13. دى 1395 - 16:21   |   کد مطلب: 14573
این همایش با محور بانوان خیّر در اسفندماه امسال در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه با هدف معرفی توانمندی‌ها و جلب توجه خیّران به این مرکز برگزار می‎شود
 همایش بانوان خیر سلامت,همدان,مرکز درمانی فاطمیه همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : بهروز رحیمی با بیان اینکه این همایش با محور بانوان خیّر در اسفندماه امسال در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه با هدف معرفی توانمندی‌ها و جلب توجه خیّران به این مرکز برگزار می‎شود، گفت: توجه به حوزه اجتماعی با نگاه ویژه وزارت بهداشت بخصوص شخص وزیر بهداشت در سه سال گذشته مد نظر قرار گرفت و معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان دانشگاه تیپ یک تشکیل شد.
 
رحیمی، تشکیل معاونت اجتماعی در دانشگاه را بر اساس سه محور حوزه مشارکت‌های مردمی، مولفه‌های سلامت و استقرار دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانست و افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی به اداره سازمان‌های مردم‎نهاد، سمن‌های سلامت و خیریه‌های این بخش با هدف افزایش مشارکت‌های اجتماعی مردم توجه شده است.
 
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه ادامه داد: در خصوص مولفه‎های سلامت، به عوامل اجتماعی آسیب‎رسان پرداخته می‌شود و با رصد مشکلات، سعی بر رفع آنهاست و در واقع، لایه‎های پنهان ارتباطی بین اجتماع و سلامت، پیگیری می‌شود.
 
وی، راه‌اندازی دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی را به منظور دخالت دادن دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوعات اجتماعی از قبیل استانداری، آموزش و پرورش و... دانست و تأکید کرد: رسیدگی به مسائل اجتماعی تنها در حیطه مسئولیت‌های یک دستگاه نیست و باید با همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های مرتبط، به رصد و حل مشکلات اجتماعی پرداخت.
 
رحیمی، فعالیت مجمع خیرین سلامت استان و NGO ها در بخش‌های مددکاری و مشاوره را اتفاق مبارکی دانست و تأکید کرد در هر جامعه‌ای که مردم پای کار باشند و در امور مشارکت داشته باشند، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود و در این میان، وظیفه دستگاه‎های دولتی، تسهیل امور و رفع موانع برای حضور و فعالیت آنان است.
 
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه، پیشنهاد برگزاری همایش بزرگ بانوان خیّر در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه از سوی رئیس دانشگاه در مراسم تکریم و معارفه رئیس این مرکز را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش، منشأ حضور موثر خیّران بویژه بانوان باشد.
 
وی، تهیه بانک اطلاعاتی از بانوان خیّر استان را با هدف شناسایی آنان و معرفی و تجلیل در همایش یاد شده خواستار شد و اعلام کرد: بانوان بسیاری در استان در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند و اقدامات ماندگاری انجام داده‌اند که باید ضمن اطلاع‌رسانی، از آنان قدردانی شود.
 
رحیمی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر تعداد و فعالیت خیّران در استان سرآمد است؛ از اهدای آپارتمان به مجمع خیرین سلامت و کمک به بازسازی و تجهیز بیمارستان‌ها در این شهرستان توسط بانوان خیّر خبر داد و تأکید کرد که در امور خیر، رقم مهم نیست و حتی یک ریال هم ارزش دارد.
 
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه با بیان اینکه باید با روش‌های مختلف، از فکر، ایده و علم خیّران بهره برد، ادامه داد: با نشان دادن مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان، خیّران اختیار دارند تا نوع کمک خود را انتخاب کنند.
 
رحیمی، برگزاری همایش بزرگ بانوان خیّر در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه را با هدف نشان دادن قابلیت‌ها و توانمندی‌های این مرکز در ارائه خدمات به مادران و نوزادان دانست و با بیان اینکه بانوان دارای مسئولیت در این بیمارستان خود از افراد خیّر هستند و اقدامات بسیار خوبی در حوزه درمان ناباروری در آن انجام شده است؛ بر روشن کردن ابعاد ورود خیّران با هدف جلب مشارکت‌های آنان برای بهبود فضای فیزیکی و تجهیزات این مرکز تأکید کرد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار