسترده برخی از مقامات دولتی نظیر حسن قاضی‌زاده هاشمی، سیدعباس عراقچی و معصومه ابتکار در رسانه‌های عمومی نظیر صداوسیما، روزنامه‌های سراسری و همچنین شبکه‌های مجازی به عنوان یک کلیشه در ذهن مخاطبین ثبت شود.
 
با این حال، این حضور گسترده تبلیغاتی زمانی که حادثه‌ای یا رویدادی در حوزه مسئولیت این افراد اتفاق می‌افتد، تبدیل به شعبده‌بازی برای غیب کردن مسئولین دولتی می‌شود!
 
به عنوان مثال، سیدعباس عراقچی که نقش غیررسمی سخنگویی تیم مذاکره کننده هسته‌ای در زمینه‌های گوناگون بانکی، تحریم‌های تجاری و غیره را ایفا می‌کرد و همیشه در برابر میکروفون صداوسیما قرار داشت، پس از اتفاقات چند هفته اخیر و نقض صریح برجام به روایت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و همچنین اظهار ندامت و پشیمانی محمودجواد ظریف از اعتماد به طرف آمریکایی، مدت‌هاست که به طرز نامعلومی ناپدید شده و اصلا خبری از وی در دست نیست.
 
مشابه همین مساله، در روزهای آلوده پایتخت برای معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان محیط زیست اتفاق می‌افتد. معصومه ابتکار که شهرت فراوانی در مصاحبه‌های پر آب و تاب و جنجال‌های رسانه‌ای دارد، در کوران وضعیت قرمز تنفسی برای مردم شهر تهران و ایامی که تنها راهکار مقابله با موج آلودگی، تعطیلی مدارس است، معمولا یا در سفر خارجی به سر می‌برد و یا در صورت حضور در تهران، به هیچ عنوان خروجی رسانه‌ای ندارد.
 
 
 
ابتکار که تاکنون و در مجموع حدود 12 سال سکان هدایت سازمان محیط زیست را برعهده داشته، در این روزها که نفس شهروندان تهرانی به شماره افتاده و مدارس و دانش‌آموزان در حال پس دادن تاوان بیش از یک دهه مدیریت او بر ساختار محیط زیستی کشور هستند، نه تنها حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها و ارائه توضیح در این زمینه نیست، بلکه اساسا هیچ خبری از او نیز در این زمینه منتشر نمی‌شود؛ گویی که به طرز ماهرانه‌ای غیب شده و از نظرها پنهان شده‌ است!
 
امروز چهارم دی ماه و سومین روز زمستان است که هوای تهران در شرایط آلوده و ناسالم قرار دارد اما بازهم هیچ خبری از مسئولان سازمان محیط زیست نیست مسئولانی که متولیان اصلی محیط زیست در کشور هستند و هم اکنون هم که در حقوق شهروندی، هوای سالم حق تمام شهروندان عنوان شده است اما این حق مسلم مردم از سوی ابتکار و سایر مسئولان محیط زیست نادیده گرفته شده است.
 
بر اساس آخرین اطلاعات مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران، امروز نیز میزان غلظت آلاینده‌ها در هوای پایتخت فراتر از حد مجاز اعلام شده است و میزان غلظت آلاینده‌ها با قطر کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 152 قرار داشت که فراتر از حد مجاز و نشان‌دهنده شرایط اضطرار است.
 
در مورد حضور مجدد آقای عراقچی بر صفحه تلویزیون و رسانه‌ها نمی‌توان نظر قطعی داد؛ زیرا ابعاد فاجعه‌آمیز برجام هر روز بیشتر از قبل مشخص می‌شود و احتمال رونمایی از او را کمتر می‌کند اما انگار شعبده‌بازی خانم ابتکار، یک بدیل مهم و تاثیرگذار به نام «باد، باران و برف» دارد؛ زیرا همیشه وقتی پس از یک دوره آلودگی هوا،  باران می‌آید، ناپدید شدن او هم به پایان می‌رسد!

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار